Segment C / D, benzyna lub b+g, 7-10k PLN, 50 km dziennie.

10 Sie 2014, 20:52

Witam.

Główny powód zakupu samochodu to dojazd do pracy. 25 - 30 km w jedną stronę.

Poszukuję samochodu co spełni następujące kryteria:
– 4 koła, kierownica, dach nad głową ;)
– tolerancja LPG...będę zakładać LPG lub kupię z gazem
– klimatyzacja
– jak najniższe koszty napraw - odrzucam egzotyczne modele
– odporność na rdzę

Kwota jaką chcę przeznaczyć na zakup auta jest nieokreślona. Początkowo myślałem o czymś co się toczy i tyle...czyli 3-5 tysięcy.. jednak po pewnym czasie zastanawiam się czy nie lepiej trochę dołożyć i kupić coś na dłużej niż jeden sezon.
Obecnie myślę nad czymś za 7-8k bez gazu lub 10-11k z gazem. Tak by w 11, maks w 12 tysiącach się zmieścić wraz z wymianami / naprawami robionymi zaraz po zakupie.


Odpadają samochody z silnikami 1.1-1.3, przy prędkości autostradowych są mało ekonomiczne. Szukam czegoś w przedziale 1,6-2.0, najlepiej bez turbo. Moc około 100-120 koni, tak by 0-100 km/h było około 11 sekund, a wyprzedzanie na trasie przy 2-3 osobach nie było walką o każdy metr.

Póki co, po krótki rozeznaniu, myślę o Ford Focus mk1, Golf III, Deawoo Lanos, Citroën Xsara i C5, Audi A4 B5, Peugot modele 300 i 400, Seat Toledo.

Jak widzicie celuję w okolice segmentu C/D. Lubię mieć trochę przestrzeni, również w bagażniku. Szukam modeli 4/5 drzwiowych. Może być sedan, kombi lub hatchback.

Proszę o ciekawe podpowiedzi jakimi modelami warto się zainteresować.... nie chcę się ograniczać do jednego modelu...chciałbym szukac ciekawego egzemplarza z 3-4 wybranych modeli.

Pozdrawiam.
Ejdem
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Szukam

10 Sie 2014, 21:19

Focusa I jak chcesz LPG to odpuść bo fordy nie lubią się zbytnio z gazem, jak chcesz daewoo to może leganza 2,0 z LPG, co do peugeotów to 406 to dobry wybór.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Sie 2014, 21:56

Słyszałem, że Fordy średnio z tym gazem...jednak jak kupię bez i sam zamontuję to można zakładać, że przez 2-3 lata nic się nie popsuje.
Ejdem
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Szukam

10 Sie 2014, 22:02

Ja bym nie ryzykował zakładać gazu to Forda. Gaz w Fordzie nie wróży nic dobrego. Chcesz Forda? to bierz bez gazu. Chcesz gaz? To weź n.p tego Peugetoa 406 bo dobrze znosi gaz.
BK1928
Zaawansowany
 
Posty: 604
Prawo jazdy: 06 06 2014
Auto: Mercedes-Benz Klasy E W212
Silnik: E200 CDI 136km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

10 Sie 2014, 23:10

Można zobaczyć na Mondeo Mk2 z silnikiem 2.5 v6, tam gaz podejdzie bez najmniejszego problemu.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

10 Sie 2014, 23:19

Gazowanie v6 jest mało opłacalne :)

4 cylindry i skrzynia manualna....mimo iż bardzo lubię automaty.
Ejdem
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Szukam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Alergia za kierownicą - jak sobie z nią radzić?
    Razem z wiosną przyszedł ciężki czas dla alergików, uczulonych na pyłki i kurz. Prowadzenie auta w tym okresie jest dla uczuleniowców szczególnie uciążliwe. Łzawienie oczu, silny katar, obniżona koncentracja ...

10 Sie 2014, 23:23

Ejdem napisał(a):Gazowanie v6 jest mało opłacalne

Dlaczego niby?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

10 Sie 2014, 23:25

4 gary za 2500-2800 zagazuję, a przy 6 muszę doliczyć 700zł. Dodatkowo koszty naprawy będą większe. Silniki 6 cylindrowe mnie nie interesują. Nie mówiąc już o dodatkowych kosztach przy ubezpieczeniu. Najlepiej 1.6-1.8 (2.0 maksymalnie)
Ejdem
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Szukam

10 Sie 2014, 23:28

Ale v6 jest bardziej wytrzymałe.
1.6 się nie gazuje bo jest to za mały silnik, jak już to 1.8.
W takim razie Forda odpuść. Zastanów się nad Astrą/Vectrą 1.8
Sonatą/Megentis/Xedos.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

10 Sie 2014, 23:35

Myślę, ze na dobrze założonej sekwencji spadek mocy przy 1.6 nie będzie aż tak dramatyczny. Mimo iż v6 bardzo fajnie brzmi to jednak muszę (niestety) patrzeć pod kątem ekonomi. Tak bym kupił coś mocnego i szybkiego.

Auto ma być komfortowe, jadące z punku A do B, a przy naprawach nie trzepać po kieszeni. Patrząc na dane techniczne mk2 to 1.8 w zupełności mnie satysfakcjonuje. A coś mniejszego, lżejszego i z ciut nowsza konstrukcją silnika, to 1.6 ma podobne osiągi.
Ejdem
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Szukam

11 Sie 2014, 11:30

Z tym że Mk2 1.8 średnio lubi się z gazem.
1.6 nie opłaca się gazować, ponieważ pali tyle co 1.8 a mocy nie ma :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

11 Sie 2014, 20:11

Pewnie masz rację :-)

Idealnie by było kupić coś z segmentu C w budzie kombi. Niska waga to i 1.6 się potoczy. Ale najlepiej 1.8. Przeglądam oferty w lewo i prawo i same szroty.
Ejdem
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Szukam

11 Sie 2014, 20:24

Możesz poszukać Astry G, Vectry B 1.8 :ok: Ta druga za 8k powinna być bardzo ładna, Astra będzie po prostu ładna za 8k :wink:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra