Seat Ibiza który wybrać?

07 Lip 2018, 16:03

Zdecydowałam się na zakup Seata Ibizy i chciałam Was prosić o pomoc ponieważ waham się między:

A)
1.2 TSI 90 KM (rocznik 2017)
skrzynia manualna 5-biegowa
koszt 51400 zł

B)
1.0 TSI Start&Stop 95 KM (rocznik 2018)
skrzynia manualna 5-biegowa
koszt 56200 zł

C/
1.0 Eco TSI Start&Stop 110 KM (rocznik 2017)
skrzynia manualna 6-biegowa
koszt 55900 zł

Będę instalowała LPG, trasa-miasto 50/50, szacowany roczny przebieg 60 tys, na trasie jeżdżę żwawo ale bezpiecznie czyli 120-150 KM, zakup na ok. 6 lat i do sprzedaży. Który wybór będzie najlepszy?
mooncircle
Nowicjusz
 
Posty: 33
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Auto: Nie mam

07 Lip 2018, 16:16

Jak na auto masz 50..parę tys to szukaj 3 letniego Seata Leona 2,0 TDI CR, a nie przy przebiegu 60 tys rocznie auto segmentu B z silnikiem 3 cylindrowym z malutką turbiną.
Poza tym do TSI lpg jest dość skomplikowane, to najlepiej było by wybrać 1,0 mpi 75 KM

Nie wiadomo też jak będzie funkcjonować TSI bo przy 60 tys na rok to po 4 latach masz już 240.000 a silniki bywają kapryśne.
2,0 TDI CR to auto na wiele tys km, prawie jak stare 1,9 tdi
no i przy 60 tys opłaca się iść w TDI

Jak koniecznie takie maleństwo jak Ibiza to tam tez były 1,6 tdi

A jeśli bez dwóch zdań ma być coś z tych wymienionych wyżej to raczej jak dla mnie 1,2 TSI 90 konne..
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lip 2018, 16:26

Dziękuję za uwagę, początkowo chciałam Leona ale salonowy wypada drożej. A powiedz ten model, który polecasz w cenie 50 tys, jaki przebieg max powinnam szukać?

Diesle są dla mnie głośne ale wiem, że przy takich przebiegach są polecane. Zastanawiam się jednak czy nie lepszy dla mnie będzie cichy benzynowy a przy okazji tańszy w spalaniu (LPG) najwyżej popchnęłabym go szybciej..
mooncircle
Nowicjusz
 
Posty: 33
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Auto: Nie mam

07 Lip 2018, 16:54

LPG do TSI nie będzie tanie (4 tys, zł minimum), nie wiadomo do końca czy będzie bezproblemowo współpracować, stracisz gwarancję na silnik, a TSI jest zaprojektowane na jakieś ~300 tys km, więc przed tym przebiegiem czeka Ciebie remont silnika. Dodatkowo ASO zaproponuje Ci przeglądy co 30 tys.km co jest bzdurą, max. to co 15 tys. km...

Na takie przebiegi tylko diesel, ile możesz dać max. za auto?
Za 67 tys. jest Peugeot 308 1.6 HDI:
[link do Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7017
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

07 Lip 2018, 17:02

Nie chce dać więcej jak 50-55 tys. Peugeot odpada nie podoba mi się poza tym miałam już 3 modele tej marki. Chciałam nowe auto albo max. 2-3 letnie, koniecznie zadbane i z Polski. Przejrzałam modele Leona w roczniku 2015 i zawsze coś nie tak. Jak nie sprowadzane, przebieg kręcony, w środku jakby miało z 6 lat albo słabe wyposażenie. Tak to jest z szukaniem auta używanego..
Ostatnio edytowany przez mooncircle, 07 Lip 2018, 17:06, edytowano w sumie 1 raz
mooncircle
Nowicjusz
 
Posty: 33
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Auto: Nie mam

07 Lip 2018, 17:05

No ja jakoś wątpie w cichy benzyniak 3 cylindrowy o pojemności 1,0 przy 140 km/h w aucie pokroju Ibizy..
to nie Audi 4,2 v8
A 2,0 TDI Common Rail to już nie jest 1,9 tdi 1Z z Octavii klekoczącej z 98 roku.

Masz tutaj np tego typu:
[link do Otomoto wygasł]

No jak uważasz ale te silniki (TSI) wybitne nie są, poza tym poza 1,2 to są wszystko 3-cylindry, dość wysilone.
No i zapłacisz dodatkowo za instalację lpg więc koszty wzrastają.

A co Ci daje 3 letnie auto? albo nowe?
Szukaj taki na jaki Cię stać, nikt nie wciska 15 letniego.
Ale dużo lepszy będzie Leon z 2014 z 2,0 TDI niż kosiarka 1,0 i do tego jeszcze lpg.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najlepsza taksówka na świecie? Hybryda!
    Był czas, gdy w Polsce, Niemczech i wielu innych krajach Europy na ulicach dominowały taksówki z silnikami Diesla, a jednym z najczęściej wybieranych samochodów był Mercedes W124. Dziś taksówkarze na ...
    Jaguar E-Type Roadster
    E-Type to prawdziwa ikona motoryzacji i prawdopodobnie najbardziej rozpoznawalny model w historii Jaguara. Jego smukła sylwetka z długą maską i niewielką kabiną od 1961 roku cieszy oko pasjonatów motoryzacji. Samochód ...

  • 07 Lip 2018, 17:11

    Pionek czyli patrzeć na przebieg 150-200 tyś? Ile KM wytrzyma ten silnik w dieslu o którym piszesz?
    mooncircle
    Nowicjusz
     
    Posty: 33
    Prawo jazdy: 0- 0-2008
    Auto: Nie mam

    07 Lip 2018, 17:19

    Tzn przebieg 120 tys to norma w aucie 4-5 letnim bo diesle nie stoją w garażu, nawet w Polsce.

    Patrząc po takim Passacie to myślę że do 350 tys można spać spokojnie :)
    [link do Otomoto wygasł]

    (ten sam silnik)
    Pionek
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1640
    Auto: Honda Accord / VW Scirocco
    Silnik: 1,4 TSI 122@150
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
    Skrzynia biegów: Manualna

    07 Lip 2018, 17:46

    LPG do TSI nie ma sensu
    Sończyły się czasy LPG do silnika z bezpośrednim wtryskiem :D
    Chcesz LPG szukaj innego samochodu z innym silnikiem. :happy:

    Druga rzecz odnośnie przebiegów powoli przyzwyczajać się do normalnych przebiegów tj. 300-400 tys. jak będziesz miał 200 tys to okazja
    Jakoś niemiec, duńczyk, szwed czy inny europejczyk to rozumie, polak musi mieć 180 i to w dieslu
    andrewb25
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2147
    Miejscowość: małopolskie

    08 Lip 2018, 14:54

    andrewb25 napisał(a):Chcesz LPG szukaj innego samochodu z innym silnikiem.

    Jaki konkretnie silnik do LPG na 60 tyś rocznie mam szukać?

    Pionek napisał(a):TSI jest zaprojektowane na jakieś ~300 tys km

    Pionek napisał(a):Tzn przebieg 120 tys to norma w aucie 4-5 letnim bo diesle nie stoją w garażu, nawet w Polsce. Patrząc po takim Passacie to myślę że do 350 tys można spać spokojnie

    Według tego co napisałeś to nowy TSI miałabym na 5 lat a używany diesel (120 tys) miałabym na 3,8 lat. Do tego na LPG szybciej zwróci mi się koszt zakupu (rozliczam się na KM 1/4 Polski) i nowe to nowe. Cały czas nie jestem przekonana do zakupu używanego auta w dieslu z przebiegiem 120 tys. Wolę jednak poszukać silnik benzynowy pod LPG.

    Doprecyzowując
    - koniecznie nowe (II generacja)
    - koniecznie LPG
    mooncircle
    Nowicjusz
     
    Posty: 33
    Prawo jazdy: 0- 0-2008
    Auto: Nie mam

    08 Lip 2018, 15:05

    W woli wyjaśnienia to nie ja pisałem o zaprojektowanym TSI na 300 tys km tylko Ossy, także to nie moje słowa :)
    Ok nowe to nowe, no wiesz za ok 50 tys kupisz też wypasionego VW UP! z 1,0 tsi albo Seata Mii, weź tylko jedną rzecz pod uwagę, masz zamiar robić 60.000 rocznie, 50/50 trasa-miasto, czyli w skrócie matematycznym 30 tys na trasie w aucie segmentu B z miniaturym silnikiem.
    Czyli ~2500 km miesięcznie w takim autku..

    Generalnie Twój wybór, ja bym odpuścił.
    Pionek
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1640
    Auto: Honda Accord / VW Scirocco
    Silnik: 1,4 TSI 122@150
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
    Skrzynia biegów: Manualna

    08 Lip 2018, 15:09

    Wszystkie nowe małe silniki turbodoładowane są projektowane na 300 tys. km (1.0 TSI, 1.2 Puretech, 1.0 Ecoboost). Nie wiadomo czy w międzyczasie nie wydarzy się jakaś inna awaria, a takie rzeczy jak regeneracja turbosprężarki to pikuś. Nie wiadomo też ile wyjdzie remont generalny silnika i czy po jego wykonaniu silnik odzyska swoje fabryczne parametry...

    Diesle jakie by teraz nie były to te 300 tys.km przejeżdżą bez problemu, w międzyczasie zużyje się osprzęt (drogi), ale po jego naprawie silnik powinien dalej działać ok.

    Nowe auto pod LPG?
    Fiat Tipo:
    [link do Otomoto wygasł]
    [link do Otomoto wygasł]
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7017
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    08 Lip 2018, 15:21

    mooncircle napisał(a):- koniecznie nowe (II generacja)
    - koniecznie LPG


    nie za wielki będzie wybór
    Opel Astra 1.4T...nawet Opel dawał "fabryczną" instalację do tego
    Coś z
    Kia/Hyundai
    andrewb25
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2147
    Miejscowość: małopolskie