Sharan Problem z chlodzeniem

05 Maj 2007, 18:27

problem jest taki ze przy przekroczeniu 140km/h po 200km grzeje sie auto do zbiorniczka jak naleje plynu to po jakims czasie musze dolac w aucie wymienilem pompe wody uszczelke pod glowice
rok prod 1998 1.9tdi 110ps 160000km
Ostatnio edytowany przez alex1976, 07 Maj 2007, 14:34, edytowano w sumie 1 raz
alex1976
Nowicjusz
 
Posty: 2
  • 06 Maj 2007, 20:09

    Witam.

    Nie ukrywam, że w celu odpowiedzi na to pytanie przydało by się nieco więcej danych. Chociażby wersja silnikowa, rocznik, przebieg.

    Pozdrawiam :)
    Serdecznie pozdrawiam
    Łukasz /SpeedR/ Bielakowski
    SpeedR
    Nowicjusz
     
    Posty: 44
    Miejscowość: Warszawa

    08 Maj 2007, 16:54

    Przebieg nie duzy więc nie wiem co mogło póść.
    Łukasz789
    Aktywny
     
    Posty: 460
    Miejscowość: Kraków

    09 Maj 2007, 08:51

    :shock: Łukasz789: 160 tysięcy, to nieduży przebieg? No, zależy, co kto lubi...Z całą pewnością do zlokalizowania jakiś drobny wyciek; może płukanie chłodnicy.
    alex1976: Tell me - gdzie w tym kraju można sypać 140/h przez 200km? Wylatujesz specjalnie na coś, co niektórzy nazywają autostradą?
    SpeedR: w pierwszym poście Kolega napisał dane, o które pytasz :twisted:
    Nie wiedzieć - też radość!
    malken
    Aktywny
     
    Posty: 250
    Miejscowość: Poznań

    09 Maj 2007, 11:08

    malken napisał(a):... SpeedR: w pierwszym poście Kolega napisał dane, o które pytasz :twisted:


    Fakt, jak to mówią "... ślepota nie boli, ale potrafi przeszkadzać :D ..."

    Zastanawia mnie jeden fakt, gdyż silniki diesla są z reguły jednostkami "niedogrzanymi", co oczywiście nie jest jednoznaczne z faktem, iż nie ma możliwości ich przegrzania w niekorzystnych warunkach.

    Pomimo wymiany uszczelki pod głowicą, w szczególności w przypadku gdy ubywa płynu chłodzącego zaczął bym od zlokalizowania miejsca wycieku.
    Zawsze istnieje prawdopodobieństwo, iż na skutek drobnego uszkodzenia korpusu silnika lub głowicy pewna ilość płynu może przedostawać się do cylindrów silnika.
    Najprostszym rozwiązaniem było by zastosowanie testera z płynem reakcyjnym, który mógł by potwierdzić, ewentualnie wykluczyć zawartość tlenku węgla w płynie chłodzącym.

    Z drugiej strony po przebiegu 160 tyś. km. problem może tkwić w samym układzie chłodzenia.
    Być może faktycznie chłodnica nie posiada już pełnej wydajności i przydało by się ją wypłukać, a w skrajnym przypadku wymienić.

    Przyczyn wbrew pozorom może być naprawdę sporo, aczkolwiek wszystko jest do zdiagnozowania.

    Pozdrawiam - SpeedR :)
    Serdecznie pozdrawiam
    Łukasz /SpeedR/ Bielakowski
    SpeedR
    Nowicjusz
     
    Posty: 44
    Miejscowość: Warszawa

    09 Maj 2007, 11:25

    do wlasciciela Sharan'a:

    jak nastepnym razem odpalisz auto zrob tak:

    1) dolej plynu na max

    2) poczekaj i zobacz czy pod autem nic nie wycieka (sory za ten banal, ale probuje pomoc)

    3) nie dziw sie że ze zbiornika plynu chlodniczego, po dolaniu, plyn "znika"- to normalne

    4) gdy juz to zrobisz wlacz ogrzewanie na max'a, pojedz kilka razy ostrzej aby temp, silnika byla w normie

    5) gdy silnik osiagnie optymalna temp, zobacz czy ogrzewanie nadal funkcjonuje (czy nadal grzeje tak mocno jak powinno)

    jesli nie grzeje to tracisz plyn (to moze byc uszczelka, przewod lub trojnik)
    a jesli dzieje sie to w jezdzie to mozesz miec problemy z chlodnica

    jesli grzeje to wszytsko ok i zobacz czy wiatrak dziala, jak wietrak dziala to mozesz miec problemy z pompa wodna lub odlaczyl sie przewod wodny

    jesli masz klimatyzacje to pamietaj ze zwykle sa 2 wiatraki...


    pozdrawiam
    bizkit
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Volvo V40 R-Design - sportowa odmiana nowego modelu
      Na targach motoryzacyjnych w Paryżu po raz pierwszy zostanie zaprezentowana sportowa odmiana nowego modelu Volvo V40 - R-Design. Auto ze zmienionym zawieszeniem i topowym silnikiem T5 o mocy 254 KM, będzie rywalizować ze ...