Schemat kostki ISO - podłączenie przewodów

27 Kwi 2017, 18:21

Jak podłączyć kostkę ISO? Zapewne sporo Was zastanawia się nad tym od czego są poszczególne piny w zespolonej kostce. Postaram się to wyjaśnić i wrzucić schemat (jest on już na forum ale ciężko go w tej chwili znaleźć) który pozwoli praktycznie każdemu podłączyć radio pod to standardowe złącze jakim jest ISO.
Schemat kostki ISO - podłączenie przewodów
Kostka ISO składa się z dwóch złączy które mają po 8 pinów. Jedno złącze jest głośnikowe (I) czyli są tam kable tylko głośnikowe. Cztery plusy i cztery minusy. Drugie złącze jest od zasilania (II) i sterowania posiada również 8 pinów z czego pierwsze trzy są nie aktywne i nigdzie nie podłączone. Na tej kostce mamy pin nr 5 który możemy wykorzystać do sterowania elektrycznie wysuwaną anteną lub aktywowaniem wzmacniacza, pin 6 można wykorzystać do sterowania podświetleniem. Pozostałe trzy piny 7 (+) stały lub po stacyjce, 8 (-) masa, służą od zasilania samego radia i podtrzymania pamięci pin 4 (+) stały.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Kwi 2017, 19:44

Kacper napisał(a):Drugie złącze jest od zasilania i sterowania posiada również 8 pinów z czego pierwsze trzy są nie aktywne i nigdzie nie podłączone.
Mała aczkolwiek istotna uwaga . W grupie VAG pin 3 linia K do diagnostyki fabrycznego radia. Przy wymianie na nieoryginalne przewód należy odciąć , zaizolować.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4746
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Wrz 2017, 23:41

Mała prośba do Bonifacego, czy mógłbyś uściślić o która to linia K ?
RobsOOn
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 0- 0-1987
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Vw Passat B5
Silnik: 1,8 125KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Paź 2017, 10:32

RobsOOn napisał(a):czy mógłbyś uściślić o która to linia K
Pin nr 3 w kostce nr I :) czyli w kostce zasilającej.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Paź 2017, 16:05

:oops: dziękuję za pomoc, coś mnie ....zamuliło :))
RobsOOn
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 0- 0-1987
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Vw Passat B5
Silnik: 1,8 125KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Brytyjczycy wybrali najlepszą hybrydę
    Brytyjski portal Auto Trader przyznał Lexusowi NX 300h tytuł najlepszego samochodu hybrydowego na brytyjskim rynku. Nagroda została przyznana w ramach plebiscytu 2020 New Car Awards. Najlepszy w ogólnym rankingu W ...
    Czy na pewno stać Cię na diesla?
    Myślisz, że spalanie to jedyne koszta eksploatacji? A co z osprzętem silnika, wyeksploatowaniem samochodu i eksploatacją miejską. Diesel nagrzewa się po 10-15km w mieście. Wtedy ropniak pali 2x więcej jak nie więcej, W dodatku ...