Seat Altea 2.0 TDI słabe światła mijania i stop

07 Wrz 2021, 11:32

Witam wszystkich.

Mam problem z jasnością świateł STOP. Moje auto ledwo przeszło przegląd że względu na słabe światła Stop, światła mijania też mam bardzo słabe (klosze świeżo wyczyszczone). Jeden z moich kolegów zasugerował mi, że może to być problem z przewodami masowymi. Auto pali bez problemu, więc raczej nie kable masowe od silnika. Czy może mi ktoś podesłać umieszczenie kabli masowych w SEACIE ALTEA 2.0 TDI 2004 (najlepiej na zdjęciach).
Z góry dziękuję za pomoc
Bronhold
Obserwowany
 
Posty: 1

07 Wrz 2021, 13:18

Bronhold napisał(a):Mam problem z jasnością świateł STOP
Odblask w lampie jest ok? Sprawdzałeś jak świeci żarówka po wyjęciu z lampy i naciśnięciu hamulca? Dobrze czy słabo?

Bronhold napisał(a):światła mijania też mam bardzo słabe (klosze świeżo wyczyszczone)
Klosze to nie wszystko bo czasem odblaski z wiekiem wypalają się, zachodzą kurzem itd. to wszystko wpływa na emitowany strumień światła. Jeżlei żarówka świeci odpowiednio mocno i nie widać po niej jakiś spadków napięcia to wina będzie leżała pewnie wewnątrz lampy.

Oczywiście warto sprawdzić masy i samą instalację.

Czy jak dodajesz gazu na postoju to widać że światła przy wyższych obrotach mocniej świecą?
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4403
Zdjęcia: 12

09 Wrz 2021, 09:58

Skoro wszystkie światła słabo świecą, to zacząłbym od sprawdzenia napięcia ładowania akumulatora. Bez włączonych świateł mijania, klimy i innych odbiorników, powinno wynosić między 14,2 a 14,4V. Nie powinno być mniejsze niż 14V. Natomiast po włączeniu świateł mijania nie powinno być mniejsze jak około 13,8V. Nie są to dane książkowe, bo nie jest to samochód nowy tylko mający minimum 6 lat, więc alternator nie koniecznie musi ładować książkowo. Ale w tych granicach powinno mieścić się owo napięcie.
Jeżeli napięcie ładowania okaże się ok, to należy sprawdzić napięcie na złączu świateł. Najpierw zmierzyć między przewodami ze złącza, a następnie ustalić gdzie jest na tym złączu plus i jedną elektrodę miernika przyłożyć do przewodu plusowego na złączu, a drugą elektrodę miernika do masy samochodu. I zobaczymy czy będzie różnica.
Oczywiście zakładam, że żarówki w reflektorach są takie jak powinny być, czyli w światłach STOP są żarówki 21W, natomiast w mijania nie są jakieś chińskie, tylko konkretnej marki.
Jeżeli nie masz miernika, nie wiesz jak się nim posługiwać, to zawsze możesz podjechać do mechanika/elektryka samochodowego, który powinien taki pomiar zrobić ci na miejscu, bo zajmuje to tylko chwilę. ewentualnie poprosić jakiegoś znajomego sąsiada, kolegę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17827
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Porównanie żarówek PY21W chrome do kierunkowskazów - Philips vs Osram
    Kierunkowskazy muszą świecić światłem pomarańczowym ale nie zawsze podoba nam się pomarańczowa poświata w lampie od takiej żarówki i co wtedy możemy zrobić? Wyjściem i rozwiązaniem tego są żarówki tzw. chrome ...
    III runda NIGHT POWER 2013 GP w Łomży / relacja
    Kolejna impreza z cyklu NIGHT POWER 2013 Grand Prix za nami. Nawet deszcz nie zniechęcił fanów wysokooktanowej adrenaliny. Kiedy tylko ulica wyschła pierwsze auta stanęły na linii startu. 10 sierpnia na ulicy Spokojnej ...

  •