Renault Laguna II 1,8 16V

Renault Laguna II 1,8 16V

27 Sty 2011, 12:35

Jeździłem ww. samochodem pierwszy raz i zauważyłem, że w trakcie zmiany biegów tj. wysprzęglania samochód wchodzi na chwilkę na wysokie obroty - efekt: tak jakbym za wcześnie wcisnął sprzęgło i nie puścił pedału gazu, występuje to wtedy gdy równocześnie puszczam pedał gazu i naciskam pedał sprzęgła, jeżeli puszczę pedał gazu i odczekam ułamek sekundy i wcisnę sprzęgło nie ma tego wejścia na wys. obroty. Czy to normalne itd.
Czy te samochody tak mają ?
Ewentualnie pedał gazu opóźnia się z zejściem obrotów ( prawdopodobnie tam jest potencjometr gazu itp. ) ale czy to normalne ?
kiniu37
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 27 Sty 2011, 12:25
Miejscowość: Wrocław

Re: Renault Laguna II 1,8 16V

29 Sty 2011, 14:34

To normalne nie jest,jeśli jest potencjometr, to trzeba się mu przyjrzeć.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Renault Laguna II 1,8 16V

29 Sty 2011, 14:44

Witam i dzięki za zainteresowanie tematem, jak to sprawdzić, myślę że na postoju (na luzie) dodawać gaz i odejmować, gdy będzie coś nie tak powinien z obrotów z opóźnieniem spadać, jak myślisz ?
Na pedał gazu powinien reagować natychmiast - czy tak ?
To jest rocznik 2004 także na pewno ma potencjometr.
kiniu37
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 27 Sty 2011, 12:25
Miejscowość: Wrocław

Re: Renault Laguna II 1,8 16V

29 Sty 2011, 14:48

Tak oczywiście,powinien reagować natychmiast w obydwu kierunkach,bez najmniejszego zachłyśnięcia i bez najmniejszej flegmy w działaniu.Czasami na gorącym silniku zrób przygazówkę mocną.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Renault Laguna II 1,8 16V

29 Sty 2011, 17:03

Witam !
A czy wiesz jak naprawić tą klapkę maskującą radio, prawdopodobnie sprężyna spadła lub pękła.
Pozdrawiam !

[ Dodano: 29 Styczeń 2011, 20:23 ]
Wracając do tych obrotów w trakcie zmiany biegów, u mnie brało sprzęgło wcześniej, a w tym przy końcu, druga sprawa, może jest różnica na linkę sterowanie przepustnicą, a tutaj jest pedał z potencjometrem, dopiero on steruje silnikiem krokowym a on steruje przepustnicą, co o tym sądzisz, może kwestia przestawienia się. Najlepszy test to na pewno sprawdzić jak silnik będzie pracował na wolnych obrotach, i wtedy naciskać pedał gazu i obserwować obroty, jak reagują na pedał, jak będzie reakcja natychmiastowa to wszystko chyba OK.
Odpowiedz mi.
kiniu37
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 27 Sty 2011, 12:25
Miejscowość: Wrocław
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Stacja Stacja "Circle K" w Polsce zastąpi nazwę "Statoil"
    Stacje Statoil w Polsce zmienią w najbliższych miesiącach nazwę na Circle K. Zmiana marki rozpocznie się na polskim rynku 11 maja br. i obejmie całą sieć Statoil, która liczy 350 stacji paliw. Obiekt pilotażowy w Opolu ...
    Niebezpieczny wschód słońca Niebezpieczny wschód słońca
    Nisko położone słońce w okresie jesiennym może oślepiać kierowców i powodować niebezpieczne sytuacje na drodze. Szczególnie niebezpieczne jest pierwsze 15-45 minut po wschodzie słońca. Ryzyko oślepienia wzrasta ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      passat b5 german style
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Infiniti Q50