Silniki spalinowe

Jaki silnik diesla jest według ciebie najlepszy?

Ankieta zakończyła się 21 Lut 2011, 12:32

TDI w silnikach (VW)
7
78%
Ecotec
0
Brak głosów
CDI
1
11%
SDI
0
Brak głosów
TD
0
Brak głosów
DTI w silnikach Renault
1
11%
Razem głosów : 9

21 Lut 2010, 12:32

Witam słyszałem wiele opinii o silnikach w samochodach, zastanawia mnie który z tych silników jest według was najlepszy? Przedstawię kilka propozycji silników diesela, które mnie interesują, gdyż jestem przed zakupem używanego samochodu.

TDI, Ecotec, CDI, SDI, TD, DTI.

Czekam na wasze opinie.

Pozdrawiam.
matis09
Nowicjusz
 
Posty: 9

21 Lut 2010, 12:50

pytanie a propos Ecotec`a bo ta nazwa to tak w zasadzie ogół straszny w porówaniu do reszty
# CDTI Ecotec -na licencji VM (kupa straszna)
# DTI Ecotec- Isuzu (porządny motor)

druga sprawa chcesz porównywać nowoczesne jednostki z wtryskiem bezpośrednim (SDI/TDI) z starą jednostką s komorą wstępną spalania (TD) pod jakim kątem chcesz je porównać awaryjność/ przebiegi/ moc/ ciężar/ komfort użytkowania/koszty serwisu??

a z silników podanych wybrał bym :mrgreen:
Ecotec V6 - widlasty, 6-cyl., GM 3800 V6 oczywiście w benzynie :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Lut 2010, 12:54

Myślę, że dla mnie najważniejsza cechą jest awaryjność i moc.
matis09
Nowicjusz
 
Posty: 9

21 Lut 2010, 13:00

to TDI VW optymalne rozwiązanie pod względem mocy/awaryjność aczkolwiek kultura pracy pozostawia wiele do życzenia
silnik montowany w wielu samochodach całego koncernu VW/Audi czyli wybór modelu też masz ogromny :wink:
należy jednak pamiętać o jednym, im bardziej wysilona jednostka (więcej mocy) tym krócej pożyje
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Lut 2010, 13:08

Zastanawiam się jeszcze nad silnikami typu HDI, HPI i JTD, co możecie o nich powiedzieć??
matis09
Nowicjusz
 
Posty: 9

21 Lut 2010, 13:17

matis09 napisał(a): HDI,
Opis działania HDI
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Lut 2010, 21:32

Również jestem za TDI od VW awaryjność na dobrym poziomie, moc również, ale kultury osobistej za grosz...
Dla mnie najlepszym dieslem są jednostki od BMW z tych niedawnych lat produkcji np. 530D E60, bo wcześniejsze miały różne "odchyły".
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Lut 2010, 22:12

Najlepszego silnika to w tej ankiecie nie ma i jak ma być dobra?? :grin: :grin: :grin: :grin:
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

21 Lut 2010, 22:22

qki007 napisał(a):Najlepszego silnika to w tej ankiecie nie ma i jak ma być dobra?? :grin: :grin: :grin: :grin:
JTDM (bo podejżewam ze o niego ci chodzi) wymysł VM to jest wieksza kupa niż fiat na licencji VM :mrgreen: w teorii bardzo fajny silnik do puki nie zacznie sie psuć jak zacznie to gehenna się zaczyna i taniej sprzedać auto :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Lut 2010, 00:49

pocieszny napisał(a):
qki007 napisał(a):Najlepszego silnika to w tej ankiecie nie ma i jak ma być dobra?? :grin: :grin: :grin: :grin:
JTDM (bo podejżewam ze o niego ci chodzi) wymysł VM to jest wieksza kupa niż fiat na licencji VM :mrgreen: w teorii bardzo fajny silnik do puki nie zacznie sie psuć jak zacznie to gehenna się zaczyna i taniej sprzedać auto :mrgreen:


Ogólnie JTD :) nie powie mi chyba nikt że to złe silniki? Kultura pracy, moc, spalanie i bezawaryjność wszystko na wysokim poziomie. Jeśli ktoś zmienia olej co 10k km, leje dobrą oliwę, nie kręci silnika jak zimny, leje dobre paliwko to nie ma prawa się psuć! Naprawa CR ogólnie jest kosztowna, ale który nowoczesny diesel jest teraz tani w naprawie?
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

22 Lut 2010, 00:51

qki007 napisał(a): ale który nowoczesny diesel jest teraz tani w naprawie?
dlatego najlepiej jeździ się benzyną :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Lut 2010, 13:25

pocieszny napisał(a):
qki007 napisał(a): ale który nowoczesny diesel jest teraz tani w naprawie?
dlatego najlepiej jeździ się benzyną :mrgreen:


No nie bardzo, trzeba mieć spory motor żeby jazda była przyjemna a do tego dochodzi wysokie spalanie. Przyszłością jednak są małe benzyniak i z turbinami, tylko nie wiadomo ile taki komplet pociągnie.. czas pokaże. Co jak co, ale jednak diesle robią większe przebiegi bez remontu, a jak się coś popsuje to z zaniedbania właściciela a nie zużycia jako takiego.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

22 Lut 2010, 15:46

chyba stare te nowe jak przeżyją 250 to sukces :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Lut 2010, 17:53

pocieszny napisał(a):chyba stare te nowe jak przeżyją 250 to sukces :mrgreen:



To dziwne, że każdy kupuje diesla ze średnią napłatą +10k zł na dłuższe trasy.. Coś się chyba nie zgadza, nie?
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

22 Lut 2010, 18:28

qki007 napisał(a):
pocieszny napisał(a):chyba stare te nowe jak przeżyją 250 to sukces :mrgreen:



To dziwne, że każdy kupuje diesla ze średnią napłatą +10k zł na dłuższe trasy.. Coś się chyba nie zgadza, nie?
to jest Panie dobry PR :mrgreen: są oszczędne i wszyscy mówią że lepsze a to g...o prawda, ekologicznie każda benzyna nawet 20letnia na LPG jest o wiele bardziej przyjazna dla środowiska, oszczędność?? 1,9TDI pali około 5-5,5l na 100 nowoczesna 2 lirtowa benzyna przy normalnym traktowaniu pali 6,5 posiadając 2 razy więcej mocy :mrgreen: druga sprawa, ludzie boją się brać dużych pojemności myśląc że mniejszy będzie mniej palił (ce w wielu przypadkach jest zupełną nieprawdą, bo silnik jest za słaby do samochodu i kręci się go o wiele wyżej) i problem sie robi bo nagle benzyna ani oszczędna anidynamiczna nie jest, koszty napraw w benzynie są tak średnio o 1/4 niższe niż w dieslu a naprawa główna o połowe prawie, poza tym coraz bardziej wysilone jednostki diesla mają coraz więcej poważnych awarii, (przykład nissana/reanult i jego silników 3,o z patrola i 2,5 z nawarry)
oczywiście że silniki benzynowe mają wady, ale bardzo lubie jak ludzie porównują silniki diesla z bezpośrednim wtryskiem turbiną i comon railem do silników benzynowych z rozwiązaniami odbiegającymi od nich o 20 lat wstecz :mrgreen:
każdy będzie wolał albo jeździć tanio albo przyjemnie, i nikt mnie nie przekona że diesel jest dobrym silnikiem "sportowym"... może audi w LeMans i wygrało dieslem, ale tam ani o prędkość ani o przyśpieszenie nie idzie :mrgreen:
i nie ma półśrodków, jeżdże sporo (60-70kkmrocznie) jeżdże benzyną, próbowałem dieslem ale mi zupełnie charakterystyka w osobówce nie odpowiadała, może jak sobie kiedys kupie jakieś 2,5-2,7 V6 w dieslu to może..
ogólnie moje zdanie takie diesel tak ale do wielkich cięzkich samochodów, terenówek i czegoś co ciąga przyczepy, do normalnego użytkowania zdecydowanie benzyna
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)