Seat Leon 5f wyrzuca płyn chłodniczy

01 Cze 2020, 08:51

Witam, posiadam Seata Leona 5f 2014r z silnikiem 2.0TDI CR 150hp o oznaczeniu CKFC, nie mam już siły do tego co się z nim dzieje . Samochód odwiedzał wielu mechaników lecz bez skutku. Problem polega na wyrzucaniu płynu chłodniczego przez zbiorniczek wyrównawczy. Ostatnio miałem spokój z tym przez cały okres zimowy aż do wczoraj. Rano odpalilem samochód i pojawił się komunikat że trzeba dolać płynu chłodniczego. Dzień wczesniej auto jeździło po autostradzie na włączone klimatyzacji więc silnik był trochę obciążony. Być może uruchomił procedurę dopalania DPF i przy temperaturze zewnętrznej 24 układ chłodzenia nie wyrobił ? Teraz temperatury większe to jeżdżę na klimatyzacji Ale nie wiem czy ma to coś wspólnego z układem chłodzenia. Wydaje mi się że dzieje się tak podczas gdy filtr DPF uruchomi procedurę dopalania. Na trasie Polska-Anglia dolałem około 2 litrów płynu, nie pamiętam dokładnie. Za każdym razem wyrzucało płyn zbiorniczkiem.
Korek zbiorniczka wyrównawczego wymieniony na nowy z serwisu. Rozrząd wraz z pompą wody wymieniony.
Co z nim może być nie tak ? Okropnie mnie to drażni nikt nie wie jak mi pomóc.
Ręce mi już opadają.
Aha, średnio gdy dolewam płynu zazwyczaj nie są to wielkie ilości, głównie między 250 do 400ml.
Co to może być ? UPG ? Coś z układem chłodzenia ?
HELP
Zante
Nowicjusz
 
Posty: 8

01 Cze 2020, 09:03

A czy ktoś zrobił test na UPG? czy jak wyrzuca Ci płyn to temperatura na wskazniku nie zwiększa się?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13279
Zdjęcia: 95
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: e36, M3, C5 x7

01 Cze 2020, 09:17

Tak, test na UPG był robiony przez mechanika i przeze mnie osobiście. Bez skutku. Temperatura płynu chłodniczego nigdy jeszcze nie przekroczyła 90 stopni
Zante
Nowicjusz
 
Posty: 8

01 Cze 2020, 09:23

Nie wiem też na ile ten test jest wiarygodny, biorę pod uwagę UPG Ale wydaje mi się że objawy przy uszczelce by się pogorszyly. Z tą dolegliwością jeżdżę przynajmniej 25tys km A może nawet i więcej z czego 2 razy trasa Polska-Anglia
Zante
Nowicjusz
 
Posty: 8

01 Cze 2020, 09:27

Zapomnialem jeszcze dodać, przebieg auta to prawie 160 000 km
Zante
Nowicjusz
 
Posty: 8

01 Cze 2020, 10:14

wyglada na zapowietrzony uklad.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13279
Zdjęcia: 95
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: e36, M3, C5 x7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Używana żarówka kontra nowa P21W BA15S - porównanie
    Porównanie takich samych żarówek nowej i używanej po sporym przebiegu w samochodzie. Żarówka o której mowa to model P21W BA15S. Zamontowana była w samochodzie w tylnej lampie i spełniała funkcję ...
    Lexus LS - limuzyna do dyspozycji Agnieszki Radwańskiej
    Lexus Polska, przy wsparciu Lexus Europe - podpisał umowę partnerską z Agnieszka Radwańska na rok 2013. Logo Lexus będzie widniało na tenisowym stroju Agnieszki Radwańskiej w wszystkich turniejach Wielkiego Szlema, turnieju ...

  • 01 Cze 2020, 10:24

    Właśnie był odpowietrzany 2 razy. Raz osobno była nawet odpowietrzana chłodniczka EGR. Moim zdaniem też jest możliwość zapowietrzonego układu. Jest możliwość że układ łapie gdzieś lewe powietrze ? Bo jaka jest inna możliwość żeby wytwarzało się zbyt wysokie ciśnienie w układzie ?
    Zante
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    01 Cze 2020, 10:39

    Najdziwniejsze jest w tym wszystkim to że temperatura nie rośnie więc w takim przypadku na myśl przychodzi tylko wadliwy korek lub sam zbiorniczek
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13279
    Zdjęcia: 95
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    01 Cze 2020, 11:13

    A jaką rolę odgrywa zbiorniczek ? On też trzyma jakoś ciśnienie ?
    Obawiam się że gdy zostaje uruchomiona procedura dopalania DPF silnik ma wyższe obciążenie i że może iść jakiś przedmuch z uszczelki chociaż bardzo bym tego nie chciał. W najgorszym wypadku słyszałem o peknietych glowicach i blokach silnika ale gdzie przy tym przebiegu i roku :/
    Zante
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    01 Cze 2020, 14:12

    Zante napisał(a):A jaką rolę odgrywa zbiorniczek ?
    gdy układ się grzeje ma wyższe ciśnienie więc gdzieś się ono musi zredukować, układ nie może być ''na sztywno'' jakbyś nalał płynu pod sam korek i zakręcił to coś by wystrzeliło prawdopodobnie.
    Zante napisał(a):W najgorszym wypadku słyszałem o peknietych glowicach i blokach silnika ale gdzie przy tym przebiegu i roku
    a tu akurat przebieg czy rocznik nie ma znaczenia, ktoś niedopilnował przegrzał raz i już mogą być skutki.
    Myślę że jeżeli była by strzelona uszczelka lub głowica to były by one jak i zwiększone objawy. Sprawdz jeszcze po rozgrzaniu czy ona wężę od chlodnicy są jednokowo ciepłe i czy chłodnica jest ciepła na całej powierzchni i jeszcze powiedz czy przed zmianą rozrządu czyt. pompy wody też były takie przypadki?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13279
    Zdjęcia: 95
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    01 Cze 2020, 15:01

    Tak, właśnie przed chwilą sprawdziłem. Wszystkie węże mniej więcej jednakowo ciepłe/gorące. Żaden nie jest twardy.

    Tak, przed wymianą rozrządu również te objawy występowały. Rozrząd wymieniłem głównie z myślą że to pompa wody może być winna.
    Zante
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    01 Cze 2020, 15:06

    No i właśnie z tego co zaobserwowalem to płyn jest wyrzucany głównie w trakcie lub po skończeniu dopalania filtra DPF. Niestety nie jestem w stanie zajrzeć pod maskę zaraz po fakcie bo gdy jadę autostradą to nawet nie wiem że procedura się uruchomiła. W mieście owszem bo obroty ma biegu jałowym są ciut wyższe, po dopalaniu w mieście zaglądałem pod maskę i zjawisko czasem występuje czasem nie.
    Ręce opadają
    Zante
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    05 Lip 2020, 14:20

    Mam chyba dokładnie to samo w swoim, tyle że wersja FR z 184 konnym silnikiem, mam wrażenie że przy szybszej jeżdzie robi się jakby za dużo płynu i wyrzuca przez odpływ w zbiorniczku i jak już płyn ostygnie to opada. Pierwszy raz wyrzuciło w maju po dłuższej trasie, dolałem i jakiś czas było niby git, a tydzień temu po zrobieniu 200 km trochę szybszym tempem znowu kolejnego dnia rano wyskoczył komunikat i było płynu tylko na dnie zbiorniczka. Znalazłeś może jakąś przyczynę tego u siebie ? Czy nadal nic konkretnego?
    deprix
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    19 Lip 2020, 20:01

    Witam
    Mam dokładnie ten sam problem
    Auto Leon xperience 184
    Wywala płyn przez zbiórniczek test uszczelki wyszedł Ok i tez mi ręce opadają co jest problemem
    Wyzelster
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    19 Lip 2020, 20:35

    Witam
    Posiadam seata Leona 2014 fr 2.0tdi I dokladnie mam taki sam problem. Mechanicy rozkładają ręce i ja też. Jak coś będziecie wiedzieć dajcie znać.
    Rafpac
    Nowicjusz
     
    Posty: 5