Rodzinne i dojazdowe benzynowe za 25 000 PLN

20 Cze 2017, 16:11

łysy napisał(a):Wolę już prostego Japońca, który po początkowym wkładzie nie zaskoczy nas w trasie.


Nie popadajmy w paranoję... Nie każdy lubi twarde kosiarki, komfortem taki 407 przebija japońca.

Z tą elektryką uniemożliwiającą dalszą jazdę to już zwyczajnie przesadzasz. Jedyne co może paść, to immobiliser, a to w każdym aucie potrafi siąść (nawet w Gulfie 3 się to zdarza i auto zdycha na parkingu). To nie Saab i moduł CIM, chociaż nawet tam da się to ominąć i zaradzić.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Cze 2017, 16:15

łysy napisał(a):A myślałem, że nie kupujemy rocznikiem

chodziło o to, że będzie w dobrym stanie, a elektronika nie tak kapryśna z racji wieku
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Cze 2017, 19:45

Czujniki ABS/ESP potrafiły tu padać po kilku tysiącach km od wyjazdu z salonu, więc o czym my mówimy. Podobnie zresztą jak czujniki temperatury cieczy - weź bez sprawdzenia przyczyny rzekomo wysokiej temperatury pojedź sobie w trasę. I tu takich niedomagających pierdół jest masa, a Wy mi tu o jakimś immobilizerze...Wejdźcie sobie na jakieś forum Peugeota, doczytajcie, a nie polecacie auto praktycznie go nie znając.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

20 Cze 2017, 19:51

łysy - po raz kolejny powtarzam - lepiej kupić ładnego Puga niż dogorywającego Passka czy Accorda jak jest okazja. Wtedy w łeb biorą Twoje założenia co do "przewidywalności" awarii tym bardziej, że polifty są znośne (tu sporo wspólnego ma C5 II)

Tak samo legendy narosły wokół 406 i jego belki z tyłu, a tu strachu nie ma.
Nie wiem czy też pamiętasz ale był tu gość na forum co miał kuzyna sprowadzającego auta z Francji - 407ki miały po 400-500k nalotu skręcał na ok. 200k i jeździły nie gubiąc części świecąc choinką na desce.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Cze 2017, 20:03

Łysy
urzekła mnie Twoja psychoanaliza na mój temat :ok:

Urzeka mnie też coś innego - zawsze jak widzisz w temacie "Peugeot" włącza Ci się dżihad i jedziesz po nim po całości, po czym, jak to zrobiłeś przed chwilą, piszesz np o Accordzie, który ma problemy z wałkami rozrządu czy też skrzynią biegów - no faktycznie, tanie w naprawie. Vectra również ma problemy z elektroniką, o czym nie wspomniałeś. Jak widać hejtujesz znaczek, nie samochód.

Nie wspomnę już o tym, że nie podoba Ci się źródło, z których ktoś bierze info (tak samo jak pomiary spalania innego moderatora). :ok:

Wracając do tematu.
Nie pamiętam, czy to jest ten temat o aucie m.in na nierówne/szutrowe drogi, ale do głowy przyszło mi jeszcze Volvo XC70
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Cze 2017, 20:13

Mike, ale przyznasz, że Cię rozgryzłem? :ok: Accord ma bardzo trwałe zawieszenie - a to był wymóg autora. Walki to problem egzemplarzy z początku produkcji, a skrzynie to nie masowy problem tych aut. Gorzej z przekładniami - tu jest podobnie jak w Civicach. Idealnych samochodów nie ma. Vectra ma dużo mniejsze problemy z elektroniką niż Twój kochany Peugeot (dopiero Insignia wyniosła Opla na "wyższy" poziom). Nie raz polecałem tu 406kę, więc Ty z diagnozą nie trafiłeś :ok: Ale z tym dżihadem to było nawet śmieszne :)
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Młodzi kierowcy z najwyższym wskaźnikiem wypadków
    Kierujący poniżej 25 roku życa charakteryzują się najwyższym wskaźnikiem liczby wypadków na 10 tys. populacji. Choć niedawno zmieniły się przepisy związane z prawem jazdy, to wciąż nie zaostrzono zasad dla nowych kierowców, ...

20 Cze 2017, 21:44

łysy napisał(a):Nie wiem jak z gazowaniem i cenami Avensisa mk2 1.8 po lifcie (ponoć poprawiony), ale obstawiam, że za niski budżet

Avena2 1,8 fl spełniałby wymogi autora ponieważ zawieszenie jest ok, lpg przyjmuje tylko potrzeba normalnego instalatora, na lpg w 1,8 vvti luz zaworowy trzeba sprawdzać co 40tyś.km.

Ogólnie silniki 1,4/1,6/1,8 trapił problem brania oleju który był załatwiany na gwarancji przez chyba nawet 8lat od daty zakupu auta. Był wymieniany short block który w po liftowych auatch był montowany seryjnie. Ogólnie bardzo trwały silnik a sam aven2 FL nie ma poważnych wad technicznych. Oczywiście nie jest to carina E ale jest ok. przy tym co tu można przeczytać... :naughty:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Cze 2017, 21:52

łysy napisał(a):Mike, ale przyznasz, że Cię rozgryzłem?
nope :no:
łysy napisał(a):dopiero Insignia wyniosła Opla na "wyższy" poziom
psujactwa się elektroniki i osprzętu diesla? Tu się zgodzę
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Cze 2017, 22:57

Szybki - ale dostaniemy Avena2 fl w budżecie autora? Ostatnio jechałem taką taksówką i muszę przyznać, że zawieszenie (w sensie komfort) i wyciszenie bardzo na plus jak na japońskie auto. Mike - miła odmiana w czymś się w końcu zgadzać :ok:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

21 Cze 2017, 05:41

Budżet pozwala autorowi na zakup ładnej Vectry C z silnikiem 1.8 lub mocniejszym 2.0T ze świeżego rocznika, podobnie zresztą sytuacja ma się w przypadku 407-ki, a to czy elektronika bezie wadliwa zależy w szczególności od tego na jak zadbany, konkretny egzemplarza natrafisz. Accord będzie nie dość ze starszy ( co dla niektórych ma znaczenie), to też jeżeli chodzi o komfort- Vectra i 407 są zwyczajnie lepsze pod tym względem.
SfinxTurbo
Nowicjusz
 
Posty: 30
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.9 CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004