RODZINNE KOMBI DO 10 TYS

10 Wrz 2015, 11:26

Witam,

W związku z powiększeniem się rodziny (pierwszy synek), szukamy z żoną auta najlepiej kombi, aby bez problemu wszedł wózek/ torby z zakupami. Poniżej kryteria:

= Budżet 10 000 PLN

= Rejon Mazowieckie, Żyrardów 96-300 ( do 200 km jestem w stanie jechać za autem)

= Użytkowanie, potrzebuje auto kombi. Większość to jazda po mieście, 1-2 tyg. w miesiącu dojazd do pracy 50 km w jedną stronę. Przewidywane przebiegi roczne 10-14 tys. km.

= Własne potrzeby KOMBI, KLIMATYZACJA, CENTRALNY ZAMEK, ROCZNIK POWYŻEJ 2001 ROKU.

Podejrzewam, że będziecie odradzali mi auta z silnikiem diesla, ale czy na prawdę jeśli raz w miesiącu przez cały tydzień "przegonie" je w trasie to będą takie złe? Powód jest jeden, jestem w stanie zaopatrzyć się w to paliwo po korzystnej cenie (tankowane na CPN, nie lewizna). Ewentualnie benzyna + gaz ( czy jest szansa znaleźć coś godnego uwagi z 1.8 T od VAGa w tej cenie)??
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 110 km + Hyundai Accent lc 1.5 16v 102 km
Amica1
Początkujący
 
Posty: 72
Miejscowość: Żyrardów
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0HDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

10 Wrz 2015, 11:36

Niby możesz kupić diesla, ale 15-letnie diesle mają ~500 tysięcy przebiegu (realnego, a nie na liczniku), a benzyniaki 200-300. LPG też wyjdzie tanio.

Za 10 tysięcy polecam:
Peugeot 406 2.0, Citroen C5 2.0, Toyota Avensis 2.0 (128KM), Mazda 626 2.0, VW Passat B5 (1.8 20V, 2.0 8V), Skoda Octavia (1.8 20V, 2.0 8V), Opel Astra G 1.8.

Z 1.8 T najłatwiej będzie znaleźć Octavię, Passata i A4. A4 kombi nie polecam ze względu na śmieszny bagażnik.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

10 Wrz 2015, 11:45

Ossy,

Dzięki za szybką odpowiedź. Niestety, Peugeot odpada ze względu na wygląd( żonie się nie podoba, a mi wręcz przeciwnie, jest piękny + dodatkowo jeszcze wszystkie pozytywne opinie, ale ona ma także tutaj o powiedzenia sporo, ponieważ to jej auto zmieniamy :().

Citroen C5, także słyszałem same pozytywy o tym aucie, ale jak to jest z jego zawieszeniem? Czy jak klęknie coś tam to czy nie wydam prawie, że na nie równowartości auta?

Bardzo podoba nam się Mazda 626, uważasz, że ten budżet starczy na dobry egzemplarz? Jak wiadomo mają one też problem z korozją.


Co do Twojej odpowiedzi na temat diesle, zdaje sobie sprawę z tego, że nie będą mieć one 200-300 tys, ale jeśli wszystko było robione na czas+ dokładne obejrzenie auta przed zakupem to i tak nie nadają się one do jazdy?
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 110 km + Hyundai Accent lc 1.5 16v 102 km
Amica1
Początkujący
 
Posty: 72
Miejscowość: Żyrardów
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0HDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

10 Wrz 2015, 18:05

Szukaj Peugeota 307 w dieslu HDI z silnikiem 2,0 w wersji 90 KM. Spokojnie zmieścisz się w budżecie i żonie będzie się auto podobało. Klimę to mają wszystkie ,a ten silnik nie ma zmiennej geometrii łopatek, dwumasy ani FAP-u... Innym polecanym silnikiem jest HDI 1,6 -90 KM ale tutaj będzie problem ze zmieszczeniem się w budżecie. Mamy w rodzinie takie auto w kombi (nie SW) właśnie z 2,0 HDI. Auto to ma ok 400 tys przebiegu i z silnikiem nic się nie dzieje. Kabina i materiały w środku tez się ładnie trzymają. :)
przykładowy link
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

10 Wrz 2015, 21:18

Zawieszenie w C5 nie powinno być droższe w eksploatacji niż w Passacie B5, ale do Citroena potrzebujesz ogarniętego mechanika. W C5 możesz szukać również 2.0 HDI.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

11 Wrz 2015, 09:24

Artur73,

Dzięki za odpowiedź. Ten Peugeot bardzo się żonie podoba i miałem już wcześniej go na uwadze. Czy części są w przestępnej cenie? Silnik 2.0 HDI jest polecany?


Może ktoś coś od siebie jeszcze doda?:))
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 110 km + Hyundai Accent lc 1.5 16v 102 km
Amica1
Początkujący
 
Posty: 72
Miejscowość: Żyrardów
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0HDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    W gąszczu znaków drogowych - interpretacja przepisów
    Każdy kierowca jest zobligowany, aby stosować się do znaków drogowych. To bardzo ważny element ruchu drogowego, który z wielu przyczyn może być lekceważony i niezauważany przez kierowców. Za niezastosowanie ...
    Wolniej! - nie zawsze znaczy bezpieczniej
    Nadmierna prędkość należy do najczęstszych przyczyn wypadków drogowych. Czy jednak oznacza to, że im wolniej jedzie kierowca, tym lepiej? W wielu sytuacjach taka zasada się nie sprawdzi. Znaki określające ograniczenie ...

11 Wrz 2015, 13:18

Ceny części są niskie. Zawieszenie jest rozkręcalne i nawet łożyska w kołach są wymienne a nie zintegrowane z piastami. Do tego odchodzi problematyczna "tylna belka" ,bo jej w 307 nie ma . :) Jest tradycyjne zawieszenie jak np.w Oplach. Prostota i trwałość. :)
Do 2,0-90 KM HDI sprzęgło to kosztuje (kompletne) np LUK-a 380 zł...
Rozrząd - zestaw paska GATES K035524XS- to koszt aż (!!!) 204 zł... :yes:
Pompa wody VALEO 506575- to 91 zł.
Chłodnica wody NRF 519525- to 215 zł...
Amortyzator SACHS 313920 do tyłu - to 112 zł,
a gazówka do przodu Amortyzator OPTIMAL A-3150GR - to 135 zł...
Jeszcze potrzeba ci cytowania kosztów cen dla 307 ??? Te ceny są dla wersji SW.
Auto ma też wady czyli psujący się przełącznik manetkę kierunkowskazu i centralne zamykanie zamka tylnej klapy...oby wszystkie auta miały takie wady. :yes:

poza tym auto jest ładne i ma na tyle uniwersalna sylwetkę i kształty ,że nawet za 10 lat nie bedzie raziło na ulicy starością jak np Skoda Favorit...
Silniki te co napisałem. Najlepiej 2,0 - 90 KM HDI,a jeszcze lepiej jakby się dorwało 1,6 HDI- 90 KM ( pamiętaj żeby nie kupować 109 KM, bo już ma to "całe dieslowskie zło") :) ten 90KM 1,6 lata w peugeotach, Citroenach i np we Fordach Focusach II. Jest to bardzo udany silnik o dobrych osiągach,świetnej kulturze pracy i naprawdę małym apetycie na paliwo.
Ja jestem z Poznania więc musisz sobie takiego auta poszuka u siebie ! :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

11 Wrz 2015, 14:01

artur73 napisał(a):Auto ma też wady czyli psujący się przełącznik manetkę kierunkowskazu i centralne zamykanie zamka tylnej klapy...oby wszystkie auta miały takie wady. :yes:


artur73 - zazwyczaj zgadzam się z tym co piszesz, ale tutaj przedstawię nieco inny punkt widzenia na 307 - mojego kumpla (mechanika), który naprawia głównie Francuzy. Już o tym kiedyś pisałem, więc będę głównie cytował samego siebie. Generalnie jest tak, że trzeba mieć ogromne szczęście, żeby eksploatacja 307-ki przebiegała bezproblemowo (rekordowe 18 akcji serwisowych, więc im starszy egzemplarz tym więcej potencjalnych problemów). Z poważniejszych wad (nie licząc incydentalnych samozapłonów i tych, o których sam napisałeś):
- moduł komfortu BSI odpowiedzialny za całą elektronikę lubi się zawieszać, także w trakcie jazdy (np. chcesz kogoś wyprzedzić, a nie możesz), jest ponadto bardzo wrażliwy na wilgoć - polecam sprawdzić ile kosztuje wymiana modułu na nowy i nowe oprogramowanie...
- wyświetlacz na konsoli środkowej przy wyższych temperaturach potrafi się rozmazywać - w grę wchodzi wyłącznie jego wymiana,
- wyrabiają się linki dźwigni biegów, lubią też przymarznąć w zimie, ponadto synchronizatory skrzyni biegów nie przepadają za "sportowym" traktowaniem,
- wydech sam się lubi odkręcać,
- tarcze hamulcowe mają dużo niższą trwałość od konkurencji,
- żarówki świateł zewnętrznych przepalają się dużo częściej niż np. w japońskich autach.
Wiem, że są osoby, które miały 307-kę i były z niej bardzo zadowolone, ale równie łatwo znaleźć szczęśliwych posiadaczy Fiatów Stilo, Alfy Romeo 147/156, Laguny II 1.9 dCi itd. Zgodzę się natomiast z tym, że to ładne auto :ok:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

11 Wrz 2015, 15:29

:) :) :)
Z tym samozapłonem ,to zrobiono porządki w ramach akcji serwisowych. Co do modułów BSI ,to ile mi wiadomo dotyczy to aut do liftingu ale tylko z niektórymi silnikami benzynowymi np.benzyna 2,0 -136 KM nie miała z tym nigdy kłopotów. Diesle nie mają takich problemów ,a o dieslu w tym temacie rozmawiamy. O linkach lewarka i wyświetlaczach coś tam słyszałem ale są to rzeczy proste i łatwe i nie zawsze ich awaria musi się zdarzyć. Poza tym może jakąś linkę ktoś już wymienił skoro bywają felerne.
Generalnie auto jest lepsze od Stilo ,a mechanicznie nieco poniżej Golfa IV z tym ,że większe jest oraz ładniejsze i wygodniejsze od nich obu. Moim zdaniem za kasę do 10k ,to najlepszy wybór w dieslu. Silniki o których pisałem są dobre ,karoseria nie gnije i ogóle są to auta o wiele mniej zużyte i mniej stetrane materiałowo w środku niż Golfy IV czy Astry II...
Natomiast zepsuć się może każde auto ,dlatego należy szukać zadbanego egzemplarza, w którym na starcie nie trzeba będzie wymieniać już całego zawieszenia, hamulców i odbudowywać np.klimy. Poza tym stan kabiny musi być ładny ,co pozwoli na następne lata przyjemnej eksploatacji.
Jeszcze w kwestii sterotypów ,to sam mam Audi B6 i Lagunę z przebiegiem 310 tys... Czyli Audi nie powinno widzieć mechanika a Laguna to powinna praktycznie nie wyjeżdżać z warsztatu... Nic z tych rzeczy! Awaryjność obu moich aut jest znikoma. Laguna chodzi jak brzytwa !! Po prostu trzeba o auto dbać!
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Wrz 2015, 10:21

Panowie,

zastanawiamy się z żoną nad powiększeniem budżetu na auto. Powiedzcie, ile potrzebujemy na Peugeota 307 II SW? Czy są one już znacznie lepsze i mniej awaryjne od swojego poprzednika?

Może macie jakieś inne propozycje jeszcze w tym temacie?
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 110 km + Hyundai Accent lc 1.5 16v 102 km
Amica1
Początkujący
 
Posty: 72
Miejscowość: Żyrardów
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0HDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

16 Wrz 2015, 10:34

SW czy nie SW ,to jakość ta sama. Nie rozumiem dlaczego trzeba by dokładać kasy do SW w obrębie tego samego rocznika..? To ,że jest to SW specjalnie nie podbija ceny. Natomiast łatwo pomylić SW z kombi. SW ma 3 oddzielne fotele z tyłu zamiast całościowej kanapy. Często też ma szklany dach do połowy i zdarzają się wersje 7 osobowe. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Wrz 2015, 10:53

artur73 napisał(a):SW czy nie SW ,to jakość ta sama. Nie rozumiem dlaczego trzeba by dokładać kasy do SW w obrębie tego samego rocznika..? To ,że jest to SW specjalnie nie podbija ceny. Natomiast łatwo pomylić SW z kombi. SW ma 3 oddzielne fotele z tyłu zamiast całościowej kanapy. Często też ma szklany dach do połowy i zdarzają się wersje 7 osobowe. :)


Przepraszam bardzo, do tej pory myślałem patrząc na aukcje, że SW to skrót od Kombi. Oczywiście, to jest bez znaczenia czy SW czy kombi :) Ile potrzebowalibyśmy dołożyć do budżetu żeby kupić 307 II? I czy warto dokładać do tego auta czy lepiej kupić zadbaną 307 I?
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 110 km + Hyundai Accent lc 1.5 16v 102 km
Amica1
Początkujący
 
Posty: 72
Miejscowość: Żyrardów
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0HDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

16 Wrz 2015, 11:06

Jeśli mówimy o dieslu ,to nie jest to tak istotne z punktu widzenia mechaniki.Przed i po zmianie generacji jest nieźle. Jeśli mówimy o benzynie 1,6 ,to warto dołożyć do 2005r ,na auto z nowszym modułem BSI.
Wracając teraz jeszcze do SW i kombi...Jest to dosyć istotne jaką się ma wersję ,kiedy później kupuje się części w hurtowni ,gdyż mimo podobieństwa często różnią się one od siebie ,gdyż (nie jestem pewny które) SW i kombi mają 1 cm różne szerokości nadwozia. A to ważne przy niektórych elementach zawieszenia itp. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Wrz 2015, 11:11

artur73 napisał(a):Jeśli mówimy o dieslu ,to nie jest to tak istotne z punktu widzenia mechaniki.Przed i po zmianie generacji jest nieźle. Jeśli mówimy o benzynie 1,6 ,to warto dołożyć do 2005r ,na auto z nowszym modułem BSI.
Wracając teraz jeszcze do SW i kombi...Jest to dosyć istotne jaką się ma wersję ,kiedy później kupuje się części w hurtowni ,gdyż mimo podobieństwa często różnią się one od siebie ,gdyż (nie jestem pewny które) SW i kombi mają 1 cm różne szerokości nadwozia. A to ważne przy niektórych elementach zawieszenia itp. :)


Artur, dziękuje Ci serdecznie za szybką odpowiedź. Będę miał na uwadze Twoje informacje:) Czy w kwocie 13-14 tys. zmieścimy się, aby kupić 307 II? Co powiesz na temat Peugeota 407? Czy jest on dużo lepszy od swojego mniejszego brata? Czy warto kupować takie auto, jeśli jednak większość i tak będzie wożone powietrze ( żona + dziecko z fotelikiem, wózkiem)?
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 110 km + Hyundai Accent lc 1.5 16v 102 km
Amica1
Początkujący
 
Posty: 72
Miejscowość: Żyrardów
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0HDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

16 Wrz 2015, 11:15

Ja bym celował w kwotę max ok 10 k (po negocjacjach) za ładnego diesla. Teraz zadaj sobie jeszcze pytanie ile lat będziesz to auto trzymał. jak rok czy 2 lata ,to szukaj zadbanego bez względu na rocznik. jak zamierzasz dłużej hodować auto ,to szukaj nowszego modelu po 2005 ,bo więcej kasy odzyskasz przy odsprzedaży za II-kę niż za I-kę.
Od 407 wolałbym mechanicznie 406...
A tak na marginesie ,to 407 ma ciasnotę w kabinie w porównaniu z innymi autami tej wielkości. lepiej kombiak 307 mieć. Jest praktyczniejszy i w zupełności Wam wystarczy. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna