Rewitalizacja silnika

04 Lut 2016, 12:13

Słuchaj Cat 11,bez urazy ale nie masz zielonego pojęcia o czym mowa.Jak myślisz,jaki związek chemiczny powoduje to,że być może autem bez oleju w silnku można przejechać jakiś dystans?!No to odpowiem,zwyczajnie chlor,który z czasem degraduje panewki wypłukując z nich miedź.Więc nim wleję jakieś Badziewie do silnika muszę snać skład chemiczny tego Syfu w tym przypadku.Cząstki stałe w oleju?!He,he,he,no a filtr oleju,który posiada taką fakturę,iż je wyłapuje?!Poza tym,prawie wszyscy użytkownicy,którzy wlali ceramikę do silnika twierdzą,że owszem,na początku zauważyli poprawę,ale po jakimś czasie wszystko wróciło do poprzedniego stanu,ba,stan silnika się z czasem pgarsza,jeden użytkownik tego wynalazku twierdzi,iż silnik.zatarł!Instytut amerykański badał te wynalazki,kilka firm m.in.""Vaovoline zapłaciło karę,Petrolon też.Badacze stwierdzili,iż tylko działa i jrest bezpieczny slick 50,który działa na podobnej zasadzie jak Bishops Original,Castrol Magnatec czy rosyjski Modyfikator Plus.Kto przy zdrowych zmysłach będzie wlewał do silnika chloor(kwas chlorowodorowy),siarkę,fluor w ilościach ponad miarę.Fluor skutecznie niczczy wkłady katalizatorów np.Kto przy zdrowych zmysłach będzie wlewał cząsteczki kwarcu do silnika?!Owszem,takie środki mogą być wlewane do przekładni bez skutków ubocznych ale w silniku nie mają prawa działać na dłuższą metę.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Lut 2016, 12:14

Nie slick 50,tylko Militec -1 przeszedł pozytywnie badania.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Lut 2016, 12:33

No cóż, siarka ma doskonałe właściwości smarujące co tłumaczy, dlaczego wtryski w nowoczesnych dieslach padają. A padają dlatego, że zgodnie z dyrektywami eko-bandytów z UE średnio co 3 lata w paliwach ilość siarki jest zmniejszana w imię pseudo-ekologii. Tak więc w uszlachetniaczach metalu dodawanych do oleju silnikowego może znaleźć się każdy pierwiastek/składnik POD WARUNKIEM, że zostanie uprzednio odpowiednio przygotowany laboratoryjnie do pracy w określonych warunkach celem wywołania określonego efektu. Ja bez obaw wypróbowywałem na swoich autach wszelkie dodatki oraz wiele gatunków oleju (nie próbowałem tylko SX6000 ze względu na wysoką cenę), dlatego mam wyrobione PRAKTYCZNE zdanie i nie głoszę poglądów, na które nie mam dowodu. Mam nadzieję, że pozostali koledzy również je mają, bo jesli nie to tylko zaśmiecają serwer i biją pianę. Pozdrawiam.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

04 Lut 2016, 13:05

Siarka posiada świetne własności smarne,niestety tworzy środowisko silnie korozyjne w obecności wody a jak wiadomo w każdym oleju jakaś tam ilość zawsze się znajduje,dlatego dwusiarczek molibdenu może być stosoeany wyłącznie w przekładniach typu tylny most,czy ręczne skrzynie biegów.Współczesne oleje silnikowe syntetyczne sprawiają iż współczynnik tarcia jest niższy niż ten jaki zapewnia teflon.Zapomniałem jrszcze dodać,iż chlor estry czy chlor parafiny dodawane do tych wynalazków mogą powodoeać to,że olej zwyczajnie zacznie żelować,najprawdopodobniej to było przyczyną zatarcia silnika przez jednego użytkownika,który taki środek wlał.Wracając to preparatu Militec -1 nie jest prawdą,iż jest bliźniaczo podobny do Bishopa,zawiera też znaczne ilości chloru a jak wiadomo na jego bazie komponowane są dodatki typu EP do olejów przekładniowych,ale nie do olejów silnikowych.Siarka nie tylko niszczy nowoczesne wtryskiwacze ale też niszczy materiał ,z którego wytwarzane są panewki.Puenta jest taka,nim wlejesz specyfik do silnika dowiedz się jakie.związki chemiczne zawiera,jeśli siarkę,chlor,fosfor czy drobiny piasku ,to daj sobie spokój :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Lut 2016, 21:17

Anjin - xado to rewitalizant właśnie, to XADO go wynalazło.

Phantom - skąd takie wiadomości że zawierają siarkę i chlor? Proszę o źródła.
Co do rzekomego nieutrzymywania się efektów - bzdura na kołach, u mnie sie utrzymały a miałem auto blisko dekadę i sprzedałem jako sprawne bez remontu silnika, w testowym yarisie (TVN turbo) po 2 latach bez zmian ciśnienia.
cat11
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 01 01 1979

05 Lut 2016, 08:58

Cat,z prostego powodu,bo wlałeś do sprawnego silnika,wlej do kaszlaka,wtedy pogadamy.Napisz mi jakie były objawy zużycia twojego silnika ? Ja nie napisałem,że.akurat XADO zawiera siarkę,czy chlor,ale wszystkie preparaty,które reklamują ,iż można ileś tam km.przejechać bez oleju.Teraz podaj mi skład podstawowych związków chemicznych znajdujących się w XADO.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kupno nowych opon. Wybór sercem czy rozumem?
    Dobre ogumienie to takie, które dzięki swoim parametrom umożliwia właściwe prowadzenie pojazdu oraz zapewnia skróconą drogę hamowania. Jak poznać takie produkty planując jego zakup? Czego unikać? Na co zwrócić ...

05 Lut 2016, 12:24

Czy ja wyglądam na google lub pracownika xado że mam wiedzieć? To Ty twierdziłeś że jest tam siarka i chlor. Pisałeś o innych specyfikach? no to pudło bo ja pisałem o konkretnym, nie wnikam w inne bo nie używałem wspomnianych przez Ciebie i nie znam ich.

Nie wlewałem do auta ze sprawnym silnikiem, chyba że chcesz mi powiedzieć że zagazowany 14 latek z 300 tys km przebiegu to nówka sztuka. Generalnie dla benzyny to już jak u człowieka z 70tką na karku, niby jeszcze pociągnie ale trzeba się liczyć z....

Można przejechać bez oleju ale nie chodzi tu o to żeby tak robić a o wykazanie jako ciekawostka skuteczności preparatu. Oczywistym jest że jeździmy z olejem i to dobrym jeśli chcemy cieszyć się długo zdrowym silnikiem.
cat11
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 01 01 1979

05 Lut 2016, 17:55

No i tak,XADO to koncern założony na Ukrainie w 90-tych latach,w swoich produktach wykorzystuje tzw.wodór atomowy.Teraz proszę sobie wpisać XADO,wodór atomowy forum Passat.Tam użytkownik ellan wkleił fachowy wywód co to jest i do jakich skutków prowadzi !
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Lut 2016, 21:02

Zaczerpnięte z Wikipedii,cytuję by nie było nieporozumień. Wodór mimo,iż jest nie metalem pod wpływem wysokiego ciśnienia przechodzi w stan metaliczny,tutaj jest tajemnica ,XADO.Jest tylko jeden problem,rzeczywiście może w takim razie odbudowywać warstwę powierzchniową metalu,ale jednocześnie niszczy warstwę głębszą powodując tzw .rozwarstwienie łupkowe,jest o tym w poście ellana.Czyli co?!Do tego [...] nie podszedłbym nawet z kijem,jeśli oodbudowywane wierzchnią warstwę a rozwarstwia położoną niżej to taki silnik nawet do remontu nie będzie się nadawał.Jednym słowem niszczy struktótę metalu naprawiając tylko jego powierzchnię,to jak asfalt bardzo mocny wysłany na ziemistą koronę drogi,naturalnie wytrzyma jakiś czas.Kupujcie ukraińskie XADO,kupujcie ceramizery,mechanicy zacierają ręce :D Ten środek powinien być wycofany z rynku.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

06 Lut 2016, 09:58

TAK ! Niech będzie wycofany ! A mądrzy ludzie niech zrobią sobie jego zapas na przyszłość, zaś zacofanie techniczne z łuską na oczach niech unika wszelkich uszlachetniaczy jak zarazy i niech przechodzi przy przebiegu 170.000 km z syntetyka na minerala, bo "mechanik powiedzieli" że już czas. Pozdrawiam zdrowo myślących !
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

08 Lut 2016, 12:14

Proces metalizacji wodoru jedno atomowego w silniku nie może zajść, potrzeba do tego bardzo wysokiego ciśnienia,ale za to wodór jednoatomowy czyli atomowy już w temp.pokojowej w kontakcie z niektórymi metaloidami wywołuje reakcję silnie egzotermiczną,nie wiem jaką to temperatura,ale podejrzewano,iż na tyle wysoką by mogło dojść do procesu wtopienia w strukturę stopów użytych do produkcji silnika.Ukraińcy znani są z wdrażania wynalazków,ostatnio jakiś mecenas z tego kraju polecał środek na bazie kryształów :D Powtarzam jeszcze raz,tylko Bishops Original,Castrol Magnatec,czy Modyfikator plus mają prawo działać,czyli zapobiegać suchym startów,ewentualnie dochodzi do nich jeszcze Militec -1,którego ja bym nie zastosował.Inne dodatki jak XADO,ceramizery można stosować jedynie w przekładniach,tyczy się to też molibdenu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

12 Lut 2016, 13:23

Phantom - do wywodów z forum jakiegoś białoruskiego doktorka(rzekomo) mieszkającego w PL nie odniosę się bo nie jestem chemikiem, wie tylko jedno - mądrzejsi od niego pracują od lat w laboratoriach tego i innych producentów nad badaniem i doskonaleniem tych preparatów. Póki co nie słychać jakoś o zepsutych samochodach a technologia jest od ok 15 lat(i to znacznie gorsza była wtedy niż dziś) na rynku więc co??? skoro jest tak źle to dlaczego jest tak dobrze?

Anjin - szkoda czasu, rozwarstwienie "łupkowe" :) ten gość nawet zacytować nie umie poprawnie i pisze się "strukturę" a nie "struktótę" kolego Phantom :mrgreen:

Dla mnie temat zamknięty - kto nie chce lub się boi niech po prostu nie korzysta (wtedy dopiero mechanicy będą się cieszyć) :ok:
cat11
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 01 01 1979

12 Lut 2016, 13:54

kąt,jesteś bezczelnym
d..... ,i tyle w temacie!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Wrz 2016, 15:45

Popisałeś sie, tak to jest jak sie pitoli bez wiedzy, potem jest pustka i trzeba pisać takie bzdety żeby mieć ostatnie słowo.

A teraz na temat jeszcze, znalazłem na sklepie [reklama] - można ze znajomymi dostać 5% rabat (po zalogowaniu sie wchodzimy w program partnerski i tam są szczegóły).
Ostatnio edytowany przez MotoAlbercik, 08 Wrz 2016, 08:37, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Reklama
cat11
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 01 01 1979

16 Gru 2016, 15:28

Tak się składa że zajmuję się profesjonalnie produktami firmy Xado jakie noszą nazwę Revitalizant (nazwa zastrzeżona).
Przeczytałem wszystkie posty i do nich się odnoszę.
Ktoś tu napisał o "metalicznym wodorze" - pełny odlot...A w czym sprawa z tym wodorem? - otóż, jest coś takiego jak korozja wodorowa - proszę sobie poczytać w dowolnym miejscu o jej skutkach. Korozja ta ma się nijak do rewitalizantów. Tematu nie rozwijam gdyż leży poza obszarem tego co tu się pisze.
Na forach samochodowych i nie tylko, spotykam takie bzdury w tym temacie że ręce i nogi opadają - zero wiedzy a nawet rozumienia.
Proszę przyjąć że proces odnowienia zwany "rewitalizacją" NIE JEST procesem stricte chemicznym a zespołem przemian fizyko-chemicznych. Dowód: silnik pracuje to proces trwa, silnik gasimy - proces zamiera. Proces chemiczny trwa niezależnie od tego czy zespół taki pracuje czy też nie - może jedynie być spowolniony lub przyśpieszony w wyniku oddziaływania ciepła.
Na tym na razie zakończę aby nie rozwadniać samej istoty poruszonego zagadnienia.
Nie istnieje wiedza skończona...
oldstaszek
Nowicjusz
 
Posty: 40
Miejscowość: Brzeg
Prawo jazdy: 0- 0-1967
Auto: XM + C6
Silnik: 2,5TD + 2,7 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback