Rewitalizacja silnika

19 Paź 2017, 08:00

Fajnym dodatkiem jest Ceramizer, ja go i do silnika stosuję i do skrzyni biegów. Jako jedyny taki preparat chyba ma testy zrobione można sobie porównać i samemu sprawdzić na ile likwiduje tarcia.
krzysztofkru
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 18 11 1990
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2016

19 Paź 2017, 08:41

krzysztofkru napisał(a):Jako jedyny taki preparat chyba ma testy zrobione można sobie porównać
Nie jako jedyny, widziałem osobiście testy środka Motor-Life który stosuję w swoich samochodach od kilku lat i jestem zadowolony. Stosowałem w silniku, skrzyni manualnej i automatycznej, układzie wspomagania... Obserwując te podzespoły pracujące z tym dodatkiem mogę stwierdzić że opłaca się go dodawać i jak do tej pory zawsze wszystko na plus.
Ceramizer też oczywiście stosowałem i tu muszę stwierdzić że działają bardzo podobnie mnie bardziej przekonuje jednak Motor-Life. Czy zauważyłem różnicę między tymi środkami podczas ich stosowania? Nie, działają podobnie i bez wykonywania szczegółowych testów nie jesteśmy w stanie wychwycić takich różnic. Różnica jest w aplikowaniu tych środków ceramizera dodaje się mniej niż motor-life i ceramizer musimy kupić dokładnie taki do czego chcemy go użyć czyli mamy podział silnik, skrzynia, mosty itd. Motor-life natomiast można dodawać do wszystkiego stosując tylko odpowiednie proporcje przewidziane przez producenta (na opakowaniu mamy dokładnie to wyszczególnione).

Tu test Motor-Life na tarcie ciekawie przedstawiony :)

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Znalazłem gdzieś na YT jeszcze jakieś niezależne testy Motor-Life, Ceratec, Ceramizer gdzie wyszło że pierwsze dwa są na takim samym poziomie a trzeci sporo gorzej wypadł. Chodziło o pomiar tarcia przed aplikają tych środków i po aplikacji. Jak znajdę linki to wrzucę.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Paź 2017, 11:26

Super, tylko że Ceratec to nie to samo co Militec/Motor-life, zaś wszystkie wymienione to nie to samo co Xado albo Ceramizer. Każdy preparat inaczej działa i ma inne zastosowanie.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

15 Gru 2017, 21:40

Kacper napisał(a):Chodziło o pomiar tarcia przed aplikają tych środków i po aplikacji

Można to podsumować jednym zdaniem: NIEWIEDZA prowadzi na manowce. Jeżeli ktoś NIE WIE z czym ma do czynienia to popełnia takie "eksperymenty"...proszę wybaczyć ale traktuję takie "eksperymenty" jako kpinę z nauki.

Testy preparatów odnawiających NIE DA SIĘ wykonać taką drogą.
Na dzisiaj znana mi jest TYLKO JEDNA maszyna tarcia do wykonywania testów na preparatach typu "XADO" i znajduje się w
Rosji - wiem coś o tym bo właśnie z owego laboratorium mam dość ciekawe dane ad. testów na niektórych preparatach tu wymienianych.
Wkleił bym kolegom trochę info ze stron rosyjskich a w tym i czasopism motoryzacyjnych, gdzie w sposób logiczny wszelakie "naprawiacze, wyciszacze, usprawniacze" zostały posegregowane na odpowiednie grupy z dołączonymi wyjaśnieniami. Takich informacji próżno szukać w czasopismach "motoryzacyjnych" w języku polskim - takich po prostu NIE MA. Dawno temu istniało czasopismo "Technika motoryzacyjna" - umarło wraz z epoką, taka jak i literatura naukowo-techniczna w księgarniach...amen.
Nie istnieje wiedza skończona...
oldstaszek
Nowicjusz
 
Posty: 40
Miejscowość: Brzeg
Prawo jazdy: 0- 0-1967
Auto: XM + C6
Silnik: 2,5TD + 2,7 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback

16 Gru 2017, 03:39

To prawda,ja o tym wiem,przestrzegam przed stosowaniem roznych preparatow jesli nie zna sie ich skladu chemicznego i zasady dzialania.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Gru 2017, 18:07

PhantomASA1 napisał(a):To prawda,ja o tym wiem,przestrzegam przed stosowaniem roznych preparatow jesli nie zna sie ich skladu chemicznego i zasady dzialania.

To akurat rozmija się z istotą zagadnienia. Najdziwniejszym jest to że zabierają głos w takich tematach dyletanci a dodatkowo - NIGDY z wieloma preparatami nawet się nie zetknęli.
To akurat znam bardzo dobrze i z autopsji w codziennych zajęciach.

Niejako z rozpędu - niech ktoś WSKAŻE opublikowane, wykonane próby i pomiary dla tych kilku "remontujących" preparatów po chociażby 3-ch wymianach oleju - CO Z TEGO POZOSTAŁO na wykresie z hamowni, co pokazało widmo rezonansowe powierzchni, co pokazał ZGŁAD w kilkuset krotnym powiększeniu wraz z badaniem widma - PLISS!
To że opisy mówią o regeneracji warstw poddanych tarciu jeszcze nie jest dowodem a wyłącznie chciejstwem.
DOWODY EMPIRYCZNE poproszę.
Nie istnieje wiedza skończona...
oldstaszek
Nowicjusz
 
Posty: 40
Miejscowość: Brzeg
Prawo jazdy: 0- 0-1967
Auto: XM + C6
Silnik: 2,5TD + 2,7 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback

28 Gru 2017, 15:08

oldstaszek napisał(a):Tak się składa że zajmuję się profesjonalnie produktami firmy Xado

Czyli wynika z tego, że nie jesteś obiektywny w tym temacie.
Wg. mnie to tylko dojenie klientów. Przypominam, że w latach 70-tych i 80-tych, auta robiły po 1mln km i to na tym wstrętnym mineralu. :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3679
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

28 Gru 2017, 19:39

Wskrzeszac silniki mozna tylko u mechanikow,jeszcze nikt nie ozyl od procesu namaszczania.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

28 Gru 2017, 21:07

PhantomASA1 napisał(a):jeszcze nikt nie ozyl od procesu namaszczania.

Grabisz sobie :mrgreen:
Jak Cię Ojciec Dyrektor namierzy, to będziesz miał przechlapane :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3679
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

29 Gru 2017, 03:01

Wiem,ale chodze z gasnica,mnie tak latwo spalic nie mozna:-)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

15 Sty 2018, 12:54

Wniosek jest "obiektywny" jako że zapewne oparty o posiadaną i niekwestionowaną wiedzę z zakresu tribologii - pochwalić, pochwalić! Znajomość procesów fizykochemicznych i to pewnie od prapoczątku odkrycia przez zespół naukowców pod kierownictwem Kragielskiego.
Fakt - nie jestem obiektywny, od ponad 17 lat stosuję rewitalizanty ze znakomitym skutkiem, sumaryczne przebiegi dawno przekroczyły jakieś 700 tysi km.
Nie istnieje wiedza skończona...
oldstaszek
Nowicjusz
 
Posty: 40
Miejscowość: Brzeg
Prawo jazdy: 0- 0-1967
Auto: XM + C6
Silnik: 2,5TD + 2,7 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback

15 Sty 2018, 13:01

PhantomASA1 napisał(a):Wskrzeszac silniki mozna tylko u mechanikow,jeszcze nikt nie ozyl od procesu namaszczania.

No cóż...mechaników mamy na pęczki z pełną znajomością swej profesji - to właśnie czytam w cytacie...
Moich autek żaden mechanik nie sporofanował swoją indolencją techniczną - to też wynika z cytatu.
Taka konstatacja - skąd w naszym kraju takie zapóźnienie techniczne bo o wiedzy to raczej nie warto pisać...
Nie istnieje wiedza skończona...
oldstaszek
Nowicjusz
 
Posty: 40
Miejscowość: Brzeg
Prawo jazdy: 0- 0-1967
Auto: XM + C6
Silnik: 2,5TD + 2,7 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback