Rover 214i - PROBLEM Z PŁYNEM CHŁODNICZYM

04 Gru 2008, 23:30

Witam
Liczę na Waszą pomoc drodzy forumowicze.
Otóż mam Rover'a 214i z silnikiem 1.4 8V, 75 KM. Praktycznie od samego poczatku kiedy go kupiłem mam problemy genralnie z układem chłodzenia. Kilkukrotnie dochodzilo do pękania węży, ale z tym proeblem myślę ze dalem sobie rade. W ogole w ukladzie po dokreceniu korka w zbiorniczku wyrownawczym wytwarzalo sie nadcienienie ktore powodowaly ze weze robily sie bardzo twarde, z tym radze sobie w ten sposob ze nie dokrecam do konca korka przy zbiornkiu wyrownawczym. Ale i tak najwiekszy problem mam z wyciekiem płynu chłodniczego. poprostu ucieka... nie wiadomo skad. Napewno nie z chlodnicy ktora kilka razy byla sprawdzana i nie widac na niej najmnijeszych oznak wycieku. Tak samo przewody sa szczelne. to wyglada tak jakby przeciek byl gdzies na silniku, ale nie potrafie go zlokalizowac. Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie, za wsztskie porady i wskazowki bede bardzo wdzieczny
dominator1988
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 60
Miejscowość: mazowieckie
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Ford Focus 1.8 tdci
  • 05 Gru 2008, 08:59

    Zapewne masz przepaloną uszczelkę pod głowicą. Objawy są typowe: duże ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym (spaliny), ubytek płynu chłodniczego (do układu olejeniu i komory spalania). Zatem należałoby uszczelkę wymienić
    Ostrożność nie jest tchórzostwem.
    Lekkomyślność nie jest bohaterstwem.
    Martoro
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 831
    Miejscowość: Świętochłowice

    05 Gru 2008, 12:18

    Uszkodzena uszczelka pod głowicą jest typową przypadłością roverów z silnikami serii K, do której należy również twój silnik.

    [Seria K] Jakie są objawy HGF?


    Bardzo ogólnie:
    - ubytek płynu chłodniczego
    - konsystencja oleju przypominająca majonez/capuccino/kawę z mlekiem (płyn chłodniczy dostał się do oleju)
    - tłuste plamy w płynie chłodniczym lub "kawa z mlekiem" zamiast płynu (olej dostał się do płynu chłodniczego)
    - wyciek płynu chłodniczego spod głowicy
    - obfite dymienie z rury wydechowej (płyn dostaje się do cylindrów)
    - niepokojące wskazania wskaźnika temperatury płynu chłodniczego (w wyniku ubytku płynu)
    NFSU9
    Aktywny
     
    Posty: 335
    Miejscowość: WWA
    Auto: 350z
    Silnik: 3.5v6 300km

    05 Gru 2008, 20:36

    Tak jak koledzy wyżej pisali-pęknięta uszczelka pod głowicą :cry: Radzę dobrze sprawdzić stan oleju, jak i sam płyn chlodniczy czy nie ma w nim oleju.
    Szczęscie ucieka szukam go wiecznie bańki mydlane puszczam na wietrze...
    tommy66692
    Nowicjusz
     
    Posty: 20
    Miejscowość: Lubelskie

    05 Gru 2008, 21:10

    bardzo dziekuje za pomoc. i w takim razie jak najszybciej musze wymienic ta uszczelke
    dominator1988
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 60
    Miejscowość: mazowieckie
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Ford Focus 1.8 tdci

    06 Gru 2008, 00:10

    W silnikach rovera termostat znajduje się przy pompie wodnej.Dwa razy spotkałem się że termostat rozleciał się a resztki z niego w tym sprężyna dostały się do pompy wodnej.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Tory testowe Toyoty
      Prototyp każdego modelu Toyoty pokonuje co najmniej milion mil, nim trafi na taśmę produkcyjną. Większość testów odbywa się na torach w Belgii, Japonii i USA. Przedstawiamy miejsca, gdzie auta Toyoty są poddawane ekstremalnym ...
      Glikometr - tester płynu chłodniczego - instrukcja
      Cześć, pokażę Wam jak działa glikometr przyrząd którym możemy przetestować temperaturę wrzenia i przemarzania płynu chłodniczego który znajduje się w układzie chłodzenia samochodu. Dlaczego warto kontrolować ...

    07 Gru 2008, 13:21

    proponuje ci lepiej kupić cały silnik najtaniej cię to wyjdzie bo wymiana uszczelki to tylko na chwile
    człowiek wymyslił człowiek naprawi
    specjal ford
    Nowicjusz
     
    Posty: 46
    Miejscowość: dębica

    07 Gru 2008, 17:44

    Jeżeli problem tkwi tylko w uszczelce to nie najmniejszego sensu kupno całego silnika, choćby dlatego, że nigdy nie można być pewnym, jaką silnik miał przeszłość, a tak to przynajmniej wie co ma obecnie
    Ostrożność nie jest tchórzostwem.
    Lekkomyślność nie jest bohaterstwem.
    Martoro
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 831
    Miejscowość: Świętochłowice

    07 Gru 2008, 17:52

    oczywiście że masz racje niewiadomo ja na 10przypadków dwa wypaliły a reszta to porazka angielskie badziewie dlatego wymieniam je w całości bo troche tego nawieżli a cenny są banalne za taki motor płace 1000 zł
    człowiek wymyslił człowiek naprawi
    specjal ford
    Nowicjusz
     
    Posty: 46
    Miejscowość: dębica

    07 Gru 2008, 21:48

    tutaj zgadzam sie z "Martoro", ponieważ silnik poza tym co sie z nim dzieje chodzi poprostu idealnie... prawie jak z salonu... chodzi rowno... nie ma zadnych stukow... komplentnie nic zlego z silnikiem poza tym plynem sie nie dzieje
    dominator1988
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 60
    Miejscowość: mazowieckie
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Ford Focus 1.8 tdci