Rewitalizacja silnika

19 Paź 2015, 13:29

Ostatnio dużo słyszałem o rewitalizacji silnika. Wiele osób poleca to zrobić, a ja nie wiem. Co sądzicie ? A jeśli tak, to jaki środek jest najlepszy, który wybrać?
PiotrekS
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 15 06 2011
Auto: Toyota Corolla IX
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

19 Paź 2015, 17:56

Tak,rewitalizacja silnika ma sens ale tylko u porządnego mechanika!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

20 Paź 2015, 15:07

Jasne, że ma sens. To jakiego środka użyć zależy też od tego jaki masz silnik. Ja używałem tego XADO REGENERACJA SILNIKA 1STAGE ENGINE, przejechałem od czasu rewitalizacji już ponad 20 tys. km i silnik chodzi jak żyleta.
Markos15
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 13 07 2003
Auto: Audi A4 B6

24 Paź 2015, 04:54

No tak,byłem ciekaw o jakim budulcu oni piszą,znowu ceramika.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Sty 2016, 13:04

Ja używałem XADO właśnie i mogę potwierdzić że działa super, auto nabrało dynamiki i pracowało równiej.
cat11
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 01 01 1979

05 Sty 2016, 14:37

Moto doktor też potrafi zdziałać cuda,zwiększa ciśnienie oleju,wycisza silnik,zmniejsza ubytki oleju a kosztuje mniej niż 20zł.Tylko,czy o to chodzi?! Tylko prewencja a po remonty do mechaników!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volvo V40 Cross Country uterenowiony hatchback
    Podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, na stoisku Volvo oprócz Volvo V40 R-Design, zostanie zaprezentowane całkowicie nowe Volvo V40 Cross Country. Ten crossover wyróżnia się podniesionym o 40 mm zawieszeniem ...

14 Sty 2016, 16:23

Rewitalizacja opiera się używaniu preparatów w nowoczesnej technologii chemicznej i nie słuchaj specjalistów piszących o "moto-doktorach". Aby zrozumiec zasadę działania tych produktów należy mieść otwarty umysł i znać podstawy techniczne. Do odbudowy zuzytych powierzchni w silniku znajdzie się wiele produktów jak XADO, Ceramizer czy Ceramizator. Po zrewitalizowaniu silnika warto zastosować produkty podtrzymujące efekt jak np. Xeramic - Ceramiczna ochrona silnika, Militec albo Liquy Moly Ceratec. Pisałem kiedyś tu na tym forum na ten temat, poszukaj bo nie chce mi się znów tworzyć elaboratów ...
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

16 Sty 2016, 13:20

No to jolego Anjin,ptzedstaw te podstawy wiedzy chemicznej tyczące adhezji cząstek stałych ,w tym wypadku ceramiki do powierzchni zaolejonych do tego w.warunkach nie spełniających wymogi by taki proces mógł nastąpić.Pokornie czekam na wykład.Przedstaw mi w jaki sposób ceramika może się połączyć z metalem lub jego stopem w silniku.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Sty 2016, 13:33

No niestety chciałeś błysnąć i nie wyszło, bo nie każdy rewitalizant to ceramika. Prócz produktów zawierających ceramikę jak Liquy-Moly Ceratec czy "Xeramic ceramiczna ochrona silnika" funkcjonują też rewitalizanty zawierające węglik żelaza (produkt uzyskiwany w procesie hartowania metalu) czy metalon (opatentowany amerykański produkt chemiczno-metalowy). Nie każdy rewitalizant czy ceramizer ma taką samą funkcję. Ponieważ nie jestem dla ciebie autorytetem, to poniżej pozwolę sobie załączyć pracę profesora tribologii Stanisława Labera na temat jednego z popularnych produktów uszlachetniających metal oraz artykuł na temat pewnej wschodniej firmy produkującej materiały do odbudowy metalu.
I jeszcze jedno - ja nigdy nie propaguję czegoś czego sam na sobie nie wypróbowałem. Pozdrawiam.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

16 Sty 2016, 17:02

Kolego mylisz się,tutaj błyszczy czysta chemia,nie ja.Zadałem pytanie,w jaki sposób stałe cząstki typu np.srebro :D i inne są w stanie połączyć się ze stopami zastosowanymi w silniku?!Co z rysami powstałymi po procesie honowania?! liqui Moly,dwusiarczek molibdenu czy Ceratec?! :D W jaki sposób ceramika jest w stanie połączyć się z gładzią silnika w warunkach panujących w silniku,a w jaki sposób inne cząstki stałe.Tak,oczywiście tribologia,nanonotechnologia,to ma sens,ale bez cząstek stałych.Tylko dyfuzja ciągła spolaryzowanych związków chemicznych ropopochodnych ma sens ,czyli Castrol Magnatec,Bishops Original czy Rosyjski ,,plagiat ,,w stylu Modyfikator Plus.Sam stosuję Bishopa,rewelacja!No ale buteleczka 377ml kosztuje z wysyłką 160zł.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Sty 2016, 23:49

To niepotrzebnie przepłacasz - Bishops za 160 zł i Militec za 38, to prawie to samo i również stosuje się do oleju w silniku, przekładni biegów, przekładni kierowniczej oraz do paliwa. Pozdrawiam.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

03 Lut 2016, 10:16

No niestety kolego PhantomASA1 - Czytam i padam ze śmiechu. Stosowałem XADO z pewnego źródła kilka razy w swoich i znajomych autach i jak widzę co wygadujesz to mi sie nóż w kieszeni otwiera więc wybacz ale powiem wprost. To że Ty czegoś nie wiesz a my nie jesteśmy chemikami i fizykami żeby to tutaj wyłożyć nie oznacza że tego nie ma. Wiele osób nie wie jak działa samolot odrzutowy ale zamiast [...] po próżnicy "na pewno spadnie, to nie może działać" wsiadają i lecą. Po prostu korzystają z technologii.

Co do Rewitalizantów XADO. Są naukowe opracowania na ten temat, jest masa testów, są setki opinii klientów (z dziesiątek tysięcy których nie spisano) w samej Polsce nie mówiąc o tym ile tego jest w skali światowej.

Jak działa? proszę za wikipedią:
Własności

Substancje zawarte w rewitalizancie, przy określonych wartościach ciśnienia i temperatury, charakterystycznych dla kontaktu części przy tarciu, stają się katalizatorami powstania węglików metali.

\mathrm{n Me + m C \rightarrow Me_nC_m },
gdzie Me – metal; С – węgiel.

Proces

Proces powstania pokrycia ochronnego, nazywany rewitalizacją jest oparty na fizyczno-chemicznym współdziałaniu powierzchni części na plamach kontaktu faktycznego w obecności rewitalizanta przy granicznym lub mieszanym trybie smarowania. W wyniku procesu powstaje metaloceramiczne pokrycie o pozytywnych naprężeniach ściskających na całej głębokości, zwiększające się w stronę powierzchni koncentracji węgla (aż do powstania struktur diamentopodobnych). Cechą charakterystyczną procesu jest wzmocnienie pokrycia wraz z jego narastaniem[3].

więcej?

proszę https://pl.wikipedia.org/wiki/Rewitalizant


[reklama]

Polski importer i sklep z XADO dla tych którym ignorancja nie przysłania faktów i którzy się nie boją: [reklama]
Na dole linka do wiki masz przypisy do opracowań naukowych, może z nimi chcesz podyskutować? Chętnie zobaczę jak rzeczowo podważasz wyniki badań naukowych. Czy znów przykryjesz to ignorancją? Miałeś to w ogóle kiedyś w ręku? Robiłeś pomiary(choćby głupi pomiar ciśnień sprężania przed i po)? czy tak sobie tylko gadasz żeby się pomądrzyć?
Ostatnio edytowany przez MotoAlbercik, 08 Wrz 2016, 08:39, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Reklama
cat11
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 01 01 1979

03 Lut 2016, 10:31

Kolego,wejdź sobie na stronę Bishops Original,tam masz wszystko bardzo jasno logicznie wszystko wytłumaczone,ja nie zamierzam się produkować,przeczytaj sobie dokładnie od A-Z.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Lut 2016, 11:46

Co ma piernik do wiatraka? Może na stronę o pączkach mam też wejść bo dziś tłusty czwartek?? Skoro nie masz faktów i argumentów na nich opartych do przedstawienia to nie mieszaj innym w głowie bo sugerując się Twoimi postami x osób zamiast uratować silnik za grosze XADO naprawi go za grubą kasę z podobnym rezultatem.

P.S. Zajrzałem na stornę tego bishopsa i klops, z tego co widzę to na moje oko jest to środek o 2 dekady zacofany technologicznie, bazuje na samym selektywnym przenoszeniu materii choć materią trudno mi to nazwać, to "destylaty ropopochodne" wiec w skrócie mówiąc nie wytwarzają żadnej trwałej warstwy, zapychają dziury jak oleje naładowane magnetycznie - wsio, wstydził byś się porównywać to do rewitalizantów. Gratuluję "wiedzy" :lol:
cat11
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 01 01 1979

04 Lut 2016, 12:01

Cat11 nie do końca ma rację, podobnie jak FantomASA - Bishops, to to samo co Militec-1, czyli metalon (chemiczna substancja chroniona patentem USA) - nie ma on zadania odbudowywania mikrouszkodzeń na gładziach silnika, on tylko uszlachetnia istniejący już metal poprzez jego wyrównanie, usuniecie niedoskonałości metalu (dobrze pokazane jest to w zawartym w tym wątku materiale prof. Labera, patrz powyżej). Natomiast XADO czy Rewitalizant lub Panther, to podobno gorsze wersje XADO i mają za zadanie odbudowywać mikrouszkodzenia poprzez wychwyt ścieru metalicznego będącego w oleju i wbudowanie go z powrotem w potrzebne miejsca. Jak już wspomniałem nie każdy dodatek do oleju działa identycznie.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot