Samochod do 10 tys

Samochod do 10 tys

16 Lip 2015, 14:02

Czesc

Zastanawiam sie nad zmiana samochodu. Teraz jezdze Clio II 1.4 LPG. Robie ok 1000 km miesiecznie, wiekszosc po miescie, dlatego interesuje mnie samochod z gazem. Kwota ok 10 tysiecy. Najlepiej samochod w tej cenie z gazem, ewentualnie benzyna i pozniej pomysle nad gazem. Czasem jezdze w jakas trase, wiec chcialbym, zeby to byl troche wiekszy samochod, ale z racji kosztow utrzymania mysle, ze segment C bedzie najlepszy. Zastanawiam sie nad:

Seat Toledo/Leon - 1.8 125 KM ale mysle ze i 1.6 byloby ok
Audi A3 8L - podobnie z silnikami, ale tu latwiej o 1.8T
Peugeot 307 - fajnie wyglada 2.0 ale 1.6 chyba tez jest ok
Astra II - najchetniej 1.8
Vectra C - segment wyzej, ale przyjemne ceny, i chyba koszty utrzymania tez

Co sadzicie? Ktory samochod bedzie najlepszy? A moze macie jakies propozycje?
Bielu92
Nowicjusz
 
Posty: 26
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 11 Lis 2014, 16:58
Prawo jazdy od: 20 12 1992
Auto: Renault Clio
Silnik: 1.4 75 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Samochod do 10 tys

16 Lip 2015, 14:28

Bielu92 napisał(a):Seat Toledo/Leon - 1.8 125 KM ale mysle ze i 1.6 byloby ok
Audi A3 8L - podobnie z silnikami, ale tu latwiej o 1.8T
Peugeot 307 - fajnie wyglada 2.0 ale 1.6 chyba tez jest ok
Astra II - najchetniej 1.8
Vectra C - segment wyzej, ale przyjemne ceny, i chyba koszty utrzymania tez


Leon - za mały budżet, Toledo ok, ale unikaj 1.6, bo nie nadaje się na trasę i dużo pali.
Audi A3 8L - jak najbardziej ok
Peugoet 307 - polecałbym tylko auto po liftingu, a na takie Cię nie stać
Astra II - z 1.8 - najlepszy silnik
Vectra C - nie ten budżet

Od siebie polecam:
Skoda Octavia 2.0 8V lub 1.8 20V
VW Bora 2.0 8V
Mazda 626 2.0
Mitsubishi Galant 2.0
Toyota Avensis 2.0 128KM
Opel Vectra B 1.8 125KM
Honda Accord VI 1.8 lub 2.0
Peugeot 406 2.0
Ossy
Stały forumowicz
 
Posty: 4010
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: Samochod do 10 tys

16 Lip 2015, 19:06

Ossy napisał(a):Leon - za mały budżet, Toledo ok, ale unikaj 1.6, bo nie nadaje się na trasę i dużo pali.

Na dobre Toledo z 1.8 budżet też za mały :/

Ossy napisał(a):Astra II - z 1.8 - najlepszy silnik

1.6 8v jeszcze lepszy :yes: I do podtlenku LPG się nada :ok:

Ja celowałbym w Opla bądź polecaną przez kolegę Ossy - Mazdę 626, która w dobrej cenie zapewni dość przyzwoity komfort, a do tego nie puści Cię z torbami :)
Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - trwają poszukiwania.
kkamykk
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1103
Rejestracja: 28 Lip 2009, 20:40
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai i40
Silnik: 1.6 GDI 135KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

Re: Samochod do 10 tys

16 Lip 2015, 19:13

Dzieki, ale 626 to jednak za duzy samochod. Powiedzcie mi, jak 1.6 w Toledo? Wiem, ze troche muli na trasie ale jak na przesiadke z Clio chyba bedzie ok?

Bo jednak to jest samochod, ktory najbardziej przypadl mi do gustu. Ewentualnie A3, chociaz w wiekszosci beda przedlift, a jest troche brzydszy.

Ewentualnie jaki budzet, zeby szujac Toledo?
Bielu92
Nowicjusz
 
Posty: 26
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 11 Lis 2014, 16:58
Prawo jazdy od: 20 12 1992
Auto: Renault Clio
Silnik: 1.4 75 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Samochod do 10 tys

16 Lip 2015, 19:14

Bielu92 napisał(a):Wiem, ze troche muli na trasie ale jak na przesiadke z Clio chyba bedzie ok?
Nie, Clio jest żwawsze. Mniejsza masa.
Koniu
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 18318
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

Re: Samochod do 10 tys

16 Lip 2015, 19:16

No ale tez 25 KM wiecej, mam wersje 75 KM.

A jak z wyciszeniem w Astrze? Nie wiem dlaczego ale wydaje mi sie ze bedzie gorzej niz w Seacie.
Bielu92
Nowicjusz
 
Posty: 26
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 11 Lis 2014, 16:58
Prawo jazdy od: 20 12 1992
Auto: Renault Clio
Silnik: 1.4 75 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nissan Micra K14 - nowy model już w produkcji Nissan Micra K14 - nowy model już w produkcji
    Kilka dni temu uruchomiono produkcję zupełnie nowego Nissana Micra i pierwsze egzemplarze już opuściły linię montażową. Końcowe kontrole potwierdziły najwyższą jakość wykończenia pojazdów. Dostawy do dealerów ...
    [SUV-C] Sportage 2,0 / Outlander 2,0 / Forester 2,0 / Rav-4 2,0 [SUV-C] Sportage 2,0 / Outlander 2,0 / Forester 2,0 / Rav-4 2,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - SUV z segmentu C - silnik benzynowy o mocy ok. 140KM - napęd 4x4 - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2005 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Kia Sportage II 2,0 - 142KM ...

  • Re: Samochod do 10 tys

    16 Lip 2015, 19:18

    Bielu92 napisał(a):No ale tez 25 KM wiecej, mam wersje 75 KM.
    W tym silniku w ogóle tego nie odczuwasz.. Uwierz mi że jest naprawdę źle, a 13s które jest na papierze można włożyć między bajki..


    Wyciszenie w Astrze tak samo jak w Seacie. :ok:
    Koniu
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18318
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
    Miejscowość: obecnie Fulda
    Auto: Mondeo // Astra

    Re: Samochod do 10 tys

    16 Lip 2015, 19:20

    To moze powiesz cos o 307? Faktycznie nie brac przedliftu?
    Bielu92
    Nowicjusz
     
    Posty: 26
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 11 Lis 2014, 16:58
    Prawo jazdy od: 20 12 1992
    Auto: Renault Clio
    Silnik: 1.4 75 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Samochod do 10 tys

    16 Lip 2015, 19:22

    Zależy jak trafisz, jak dla mnie za bardzo wieszają na niej psy. Silniki dobre, elektronika trochę szwankuje ale... nie jest to poziom Megane czy Laguny II :mrgreen:
    Tutaj warto 2.0 brać z LPG a z diesli 2.0 HDI 90KM
    A może Corolla E12? Tylko tak z 2k musiałbyś dorzucić, ew. Civic VII od 10k.
    Koniu
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18318
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
    Miejscowość: obecnie Fulda
    Auto: Mondeo // Astra

    Re: Samochod do 10 tys

    16 Lip 2015, 19:23

    Myslalem, ale czesci beda chyba drozsze?

    Czy sie myle?
    Bielu92
    Nowicjusz
     
    Posty: 26
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 11 Lis 2014, 16:58
    Prawo jazdy od: 20 12 1992
    Auto: Renault Clio
    Silnik: 1.4 75 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Samochod do 10 tys

    16 Lip 2015, 19:27

    Bez przesady, to nie czasy PRL-u. Na pewno ciut droższe tak ale auta trwalsze :)
    Koniu
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18318
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
    Miejscowość: obecnie Fulda
    Auto: Mondeo // Astra

    Re: Samochod do 10 tys

    16 Lip 2015, 19:28

    To powiedz mi, jakbys kupowal dla siebie kompakta do 12 tysiecy, co bys wzial?
    Bielu92
    Nowicjusz
     
    Posty: 26
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 11 Lis 2014, 16:58
    Prawo jazdy od: 20 12 1992
    Auto: Renault Clio
    Silnik: 1.4 75 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Samochod do 10 tys

    16 Lip 2015, 19:30

    Drogie części do aut japońskich to głownie pewexowski mit, kiedy to części zamawiane były w Japonii i pół roku płynęły statkiem do Europy :yes:
    Są nieznaczne różnice, ale przecież żyjemy w XXI w i mamy Internet
    Chyba, że mówimy o nowoczesnych dieslach czy elementach przeniesienia napędu, to jest trochę racji - części dostępne w większości tylko w ASO. Ale spokojnie, to do aut nowszych, kosztujących więcej niż założony budżet :mrgreen:
    Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
    mike
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10748
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: Samochod do 10 tys

    16 Lip 2015, 19:33

    Do 12k?
    -Astra G w full opcji z silnikiem 1.8/2.0 i LPG
    -Focus Mk1 full opcja 1.8/2.0 lub TDDI, najlepiej ST170 :D
    -Corolla e12 1.6 ale z klimą
    -A3 1.8T w fajnej wersji
    -Elantra 2.0
    -Rover 45 full opcja koniec produkcji
    -307 2.0
    Koniu
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18318
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
    Miejscowość: obecnie Fulda
    Auto: Mondeo // Astra

    Re: Samochod do 10 tys

    16 Lip 2015, 19:39

    No wlasnie, Focus. Podobno sie nie gazuje, a w budzecie znalazlbym cos fajnego. Jak to jest?
    Bielu92
    Nowicjusz
     
    Posty: 26
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 11 Lis 2014, 16:58
    Prawo jazdy od: 20 12 1992
    Auto: Renault Clio
    Silnik: 1.4 75 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
     
    • Warto przeczytać
    • Autosacrum 2009
      Subaru Impreza STI
      GTP Light
      MINI Clubman Bond Street, tył