Samochód segmentu c/d 190cm wzrostu do 15k

20 Lis 2019, 22:21

No cóż, jechać z taką prędkością niby się da ale to czysty masochizm. Ten silnik naprawdę fajnie się sprawdza przy prędkościach rzędu 90-100km/h, jest jeszcze względnie cicho w środku ( przynajmniej w Audi, co do innych marek to się nie wypowiem ) i spalanie jest na akceptowalnym poziomie. Szybsza jazda po prostu nie jest komfortowa i czuć , że ten silnik nie jest stworzony do szybkiej jazdy. Lubię Vaga ale trzeba być obiektywnym a nie ślepo twierdzić , że skoro niemieckie to musi być idealne :D :D
Arwidox
Nowicjusz
 
Posty: 14

20 Lis 2019, 23:17

Arwidox, no ale myślisz że w A4 1,8T będzie cichutko i będzie palić 5/100?
Poza dynamiką reszta raczej bez zmian, dlatego ja szukająć TT 1,8T dałem sobie spokój i poszedłem w 1,4 tsi w budzie Scirocco.

Może wobec tego warto szukać jakieś V6?
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

20 Lis 2019, 23:25

Mialem okazję jechać b7 z 1.8T w trasie, dużo ciszej niż w a3. A co do spalania, w 1.6 jest ono niewspółmierne do osiągów. Niech sobie pali te 10l w 1.8T ale dynamika całkiem inna.
Arwidox
Nowicjusz
 
Posty: 14

20 Lis 2019, 23:34

No ok to kupuj, dla mnie 1,8T jest paliwożerny i bez softu, modyfikacji szału nie robi. A4 z 1,8T nie jedzie, no może poza wersja BEX czyli 190konną, Do tego wysokie obroty, chyba że skrzynia 6tka coś poprawia - nie miałem styczności.
Spalanie to też tragedia, takie 2,0 TDI CR 140 w Golfie jedzie tak samo lub lepiej a spali 4l mniej.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

20 Lis 2019, 23:38

Może tak ale dla mnie e tych pieniądzach audi raczej nie jest pierwszym wyborem więc bardzo mało prawdopodobne , że zostanę przy tej marce. Skłaniam się raczej ku Volvo S40 II/ Saaba 9-3 II i mercedesa w203 coupe.

Nie potrzebuję 200 konnego silnika, chodzi mi raczej o sprawne przemieszczanie się w ruchu autostradowym. Do wywoływania szybszego bicia serca mam jednoślad przy którym i tak wszystko zostaje daleko w tyle :D
Arwidox
Nowicjusz
 
Posty: 14

20 Lis 2019, 23:51

Arwidox napisał(a):Do wywoływania szybszego bicia serca mam jednoślad przy którym i tak wszystko zostaje daleko w tyle

Chyba że trafisz coś czterokołowego co nie zostanie w tyle :D

Co do 1,6 mpi z vaga dużo osób ma identyczne spostrzeżenia.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11190
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Otwieranie drzwi bez udziału kluczyka – 1984 rok
    Współcześnie otwieranie drzwi pojazdu kluczykiem jest anachronizmem. Elektroniczny pilot na fale podczerwone (Infrared) otwierający drzwi auta jest standardem oczywistym nawet w najmniejszych samochodach miejskich. ...

21 Lis 2019, 00:03

Od 0 do 100 w tyle zostaje praktycznie wszystko co można spotkać na polskich drogach. Coś co waży 200kg i ma moc pod 200KM , no cóż mały pocisk. Przy jeździe autostradowej nie wiem jak to wygląda bo nie mam w zwyczaju jechać 300km /h i wyprzedzać prawym pasem bo niestety takie filmiki też można znaleźć.

A co do vaga 1.6 MPI , oczywiste , że to silnik trwały , prosty , paliwożerny i niezbyt żwawy. Na pierwszy samochód , fajny wybór , ale później zaczyna brakować mocy.
Arwidox
Nowicjusz
 
Posty: 14

21 Lis 2019, 00:15

Arwidox napisał(a):Od 0 do 100 w tyle zostaje praktycznie wszystko co można spotkać na polskich drogach

Łojtam coś by się znalazło z awd męskim lanczem i alsem :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11190
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Lis 2019, 14:20

Może i by się znalazło :D :D Ale nie sądze by dawało tyle emocji co motocykl :naughty:
Arwidox
Nowicjusz
 
Posty: 14

21 Lis 2019, 17:57

Przydałoby się coś z dłuższą skrzynią, bo rzeczywiście te 1.8T może sieć wysokie obroty na autostradzie. Może 2.4 v6 w A4 B6? Tam są 6-biegowe manuale.

Jeśli chodzi o S40 to na pewno nie oferuje takiego komfortu jak S60/S80. To jest płyta Focusa MK2, fajne prowadzenie, lepsze wyciszenie niż w Focusie, ale nie spodziewałbym się szału. Do tego za 15 tys.to będą same dieselki z przebiegiem 300+.

Zastanowiłbym się czy nie warto poszukać jakiegoś ładnego przedliftowego S60 z 2.0T lub wolnossącym 2.4 z manualem.

Audi może być trudne w znalezieniu do 15 tys.z mocnym silnikiem, ale jak wspomniałem warto poszukać 2.4.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

21 Lis 2019, 23:33

Właśnie Volvo s40 II z 2.0d jest moim faworytem w tym momencie, dla dwóch osób wystarczająco dużo miejsca. Zastanawiam się również nad mercedesem w203 w coupe. Jak to z nim wygląda, zwykła C klasa jest nieźle wyciszona i w miarę komfortowa. 3 drzwiowa odmiana jest identyczna pod tym względem czy pomijając fakt jeden pary drzwi mniej została również ubiedniona pod względem wyciszenia itd?
Arwidox
Nowicjusz
 
Posty: 14