Seat Leon 5f wyrzuca płyn chłodniczy

20 Lip 2020, 21:58

Witam. Pogrzebalem na angielskich stronach I wygląda to na nagrzewnice ta w środku przy konsoli. Dorzucam link http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... 783&page=4
Ja będę wymienial w następnym tygodniu to dam znać.
Rafpac
Nowicjusz
 
Posty: 5

21 Lip 2020, 12:11

Faktycznie wygląda na to że może to być nagrzewnica po przeczytaniu tego co podałeś. Daj znać czy wymiana pomoże bo jestem ciekaw efektu i powodzenia przy wymianie :ok:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9766
Zdjęcia: 34

25 Lip 2020, 18:43

Witam ponownie
Wiec panowie dziś zabrałem się za wymianę nieszczęsnej nagrzewnicy.
Czas wymiany spokojnie 1,5 h nie ma zbyt dużo elementów do odkręcenia zaś sama nagrzewnica wychodzi bez oporów
Oryginalnie miałem valeo teraz zainstalowałem nissen
Oprócz tego wymieniłem również zbiorniczek wyrównawczy jak i korek to już zakup febi
Płyn również febi g13
Odpowietrzałem za pomocą vcds przynajmniej 4 razy - nie odrazu ilość płynu się unormowała.
Przejechałem około 50 kilometrów rekreacyjnie i jak narazie ilość płynu w zbiorniczku lekko się podniosła po odkręceniu korka ciśnienie bardzo małe.
Wiec będę obserwował
PS. Stara nagrzewnica była drożna lekko w środku przybrudzona ale drożna.
Nowy zbiornicZek już bez woreczka w środku.
Wyzelster
Nowicjusz
 
Posty: 6

25 Lip 2020, 23:18

Witam. Daj znać jak będzie po wypalaniu dpf. Ja wymieniam u siebie w następnym tygodniu więc też dam znać jak będzie po przejechaniu kilkuset km . Pozdrawiam
Rafpac
Nowicjusz
 
Posty: 5

02 Sie 2020, 17:57

Więc sytuacja wygląda następująco
Płyn w dalszym ciągu znika z zbiorniczka więc wymieniajcie nagrzewnice na własne ryzyko. Płyn znika zawsze po dłuższej chwili przestoju wiec jedyne elementy które mogą bez śladu go gubić to intercooler oraz chłodnica EGR i nieszczęsna pompa wody
Na dniach robiłem test na uszczelkę ponownie wynik negatywny jutro postaram się zrobić bypass na intercooler i pojeździć tydzień czasu.
Wyzelster
Nowicjusz
 
Posty: 6

02 Sie 2020, 19:01

Obawiam sie,że jednak trzeba będzie zwalac głowicę,obym się mylił,przypadek mojego brata dosyć podobny,kupił T5,miał blisko,nie wracał szybko,auta nie obciążał,pierwsza trasa,szybsza jazda i bach,wywalało płyn ze zbiorniczka,wrócił jadąc spokojnie i dosyć wolno,macał po omacku,łudził się,wymienił korek,głowicę trzeba było w końcu zwalac,objaw ustąpił.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Sie 2020, 09:07

Wyzelster napisał(a):Oryginalnie miałem valeo teraz zainstalowałem nissen

Wyzelster napisał(a):Płyn w dalszym ciągu znika z zbiorniczka

Niessen to nie był dobry wybór. I obym się mylił. Ale sprawdź raz jeszcze tą nagrzewnicę. Niessen robi przez ostatnie lata straszne badziewie i ma sporo reklamacji, czym się wogóle nie przejmuje. Obym nie miał racji :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Sie 2020, 09:13

Witam Panowie. Ja wymieniłem właśnie na nagrzewnice valeo. Już jest drugi raz po wypalaniu dpf I to był strzał w 10. Płynu nie ubywa ani nie przybywa. Dodam tylko że miałem identyczne objawy jak autor postu.
Rafpac
Nowicjusz
 
Posty: 5

03 Sie 2020, 09:28

Super wiadomość
Przynajmniej jednemu się udało trafić w dziesiątkę
Odnośnie nagrzewnicy
Valeo był drożny i w pełni sprawny trzymał ciśnienie nie bąblował
Nissen zewnętrznie jakościowo wyglądał dużo lepiej i wydaje mi się ze miał ciut szersze kanałki w lamelkach

Objaw wyrzucania płynu z kubka znikł
Ciśnienie w kubku jest normalne jak jest odpowietrzony
Ale w dalszym ciągu gdzieś ten płyn mi znika
Być może odosobniony przypadek
Wyzelster
Nowicjusz
 
Posty: 6

03 Sie 2020, 18:37

Jaki masz przebieg w swoim ? U Ciebie musi być coś innego.
Dodam tylko że u mnie nagrzewnica była zasyfiona I nie drozna.
Rafpac
Nowicjusz
 
Posty: 5

03 Sie 2020, 19:00

Przebieg na dzień dzisiejszy 183
Wyzelster
Nowicjusz
 
Posty: 6

07 Sie 2020, 19:43

Zauważyłem ostatnio jak zaparowały mi szyby i chciałem dać nawiew i zwiększyć trochę temperaturę że mimo nastawienia aż na 28 stopni z kratek nie zaczęło lecieć ciepłe powietrze, tylko przy tej samej prędkości wentylatora powietrze sporo zwolniło i nadal było chłodne. Czyli to chyba będzie też ta nagrzewnica? bo czytałem coś jeszcze o dodatkowej pompie wody, elektrycznej która lubi się zawieszać.
deprix
Nowicjusz
 
Posty: 9

09 Sie 2020, 11:45

deprix napisał(a):mimo nastawienia aż na 28 stopni z kratek nie zaczęło lecieć ciepłe powietrze, tylko przy tej samej prędkości wentylatora powietrze sporo zwolniło i nadal było chłodne.
Jak powietrze zwolniło przy zmianie temperatury to znaczy że prawdopodobnie może być problem z jakąś klapą. Warto by było tu sprawdzić czy wtedy kiedy leci to letnie powietrze to czy nagrzewnica jest też letnia czy gorąca.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9766
Zdjęcia: 34

10 Sie 2020, 09:57

Żeby to sprawdzić trzeba ściągać deskę rozdzielczą?
deprix
Nowicjusz
 
Posty: 9

11 Sie 2020, 14:58

Do sprawdzenia samych klap raczej nie zobacz tu masz wygląd nagrzewnicy z obudową i widać na zdjęciach silniczki (koła zębate palsytikowe) które sterują klapami. Zobacz czy u siebie dostaniesz się do nich. Na pewno przez VCDSa można sprawdzić ich zachowanie i pracę.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9766
Zdjęcia: 34