Rozładowany akumulator, czy jest konieczna wymiana?

11 Maj 2019, 12:54

Witam,
Posiadam akumulator Exide Premium EA530, niestety auto stało kilka miesięcy nieużywane i aku padło. Dziś go wyjąłem i sprawdziłem napięcie, zarówno multimetr jak i prostownik pokazują 1,5V. Moim prostownikiem niestety nie jestem w stanie go naładować gdyż pokazuje mi błąd.
Czy jest możliwość regeneracji takiego aku? Czy lepszym rozwiązaniem będzie kupno nowego, a jeśli tak to czy polecicie jakiś konkretny model? Auto to Seat Ibiza 2, 1.4 benzyna z 2000 roku.

Dziękuję i pozdrawiam.
danmen
Obserwowany
 
Posty: 2

13 Maj 2019, 18:59

danmen napisał(a):sprawdziłem napięcie, zarówno multimetr jak i prostownik pokazują 1,5V. Moim prostownikiem niestety nie jestem w stanie go naładować gdyż pokazuje mi błąd.
Takiego akumulatora już nie uratujesz i pozostaje Ci kupno nowego.
Generalnie jak byś chciał aby akumulator będąc podłączony w samochodzie przetrwał jak najdłużej jak nie jeździsz autem to trzeba by go w okresie letnim raz na dwa tygodnie podłączyć pod prostownik. To powinno wystarczyć aby przeżył bez większego problemu.

danmen napisał(a):czy polecicie jakiś konkretny model?
Musisz szukać akumulatora który ma 53Ah -55Ah i około 530A - 550A. Sprawdź jeszcze jakie wymiary ma ten twój akumulator i nowy powinien mieć takie same bądź zbliżone jak masz jeszcze luz w miejscu jego mocowania.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

13 Maj 2019, 19:34

Cichy77 napisał(a):Musisz szukać akumulatora który ma 53Ah -55Ah i około 530A - 550A. Sprawdź jeszcze jakie wymiary ma ten twój akumulator i nowy powinien mieć takie same bądź zbliżone jak masz jeszcze luz w miejscu jego mocowania.

Jeszcze ważne jest umiejscowienie "plusa" :yes:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3812
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

13 Maj 2019, 20:13

danmen napisał(a): zarówno multimetr jak i prostownik pokazują 1,5V. Moim prostownikiem niestety nie jestem w stanie go naładować gdyż pokazuje mi błąd.
Czy jest możliwość regeneracji takiego aku?
Jeśli akumulator nie jest wiekowy można próbować go podnieść. Jednakże należy użyć ładowarki bez ogranicznika prądowego , zdolnej oddać do aku w początkowej fazie ładowania prąd nawet 20A i więcej. Proces długotrwały , nie zawsze przynoszący sukces , ale parę aku udało się mi uratować :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

13 Maj 2019, 20:30

Dziękuję bardzo za odpowiedzi.
Akumulator ma około rok, z tego co wiem powinien być jeszcze na gwarancji ale to akurat chyba nie podlega pod wymianę, gdyż to moja wina, prawda? Niestety nie posiadam takiej ładowarki więc raczej poszukam czegoś nowego.
danmen
Obserwowany
 
Posty: 2

14 Maj 2019, 17:29

danmen napisał(a):gdyż to moja wina, prawda?
Zgadza się, nie uznali by Ci tego na gwarancji.
danmen napisał(a):Niestety nie posiadam takiej ładowarki więc raczej poszukam czegoś nowego.
Nawet z taką ładowarką masz może maksymalnie 10% szans że uda się coś z nim zrobić. Najczęściej udaje się uratować akumulator który tak się rozładował w niedługim czasie a u ciebie stał tak rozładowany kilka tygodni. Poszukaj nowego i zwróć uwagę na to co wyżej napisane i na polaryzację (rozmieszczenie) biegunów żeby było tak samo jak u ciebie :)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Diesel i rozruch silnika w zimie
    Problemy z uruchomieniem silnika w zimie, najczęściej mają posiadacze samochodów z silnikiem Diesla. Dlaczego? Ponieważ zazwyczaj zaniedbują swój samochód już w okresie jesiennym. Ale od początku...