Silniki HDI i TDCi - który najlepiej wybrać?

Silniki HDI i TDCi - który najlepiej wybrać?

11 Paź 2017, 20:45

Witam serdecznie, planuję zakup Peugeota 307 II (po lifcie) lub Forda C-Maxa I w dieslu z przebiegiem ok. 150-200tys. Proszę o poradę w oparciu o sprawdzone informacje których silników lepiej unikać (w szczególności sporo słyszy się o problemach niektórych HDI z filtrami cząsteczek, kołem dwumasowym itp). Silniki które rozważam:
- 2.0 HDi 16v FAP 136km 05-08r
- 1.6 HDI 16v 109km 05-08r
- 2.0 TDCi 140km 03-10r
- 1.6 TDCi 109km 03-10
Blazkowicz
Nowicjusz
 
Posty: 46
Rejestracja: 25 Cze 2011, 22:39

Re: Silniki HDI i TDCi - który najlepiej wybrać?

13 Paź 2017, 19:27

TDCI = HDI
To dokładnie te same silniki tylko o innych oznaczeniach (widzimisię producentów)
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 10567
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: Silniki HDI i TDCi - który najlepiej wybrać?

13 Paź 2017, 19:42

Tak to te same silniki tylko ze 1,6 tdci w fordzie ma dwumase a hdi niekiedy ma sztywne kolo co zmniejsza koszta. Osobiscie wybralbym 2,0 mimo fapa, latwiejsza obsluga silnika
mitura
Początkujący
 
Posty: 60
Rejestracja: 13 Mar 2010, 12:13
Miejscowość: Łuków

Re: Silniki HDI i TDCi - który najlepiej wybrać?

13 Paź 2017, 19:53

Blazkowicz napisał(a):Proszę o poradę w oparciu o sprawdzone informacje których silników lepiej unikać (w szczególności sporo słyszy się o problemach niektórych HDI z filtrami cząsteczek, kołem dwumasowym itp).

Tutaj akurat nie ma znaczenia ani marka samochodu ani silnik. W każdym Dieslu zarówno działanie jak i użytkowanie jest to samo. Również ten sam cel.
Blazkowicz napisał(a):2.0 HDi 16v FAP 136km 05-08r

Silnik ten ma DPF II generacji, czyli FAP. Jest nieco mniej zawodny niż DPF, ale zasada jeżdżenia ta sama. Tylko że tutaj dodatkowo musisz lać płyn Eolys, z którym są problemy w zimie. Poprostu zamarza...W nowszych konstrukcjach tych silników, wprowadzono z tego powodu ogrzewanie komory z płynem. Silnik ten ma też oczywiście dwumasę, ale ta daje o sobie znać najczęściej przy około 200 tyś km. O ile jeździł tym autem ktoś, kto wie jak używać samochodu z dwumasą. W przeciwnym razie może padnąć dużo szybciej. Plusem jest dość dobry układ zasilania paliwem wraz z turbo. Te elementy są dość trwałe. Ale w razie wymiany wtrysku, kóry jest w tym silniku pizoelektryczny, koszta są dość wysokie.
Blazkowicz napisał(a): 1.6 HDI 16v 109km 05-08r

Tutaj masz osławiony Common Rail i wtryski elektromagnetyczne. Na plus jest nie za wysoka cena i co najważniejsze, można je regenerować, a wtedy znacznie spadają koszta. Ale do wad tego silnika należą lejące wtryski. Niestety tutaj też jest dwumasa, a na dodatek turbo ze zmienną geometrią, która też jest dośc awaryjna, jak ktoś nie wie, jak używać takiego turbo. Czy jest DPF, to trzeba sprawdzić po numerze VIN, bo nie wszystkie te silniki go miały.
Blazkowicz napisał(a):2.0 TDCi 140km

Tutaj też dwumasa oraz turbo ze zmienną geometrią oraz DPF.
Blazkowicz napisał(a):1.6 TDCi 109km
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14234
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Silniki HDI i TDCi - który najlepiej wybrać?

13 Paź 2017, 19:57

mitura napisał(a):Tak to te same silniki tylko ze 1,6 tdci w fordzie ma dwumase a hdi niekiedy ma sztywne kolo co zmniejsza koszta.


W wersjach 90-konnych może być zmienna geometria + dwumas lub zwykłe turbo + zwykłe koło.
109, które wymienił autor mają dwumas+zmienna geometria, wszystkie
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2116
Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: S60 2004, Octavia 2013
Silnik: 2.5T, 1.6tdi

Re: Silniki HDI i TDCi - który najlepiej wybrać?

13 Paź 2017, 20:18

Eolysa nie ma się co bać :ok:

Żeby było jasne:
1.6 90KM - stała geometria turbo, bez dwumasy i FAP (to ostatnie zmieniło się w 2011r, gdyż było to obligatoryjne z powodu wprowadzenia nowej normy emisji).
1.6 109 - turbo VTG, FAP, dwumas

Ogólnie to zależy też jak będzie auto służyć, bo jeśli trasy drogami ekspresowymi/autostradami, to najlepiej celować w 2.0 (6 biegów, pojemność etc), jeśli dłuższe odcinki, ale bardziej lokalnie - 109 będzie ok, choć powyżej 110 km/h jest już trochę głośno i wzrasta spalanie (tylko 5 biegów)
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 10567
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Vision E - wnętrze samochodu koncepcyjnego Skoda Vision E - wnętrze samochodu koncepcyjnego
    Futurystyczny design modelu VISION E ukazuje charakter nowego języka stylistycznego ŠKODY dla przyszłych pojazdów elektrycznych. Najbardziej uderzające cechy nadwozia to m.in. brak słupka B czy nietypowo otwierane ...
    10 faktów na temat programu ogniw paliwowych Hyundaia 10 faktów na temat programu ogniw paliwowych Hyundaia
    Do końca 2015 roku na europejskich drogach pojawi się 250 egzemplarzy modelu Hyundai ix35 Fuel Cell napędzanego ogniwami paliwowymi. Do końca 2015 roku do europejskich klientów trafi 250 egzemplarzy modelu Hyundai ...

  • Re: Silniki HDI i TDCi - który najlepiej wybrać?

    13 Paź 2017, 20:21

    Blazkowicz napisał(a):w dieslu z przebiegiem ok. 150-200tys.


    przy silnikach diesla, których szukasz i w zakładanych rocznikach nie łudź się, że znajdziesz auto z takim przebiegiem... Ich rzeczywiste przeloty będą po 300k km.
    Faber
    Początkujący
     
    Posty: 118
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 06 Lis 2012, 23:06
    Prawo jazdy od: 18 03 2010
    Auto: Mazda 6 / Laguna II
    Silnik: 2.0 / 2.0T
    Paliwo: Benzyna + LPG

    Re: Silniki HDI i TDCi - który najlepiej wybrać?

    13 Paź 2017, 21:01

    Jeśli wchodzą w grę inne marki to warto rozważyć jeszcze 1.6 CRDI w Kia Ceed i Hyundaiu i30.
    Ossy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3909
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 16 Wrz 2014, 15:34
    Prawo jazdy od: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002
     
    • Warto przeczytać
    • Renault 6 Rodeo - 1978r.
      Men's Day 2010
      Batman, aerografia na samochodzie
      Mitsubishi Lancer EVO VIII, ProRacing