Seat toledo II, falujace obroty

08 Lis 2009, 21:03

Witam,
Mam Seata Toledo II z 99r. Problem, z którym się borykam dotyczy falowania obrotów, mianowicie jak osiągne obroty powyżej 4,1 tys. obr./min wskazówka zaczyna falować (wahania o około 300-500 obrotów w obie strony). Elektronik powiedział, że to czujnik halla (ponoc zwany również czujnikiem polozenia wału). Wymienilismy go i okazalo sie ze to nie to - polecil wymiane paska rozrzadu. Wymienilem - dalej jest to samo. Czy ktos sie spotkal z podobnymi objawiami??
pb_90
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • 09 Lis 2009, 16:28

    Tak w sumie,to nie wiem,co może mieć pasek rozrządu wspólnego z obrotami.Coś nie tak z tym mechanikiem chyba jest.Nie potrzebnie wymieniałeś czujnik położenia wału - można go przecież zmierzyć,a nawet odczytać na diagnoskopie jego pracę.
    A kiedy się to dzieje?Jak jedziesz na takich obrotach i zaczyna ci słabnąć silnik,szarpie ci tym silnikiem,czy jest to jak te obroty podnosisz na luzie?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    09 Lis 2009, 19:04

    obojetnie czy jak podnosze obroty na luzie czy jade, powyzej 4,1 tys obr zaczyna falowac wskazowka, objawy podczas jazdy: samochod traci na mocy jak te obroty lataja i nie ma juz wtedy takiego przyspieszenia jak wczesniej, nierównomierne przyspieszanie, odczuwalne szarpania co jakis czas. Wymienilem tez swiece ale tez nic nie dalo...
    pb_90
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    09 Lis 2009, 19:13

    A może wypadanie zapłonów,świece wymieniłeś a przewody wysokiego napięcia?
    piotr2273
    Aktywny
     
    Posty: 335

    09 Lis 2009, 19:51

    przewody wydawały się byc ok, dlatego wymienilem tylko swiece (ogolnie ponioslem juz dosyc duzo kosztów i stwierdzilem ze przewody sie raczej nie psuja... moze blednie). Ale czy skakanie obrotów moze miec cos wspolnego z przewodami?
    pb_90
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    09 Lis 2009, 21:56

    Rozumiem że kontrolka z silniczkiem się nie świeci?
    piotr2273
    Aktywny
     
    Posty: 335
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
      Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...

    09 Lis 2009, 22:13

    z kontrolkami wszystko jest ok
    pb_90
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    09 Lis 2009, 23:36

    Najlepiej by było podłączyć się pod komputer i sprawdzićdziałanie czuników.Mżeto być np. przepływomierz,możeto być regulator ciśnienia paliwa,może siadać pompa paliwa.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000