Seat Leon 5f wyrzuca płyn chłodniczy

20 Lip 2020, 22:58

Witam. Pogrzebalem na angielskich stronach I wygląda to na nagrzewnice ta w środku przy konsoli. Dorzucam link http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... 783&page=4
Ja będę wymienial w następnym tygodniu to dam znać.
Rafpac
Nowicjusz
 
Posty: 5

21 Lip 2020, 13:11

Faktycznie wygląda na to że może to być nagrzewnica po przeczytaniu tego co podałeś. Daj znać czy wymiana pomoże bo jestem ciekaw efektu i powodzenia przy wymianie :ok:
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4372
Zdjęcia: 12

25 Lip 2020, 19:43

Witam ponownie
Wiec panowie dziś zabrałem się za wymianę nieszczęsnej nagrzewnicy.
Czas wymiany spokojnie 1,5 h nie ma zbyt dużo elementów do odkręcenia zaś sama nagrzewnica wychodzi bez oporów
Oryginalnie miałem valeo teraz zainstalowałem nissen
Oprócz tego wymieniłem również zbiorniczek wyrównawczy jak i korek to już zakup febi
Płyn również febi g13
Odpowietrzałem za pomocą vcds przynajmniej 4 razy - nie odrazu ilość płynu się unormowała.
Przejechałem około 50 kilometrów rekreacyjnie i jak narazie ilość płynu w zbiorniczku lekko się podniosła po odkręceniu korka ciśnienie bardzo małe.
Wiec będę obserwował
PS. Stara nagrzewnica była drożna lekko w środku przybrudzona ale drożna.
Nowy zbiornicZek już bez woreczka w środku.
Wyzelster
Nowicjusz
 
Posty: 6

26 Lip 2020, 00:18

Witam. Daj znać jak będzie po wypalaniu dpf. Ja wymieniam u siebie w następnym tygodniu więc też dam znać jak będzie po przejechaniu kilkuset km . Pozdrawiam
Rafpac
Nowicjusz
 
Posty: 5

02 Sie 2020, 18:57

Więc sytuacja wygląda następująco
Płyn w dalszym ciągu znika z zbiorniczka więc wymieniajcie nagrzewnice na własne ryzyko. Płyn znika zawsze po dłuższej chwili przestoju wiec jedyne elementy które mogą bez śladu go gubić to intercooler oraz chłodnica EGR i nieszczęsna pompa wody
Na dniach robiłem test na uszczelkę ponownie wynik negatywny jutro postaram się zrobić bypass na intercooler i pojeździć tydzień czasu.
Wyzelster
Nowicjusz
 
Posty: 6

02 Sie 2020, 20:01

Obawiam sie,że jednak trzeba będzie zwalac głowicę,obym się mylił,przypadek mojego brata dosyć podobny,kupił T5,miał blisko,nie wracał szybko,auta nie obciążał,pierwsza trasa,szybsza jazda i bach,wywalało płyn ze zbiorniczka,wrócił jadąc spokojnie i dosyć wolno,macał po omacku,łudził się,wymienił korek,głowicę trzeba było w końcu zwalac,objaw ustąpił.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8116
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Porównanie żarówek PY21W chrome do kierunkowskazów - Philips vs Osram
    Kierunkowskazy muszą świecić światłem pomarańczowym ale nie zawsze podoba nam się pomarańczowa poświata w lampie od takiej żarówki i co wtedy możemy zrobić? Wyjściem i rozwiązaniem tego są żarówki tzw. chrome ...
    Jak przygotować samochód do jazdy podczas zimy?
    W zimie przygotowanie samochodu do jazdy ma szczególne znaczenie, dlatego tak ważne jest przeznaczenie na to odpowiedniej ilości czasu. Trzeba pamiętać o konieczności oczyszczenia samochodu ze śniegu i lodu, a także ...

  • 03 Sie 2020, 10:07

    Wyzelster napisał(a):Oryginalnie miałem valeo teraz zainstalowałem nissen

    Wyzelster napisał(a):Płyn w dalszym ciągu znika z zbiorniczka

    Niessen to nie był dobry wybór. I obym się mylił. Ale sprawdź raz jeszcze tą nagrzewnicę. Niessen robi przez ostatnie lata straszne badziewie i ma sporo reklamacji, czym się wogóle nie przejmuje. Obym nie miał racji :wink:
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17819
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    03 Sie 2020, 10:13

    Witam Panowie. Ja wymieniłem właśnie na nagrzewnice valeo. Już jest drugi raz po wypalaniu dpf I to był strzał w 10. Płynu nie ubywa ani nie przybywa. Dodam tylko że miałem identyczne objawy jak autor postu.
    Rafpac
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    03 Sie 2020, 10:28

    Super wiadomość
    Przynajmniej jednemu się udało trafić w dziesiątkę
    Odnośnie nagrzewnicy
    Valeo był drożny i w pełni sprawny trzymał ciśnienie nie bąblował
    Nissen zewnętrznie jakościowo wyglądał dużo lepiej i wydaje mi się ze miał ciut szersze kanałki w lamelkach

    Objaw wyrzucania płynu z kubka znikł
    Ciśnienie w kubku jest normalne jak jest odpowietrzony
    Ale w dalszym ciągu gdzieś ten płyn mi znika
    Być może odosobniony przypadek
    Wyzelster
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    03 Sie 2020, 19:37

    Jaki masz przebieg w swoim ? U Ciebie musi być coś innego.
    Dodam tylko że u mnie nagrzewnica była zasyfiona I nie drozna.
    Rafpac
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    03 Sie 2020, 20:00

    Przebieg na dzień dzisiejszy 183
    Wyzelster
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    07 Sie 2020, 20:43

    Zauważyłem ostatnio jak zaparowały mi szyby i chciałem dać nawiew i zwiększyć trochę temperaturę że mimo nastawienia aż na 28 stopni z kratek nie zaczęło lecieć ciepłe powietrze, tylko przy tej samej prędkości wentylatora powietrze sporo zwolniło i nadal było chłodne. Czyli to chyba będzie też ta nagrzewnica? bo czytałem coś jeszcze o dodatkowej pompie wody, elektrycznej która lubi się zawieszać.
    deprix
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    09 Sie 2020, 12:45

    deprix napisał(a):mimo nastawienia aż na 28 stopni z kratek nie zaczęło lecieć ciepłe powietrze, tylko przy tej samej prędkości wentylatora powietrze sporo zwolniło i nadal było chłodne.
    Jak powietrze zwolniło przy zmianie temperatury to znaczy że prawdopodobnie może być problem z jakąś klapą. Warto by było tu sprawdzić czy wtedy kiedy leci to letnie powietrze to czy nagrzewnica jest też letnia czy gorąca.
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4372
    Zdjęcia: 12

    10 Sie 2020, 10:57

    Żeby to sprawdzić trzeba ściągać deskę rozdzielczą?
    deprix
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    11 Sie 2020, 15:58

    Do sprawdzenia samych klap raczej nie zobacz tu masz wygląd nagrzewnicy z obudową i widać na zdjęciach silniczki (koła zębate palsytikowe) które sterują klapami. Zobacz czy u siebie dostaniesz się do nich. Na pewno przez VCDSa można sprawdzić ich zachowanie i pracę.

    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4372
    Zdjęcia: 12