Seat Ibiza 1.6 B+G Nie działająca instalacja gazowa

24 Lis 2010, 13:32

Witam. Mam problem z instalacją gazową w owym seacie. Jest to drugie wydanie silnik 1.6, gaźnikowy z 94 roku. Prawdopodobnie nastąpiło zwarcie kabli i został spalony sterownik gazu, sterownik wymieniony i działa, ale nie przerzuca go na gaz, kontrolki się zmieniają, ale brak reakcji i cały czas jest na pb, co mogłoby być przyczyną? Gdzie szukać w przewodach usterki? Firmy gazu nie znam.
Maro1402
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Bydgoszcz

24 Lis 2010, 13:36

Wydaje mi się, że nowy sterownik trzeba zaprogramować pod instalację.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

24 Lis 2010, 14:21

Tzn. Sterownik był programowany u mechanika przy poprzednim właścicielu, ale on stwierdził że coś jest nie tak z instalacją i nie będzie jej tego robił, bo nie daje gwarancji na to. Co jest odpowiedzialne za puszczenie gazu do gaźnika?? Jeszcze jak sterownik przełączam teoretycznie na gaz to przy butli coś się odzywa, ale cały czas chodzi na benzynie. Jakieś rady??
Maro1402
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Bydgoszcz

24 Lis 2010, 23:17

Jeśli jest to samochód gaźnikowy to zrób tak:
przy włączonym zapłonie i przełączonym przełączniku na zasilanie gazowe otwórz maską i zdejmując i zakładając ponownie przewód + gazowy (elektryczny) z zaworu gazowego sprawdzisz czy pracuje zawór gazowy -powinien pykać. Taką samą operację zrób z zaworem benzynowym przy przełączonym przełączniku na zasilanie benzynowe. Jeśli zawory ,,chodzą,, to znaczy, że prawdopodobnie jest uszkodzony ten od benzyny i nie do końca zamyka. Jeśli zawory nie pracują - zapewne będzie uszkodzony przełącznik.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

25 Lis 2010, 16:22

Sprawdzałem oba przewody i okazało się że oba działają. Zdjąłem także przewód od doprowadzania gazu i nie podaje go do parownika nawet. Znaczyłoby to że przełącznik, znaczy sterownik wewnątrz samochodu?? Czy może jakieś urządzenie pod maską? A i dziękuję za pomoc.
Maro1402
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Bydgoszcz

27 Lis 2010, 00:20

Jeśli zawory działają, a z zaworu do reduktora nie jest podawany gaz, musisz sprawdzić czy gaz podawany jest do zaworu, a jeśli nie to czy wychodzi ze zbiornika. (Głupie pytanie, gaz jest w zbiorniku? wybacz za pytanie, ale niestety często zdarzają mi się klienci którzy przyjeżdżają na naprawę instalacji gazowej czekając niejednokrotnie po 3 tygodnie na termin, a w rezultacie okazuje się, że zapomnieli zatankować).
Możesz mieć także uszkodzony zawór na zbiorniku. a jeszcze łatwiej pojechać do gazownika. Taki przypadek jest dla gazownika do zdiagnozowanie w 10 min. i nie zapłacisz majątku.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [B] C3 I 1,4 / Punto II 1,2 / Colt V 1,3 / Ibiza II 1,4
    Podstawowe kryteria zestawienia: - hatchback segmentu B - silnik benzynowy o mocy ok. 80KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2002r. Wytypowane modele do zestawienia: - Citroen C3 I 1,4 - 75KM - Fiat Punto ...