Seat Leon 5f wyrzuca płyn chłodniczy

04 Paź 2020, 11:56

Jeszcze powiedzial mi gosciu z aso ze jak przyszly lata temu do nich testy na co2, z ciekawosci wykonali je na kilku nowych samochodach i w dwoch wyszly spalin takze dla nich te testy nie sa wiarygodne.. patos
Jdowdop
Obserwowany
 
Posty: 2

04 Paź 2020, 12:24

Haha... albo już te auta miały nie sprawny układ :mrgreen:
Nie wiem wykonałem sporo testów nawet tych najtańszych i nie spotkałem się z testem pozytywnym przy w pełni sprawnym układzie chłodzenia. Być może nie potrafili ich prawidłowo wykonać lub dostali jakieś lipne testy.

Ja generalnie nie przepadam za ASO bo gdzie nie słyszę to zawsze klient ma problemy żeby wywalczyć to co mu się należy nie mówiąc już o jakiś dodatkowych rzeczach. Wszystko jest fajnie przed zakupem auta latają, dzwonią, proponują, a później zaczyna się jazda ni tylko nowym samochodem :naughty:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9804
Zdjęcia: 35

04 Paź 2020, 17:35

Witajcie.
U mnie problem zniknął po wymianie korka zbiorniczka. Jednak uważam, że to tylko kwestia czasu i problem może powrócić.. może.
W układzie chłodzenia są trzy pompy, a raczej jedna napędzana z paska i dwie elektryczne( u mnie dwie sztuki przy misce olejowej) i jakie zadanie mają?
Grzanie jest, choć powinno być lepsze jak na diesla. w starszy Fiacie po ok 1,5-2km już wieje ciepłym powietrzem, a tu tak trochę słabo. Piszę o grzaniu w związku z zamieszczonymi wpisami i jak widać co auto to podobny, ale nie taki sam objaw.
Znajomy pracujący w VW na Hot teście wytłumaczył mi, że uszczelki w tych silnikach były i są montowane stalowe po to aby uniknąć serwisowania w okresie gwarancji itd. Co do chłodzenia egr to jest szansa na niewielką nieszczelność i tu zdarzają się usterki. U mnie test tak naprawdę zmienił odczynnik na jaśniejszy niebieski kolor i tyle, bomblowanie jednak jest, stąd przypuszczenie o możliwym powrocie problemu. Przewody chłodzenia nie są twarde i płynu nie wyrzuca. po przejechaniu ok 1 tyś km dolałem ok 100 ml płynu i tak utrzymuje się do dziś( zalałem do górnej kreski nadrukowanej na zbiorniczku) czyli następne tyś km. i spokój.
Co do grzania: jestem przed wymianą rozrządu, znajomy pokazywał mi uszkodzoną pompę wody, która nie działała poprawnie( jeżeli wiecie jak wygląda jej budowa) - cewka, która na zimnym silniku prostu sprawia, że wirnik pracuje w osłonie, płyn nie jest tłoczony, a jak czujnik dostanie sygnał to przesłona chowa się i zaczyna tłoczyć pompa płyn.. takie tam pierdoły, i tu właśnie dochodzi do zatarcia powodująć, że przesłona nie chowa się jak powinna. Płyn ma obieg, ale nieprawidłowy itd...
Może coś podpowiedziałem, ja skorzystałem z jednej porady, kupiłem korek i czekam.
Pozdrawiam. :
Robert43
Obserwowany
 
Posty: 2

11 Paź 2020, 13:20

Ja nie rozumiem jednego,podobno gdy przewody płynu chłodniczego są twarde jak beton,to zle,gdy są miękkie ,to dobrze,ja się pytam,jakim prawem mają być miękkie przy rozgrzanym układzie,jeśli panuje tam ciśnienie dosyć spore?!Gdy w kazdym z moich aut stwierdzałem,że przewody są miękkie a miewałem problemy z układem chłodzenia(np.zbyt wysoka temp) wiedziałem,że układ jest zapowietrzony i jest zbyt mało płynu,i zawsze tak było.Przy całkowicie sprawnym układzie chłodzenia,szczelnym,ze sprawną pompą ,szczelnym korkiem,przewody na gorącym silniku muszą być twarde,wystarczy tylko odkręcić korek (tego nie polecam,poparzenie) by przekonać się dlaczego muszą być twarde,Rydzyk byłby skłonny zinteresować się tym gejzerem gorącego płynu,natomiast przy uszkodzonej głowicy ,uszczelce,ciśnienie jest jeszcze większe,ponad normę i dlatego rozwala przewody lub przecieka przez korek wlewu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8486
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

11 Paź 2020, 13:44

PhantomASA1 napisał(a):Ja nie rozumiem jednego,podobno gdy przewody płynu chłodniczego są twarde jak beton,to zle,gdy są miękkie ,to dobrze,ja się pytam,jakim prawem mają być miękkie przy rozgrzanym układzie,jeśli panuje tam ciśnienie dosyć spore?!

Nie jest to aż tak wielkie ciśnienie, że węże muszą być twarde. Powinny być gorące, ale zawsze się da je ścisnąć, bo i ciśnienie i płyn podczas ściskania cofają się do zbiorniczka. Oczywiście gorące węże są twardsze niż zimne. Ale na pewno nie mogą być twarde tak, że nie da się ich ścisnąć. W układzie chłodzenia jest ciśnienie robocze wynosi około 1,5 bara. Jak jest wyższe otwiera się zawór w korku i je upuszcza.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Cze 2024, 08:13

Witam wiadomo co było przyczyna mam ten sam objaw też leon 2.0 tdi 184
nowwo
Obserwowany
 
Posty: 1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Akumulator zimą
    Śnieg, ostry mróz… jednym słowem zima – to czas, kiedy nawet najlepsze akumulatory potrafią zawieść i spowodować, iż nasz samochód w pewnym momencie po prostu nie odpali. Co robi wtedy kierowca? ...