Seat Leon II vs Honta Civic VIII (UFO) Benzyna

04 Sie 2014, 17:18

Robson86 napisał(a):Nie słuchaj tych wszystkich ludzi bo onic co najwyżej widzieli i jedno i drugie auto ale na okładce auto świata
Po pierwsze nie czytam Auto Świata bo to zakłamana gazeta.
Robson86 napisał(a):A założę się, że wiekszość z tych ludzi nie ma nawet prawa jazdy.
Jestem 2 lata młodszy od Ciebie tylko więc rzeczywiście nie mam prawa jazdy :lol:
Robson86 napisał(a):1.4 - 85KM - zbyt słaby do tego auta ale dobrze znosi GAZ

Wtrsyk bezpośredni się nie gazuje ponieważ instalka jest droga a silnik i tak pobiera benzyne, poza tym silniki z wtryskiem bezpośrednim są beznadziejne, nagar, problemy z rozrządem ubytkami mocy.
Robson86 napisał(a):1,6 - 102 KM - rozsądny wybór, dobry stosunek osiągów do spalania i dobrze znosi zasilanie gazowe.

Jeżeli dla Ciebie ekonomia to 10-12l a osiągi to 15s do setki to ja Ci gratuluję :ok:
Robson86 napisał(a):1,4 TSI 125KM - podobno wyciągają się łańcuchy rozrządu, ale na ilość sprzedanych silników wcale nie było aż tak dużo usterek (nie zapomnijmy że silniki napedzaja Seata, VW, Skode i Audi)

99% silników miało usterkę a duża ilośc poszła na złom z racji tego że użytkownicy olewali temat i cały silnik się rozsypywał. A zapomniałem... Audi ma presti"SZ" więc tam by dziadostwa nie wkładali... :lol: :lol: :lol:
Robson86 napisał(a):1,8 TSI 160KM jedna z lepszych jednostek napedowcyh w Leonie. Nie ma nadmiernie problemu z łańcuchem ogólnie bardzo dobre osiągi plus spalanie okolo 10 litrów w mieście.

Znowu problemy jak wszystkie TSI itd.. A spalanie jak się da w palnik jest wyższe niż w prostej wolnossącej benyznie.
Robson86 napisał(a):2,0 TSI 211/240KM - silniki bardzo wytrzymałe i o ile nie zajeżdzone to bezproblemowe. I śmiesznę są wypowiedzi typu nigdy nie miał tyle km... większość wypluwa albo okolice 240 km albo więcej. Argumenty? Wejdź na stronę streetracing i popatrz na wydruki z hamowni.
Teraz ty potwierdz, że nie wypluwają nawet 200km hę?

Nie pokazuj mi wykresów wieśniaka który podkręcił silnik i ma niby parę koników więcej, wystarczy pogadać z serwisantami, jak mierzą moc z ciekawości. Jeśli silnik ma np. 200KM, to niektórym wyszło że ma 193..
Robson86 napisał(a):1,9 TDI 105 KM - w rzeczywistości rzadko kiedy mają 105 KM bo w większości ich moc oscyluje w okolicach 108-120km. Silnik wszystkim znany i lubiany. Niestety w większości przypadków ma na karku kilkaset tysięcy km przebiegu. Trzeba się postarać o dobry egzemplarz. Jesli trafisz na taki bierz w ciemno.

Tu rzeczywiście silnik dobry ale nie ma 108-120KM tylko 105 jak na papierku więc nie kituj.
Robson86 napisał(a):2,0 TDI 140KM sprzed 2008 roku na PD - jedni sobie chwalą jeżdzą po 300-400 tysiecy km i nic się nie dzieje innym padają po 50 000 km.

Głowica, pompowtryski, dwumasa, DSG, turbo.. Kiedyś liczyłęm, to naprawa tego wszystkiego przekraczają wartość samochodu. (Passat B6) <-- na jego przyładzie sprawdzałem.
Robson86 napisał(a):2,0 TDI 140/170 po 2008 roku na CR - bezproblemowe silniki, masz kase bierz w ciemno.

Takie bezproblemowe że przy granicy 300k, wywala wał korbowy bokiem niszcząc wszystki co spotka na swojej drodze. Przy okazji padła skrzynia. rzeczywiście bezproblemowy, pozazdrościć.
Robson86 napisał(a):1,6 TDI 105km - wariant którym się jezdzi subiektywnie zdecydowanie gorzej niz 1,9 TDI. Inna charakterystyka silnika

Ktoś tu ostatnio pisał że też już kwiatki wyskakują.
Dalsza dyskusja z Tobą nie ma sensu. oza tym co do skrzyni, właściwości jezdnych to są tu lepsi fachowcy np. szybki
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

04 Sie 2014, 19:26

Robson jakiś fan Vagów widzę, co nie potrafi przeboleć gównianych silników, które są wyliczone na koniec gwarancji i mizernego wykonania wnętrza.

Jestem zdecydowanie za Civiciem, bo pali średnio 7l czyli tyle co Leon oleju na 5000km :mrgreen: zapewniając przy tym bardzo dobre osiągi jak na tą moc oraz prowadzenie. Nie można ominąć przestronnego i przemyślanego wnętrza. Jeździłem najsłabszą wersją i od razu mi się to auto spodobało więc strach pomyśleć co by było jakbym jeździł z silnikiem 1,8 :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Sie 2014, 19:39

V-tec Hondy nie łyka oleju. Moze te z większymi przebiegami juz na wykończeniu.
1.8 140KM bardzo dobrze jedzie w budzie ufo nie trzeba go wkręcać na obroty chyba, ze jest potrzeba jak ktoś lubi dynamiczną jazdę.
Klasyczna wolnossąca benzynka ze zmiennymi fazami rozrządu, wtryskiem wielopunktowym zagwarantuje znacznie mniej stresów od silników VW TSI.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Sie 2014, 21:12

No niestety Robson obecne silniki grupy VAG-a nie są już tak dobre jak te stare. Sam jestem fanem grupy VAG ale te nowe silniki typu tsi tfsi i 2,0 TDI to są silniki awaryjne i nikomu ich nie polecam. Z tego zestawienia najlepsza jest honda civic.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Sie 2014, 09:12

Moim zdaniem opinie na temat 2.0 TSI są sprzeczne a o tym jak faktycznie jest może wypowiedzieć się tylko jego użytkownik ja dla ciekawostki przytoczę cytat jednej z recenzji tego silnika(czy słuszny nie wiem):
O tym silniku będę się jeszcze rozpisywał przy innej okazji. Teraz tylko napisze, że jest rewelacyjny! Wszystko co wyżej to prawda, osiągi są na prawdę znakomite, cały moment obrotowy niemal od samego "dołu", praktycznie brak turbodziury. Ponadto jest dobrym obiektem do modyfikacji, zwiększania mocy. I mało pali. Benzyny. Nie oleju. Tego przepalać może sporo.
matheo789
Początkujący
 
Posty: 66
Miejscowość: Białystok

05 Sie 2014, 09:57

Te silniki są obliczane zeby robiły określone przebiegi zgodnie z metodą "planowanego postarzania". Obecnie VAG przegania Toyote pod względem zarobionych zielonych i to jest dobra droga ku temu. Daje się "dobry" produkt który kusi osiągami, ale w praktyce zawsze jest jakiś haczyk.
Spalanie wcale nie jest niskie. Wtrysk bezposredni gwarantuje ok 10% mniejsze spalanie od wielopunktowego. Jak dochodzi turbinka, która dodatkowo dokłada nieco litrów to ja obstawiam, ze średnie spalanie uturbionego 2.0TFSI to 12litrów.
Przy prędkościach ok 180km/h zaczynam się bać ile to moze łyknąć Pb...
moje Ody łyka 17litrów lpg przy tej prędkości.

Jest jeszcze jedna sprawa z tym silnikiem. Producent dopuszcza zużycie oleju silnikowego na poziomie 0,5 litra na 1000km. Zatem to moze świadczyć o bylejakości tego silnika...
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [C] Cruze 1,8 / Elantra V 1,6 / 3 II 2,0 / Fluence 2,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - sedan segmentu C - silnik benzynowy o mocy około 140KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2011 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Chevrolet Cruze 1,8 - 141KM - Hyundai ...
    Samochód wyścigowy niejedno ma imię
    Samochody wyścigowe to bardzo pojemna kategoria. Mamy w końcu otwarte auta Formuły 1, zaawansowane prototypy startujące w wyścigu Le Mans 24h czy konstrukcje bazujące na modelach, które znajdziemy w zwykłych salonach ...

05 Sie 2014, 10:04

Wystarczy się przejść do salonu któregoś z VAG-ów i pogadać z ogarniętym serwisantem. Wtedy się przekonasz że silniki są g.. warte.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra