Samochód do okolo 15k benzyna + turbo

03 Gru 2017, 19:44

Witam poszukuje jakiegoś fajnego samochodu do 15tys zł. Musi to być benzyna z turbo na pokładzie. Co polecacie?
Użytkowanie przeważnie miasto spalanie nie ma znaczenia
Jestem z WLKP
Ostatnio edytowany przez andendriu, 03 Gru 2017, 21:46, edytowano w sumie 1 raz
andendriu
Nowicjusz
 
Posty: 19
Auto: Audi S4 B6
Silnik: 4.2 V8 344KM

03 Gru 2017, 20:27

mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14082
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Gru 2017, 20:55

Audi A3 8L lub A4B5 z 1.8T
Saab 9-3 II 1.8T/2.0T (ale może być ciężko w tym budżecie)
Volvo S60 2.0T lub 2.3 T5 lub 2.4T
Mercedes W203 1.8K jeśli zamiast turbo może być kompresor
Opel Astra H/Vectra C/Signum 2.0T
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

05 Gru 2017, 16:46

A co sądzicie o Lexusie IS pierwszej generacji 2.0 benzyna i dołożyć turbo?
andendriu
Nowicjusz
 
Posty: 19
Auto: Audi S4 B6
Silnik: 4.2 V8 344KM

05 Gru 2017, 17:13

Dołożenie turbo to koszt 10k +/-, zależy czy coś ogarniasz sam czy wszystko zlecasz
Shepard
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 01 04 2016
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault Megane I classic
Silnik: 1.6 16v 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna

05 Gru 2017, 17:26

Lepiej kompresor wrzucić, bo był do niego przystosowany (no i montaż prostszy).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Gru 2017, 18:20

Kompresor to nie to samo co turbo... chyba czy się mylę?
Zapomniałem wspomnieć że mile widziane by było auto z automatem
andendriu
Nowicjusz
 
Posty: 19
Auto: Audi S4 B6
Silnik: 4.2 V8 344KM

05 Gru 2017, 19:02

andendriu napisał(a):Kompresor to nie to samo co turbo
nie, ponieważ:
- turbo "napędza się" samo, bo spaliny
- kompresor ma swój napęd wyprowadzony z silnika (najczęściej łańcuch czy inny pasek)
- turbo przy przyspieszaniu ma laga, kompresor działa od samego dołu
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14082
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Gru 2017, 19:37

Ok dzięki za wyjaśnienie to jednak wole turbo, a co myślicie o Audi TT?
andendriu
Nowicjusz
 
Posty: 19
Auto: Audi S4 B6
Silnik: 4.2 V8 344KM

05 Gru 2017, 19:41

Turbo daje inne możliwości a kompresor inne. 10k za turbine do is200 to czysta teoria + wkraczanie na nowy grunt i to bardzo śliski. Kompresor byl oem więc łatwiej i bezpieczniej.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10362
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Gru 2017, 19:46

Jeśli chodzi o moc to mam na co dzień 344KM pod butem także trochę wprawy jest
andendriu
Nowicjusz
 
Posty: 19
Auto: Audi S4 B6
Silnik: 4.2 V8 344KM

06 Gru 2017, 21:39

A może Honda z v-tech?
andendriu
Nowicjusz
 
Posty: 19
Auto: Audi S4 B6
Silnik: 4.2 V8 344KM