qki007 napisał(a):pocieszny napisał(a):chyba stare te nowe jak przeżyją 250 to sukces
To dziwne, że każdy kupuje diesla ze średnią napłatą +10k zł na dłuższe trasy.. Coś się chyba nie zgadza, nie?
to jest Panie dobry PR
są oszczędne i wszyscy mówią że lepsze a to g...o prawda, ekologicznie każda benzyna nawet 20letnia na LPG jest o wiele bardziej przyjazna dla środowiska, oszczędność?? 1,9TDI pali około 5-5,5l na 100 nowoczesna 2 lirtowa benzyna przy normalnym traktowaniu pali 6,5 posiadając 2 razy więcej mocy
druga sprawa, ludzie boją się brać dużych pojemności myśląc że mniejszy będzie mniej palił (ce w wielu przypadkach jest zupełną nieprawdą, bo silnik jest za słaby do samochodu i kręci się go o wiele wyżej) i problem sie robi bo nagle benzyna ani oszczędna anidynamiczna nie jest, koszty napraw w benzynie są tak średnio o 1/4 niższe niż w dieslu a naprawa główna o połowe prawie, poza tym coraz bardziej wysilone jednostki diesla mają coraz więcej poważnych awarii, (przykład nissana/reanult i jego silników 3,o z patrola i 2,5 z nawarry)
oczywiście że silniki benzynowe mają wady, ale bardzo lubie jak ludzie porównują silniki diesla z bezpośrednim wtryskiem turbiną i comon railem do silników benzynowych z rozwiązaniami odbiegającymi od nich o 20 lat wstecz
każdy będzie wolał albo jeździć tanio albo przyjemnie, i nikt mnie nie przekona że diesel jest dobrym silnikiem "sportowym"... może audi w LeMans i wygrało dieslem, ale tam ani o prędkość ani o przyśpieszenie nie idzie
i nie ma półśrodków, jeżdże sporo (60-70kkmrocznie) jeżdże benzyną, próbowałem dieslem ale mi zupełnie charakterystyka w osobówce nie odpowiadała, może jak sobie kiedys kupie jakieś 2,5-2,7 V6 w dieslu to może..
ogólnie moje zdanie takie diesel tak ale do wielkich cięzkich samochodów, terenówek i czegoś co ciąga przyczepy, do normalnego użytkowania zdecydowanie benzyna