Saab 9-3 Rdza na nadkolu, co i jak ;-)

Saab 9-3 Rdza na nadkolu, co i jak ;-)

23 Lut 2013, 00:36

Hey, jestem tutaj nowy, witam wszystkich serdecznie, to mój nowy post ;-)

Mam do Was pytanie. Wyszło mi troszkę rdzy (vide zdjęcie) i wszyscy mi wmawiają, że trzeba lakierować cały tył samochodu za 1000 pln...ja znam się trochę zarówno na mechanice i nawet mam tuningowane auto ;-) i nijak mi się to nie układa w całość. Dlaczego nie można tego zrobić miejscowo? Czy umiejętności lakierników są tak niskie ? Poradźcie proszę co najlepiej zrobić aby to usunąc i polakierować ;-) z góry dzięki za pomoc

Image

Image
qbator
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 23 Lut 2013, 00:28
Auto: Saab 9-3 Stage 3
Silnik: b204L
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Saab 9-3 Rdza na nadkolu, co i jak ;-)

23 Lut 2013, 15:35

Cały tył malować to trochę przesada ale tej rudej to troszkę jest i pewnie że da się to zrobić miejscowo :wink: . Sam miałem takie miejsca korozji w Golfie 4 i lakiernik mi to zrobił za 300zł,wyciął taki kawałek podobnie jak masz na zdjęciu i wstawił nowy a tą rdze do okola nadkola to nie wiem jak zrobił ale nie było nic widać i byłem zadowolony :D
seba002
Początkujący
 
Posty: 155
Rejestracja: 02 Wrz 2008, 16:41
Prawo jazdy od: 07 01 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 147
Silnik: TS 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: Saab 9-3 Rdza na nadkolu, co i jak ;-)

23 Lut 2013, 17:14

Witam, z tego co widzę (chociaż mogę się mylić) już kiedyś były w tym aucie wstawiane reperaturki błotnika bo ranty błotnika wyglądają na nie oryginalne. Cały element musi być malowany ponieważ tutaj trzeba wstawiać nowe reperaturki, a wiec wycinać spory kawałek blachy na której jest korozja a wspawywać nowy. W ten sposób mamy już minimum pol błotnika do szpachlowania i malowania. Niestety nigdy nie da się trafić idealnie w kolor wiec błotnik musi być malowany do samej góry. Z tego co wiem koszt blacharza i lakiernika to 400-500zl reperaturka około 100zl. Jak masz po obu stronach to wychodzi nam ponad 1000zl. Oczywiście to są koszty jak pojedziesz do porządnego zakładu blacharsko-lakierniczego.

Pozdrawiam
AmattorLBN
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4
Rejestracja: 23 Lut 2013, 16:53
Prawo jazdy od: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Honda Civic gen VI
Silnik: D15Z8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

Re: Saab 9-3 Rdza na nadkolu, co i jak ;-)

06 Maj 2013, 09:07

Moim zdaniem należałoby tutaj przede wszystkim zabezpieczyć te elementy na których już występuje korozja,potem szybko pójdzie Ci to dalej na całe nadkole. Samego lakieru można dokupić pod kolor i zamalowac,to żaden problem.
Alkomaty
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 376
Rejestracja: 08 Paź 2009, 08:02
Miejscowość: Warszawa
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Urwana świeca zapłonowa NGK przy próbie odkręcenia Urwana świeca zapłonowa NGK przy próbie odkręcenia
    Witajcie, dopadł mnie problem urwanej świecy NGK chciałem wymienić wczoraj świece w moim Voyagerze z silnikiem 3.3 i w tylnej głowicy środkowa świeca została ukręcona. Pozostałe dwie odkręciły się bez większych problemów ...
    Audi A3 w testach Euro NCAP otrzymało 5 gwiazdek Audi A3 w testach Euro NCAP otrzymało 5 gwiazdek
    Audi A3 otrzymało od jurorów Euro NCAP pięć gwiazdek. Najwyższą ocenę model A3 dostał za ochronę kierowcy i pasażera siedzącego z przodu, w teście zderzeniowym przednim i bocznym. Również dzieci są bezpieczne ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      passat b5 german style
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Monster Truck Rock Star, 11