SKODA FABIA (1) 1.2 2004 Problem brak mocy

28 Lip 2023, 19:59

Cześć wszystkim.

Panowie, mam problem z moją skodzianką jak super brykała tak coś się zadziało, świecił się check engine ikonka jakby silnika pomarańczowa, ale wszystko było ok, natomiast po przejechaniu dystansu 100 km trasą, skoda zaczęła się mi przeciwstawiać. Odpalając auto i jadąc na Bielsko-Białą nagle ja mu gaz a auto buuuuu ja mu gaz a on buuuuu, ledwo co mogłem się rozpędzać do 70-90 km/h i pedał gazu na 3/4 to jakoś mogłem jechać, jak pedał do oporu dałem to buuuuu. Objawy przypominały nieco jakby nam brakowało paliwa, potrafił podszarpywać, na jalowym biegu obroty równiutkie 900, dodam iż masakrycznie zaczął palić dużo paliwa, 2-3 dni przed tym faktem dolałem dodatku STP do czyszczenia wtrysków, prócz tego wymieniałem świece i olej.

Noi teraz tak :

Wracając do domu wstąpiłem do mechanika pierwszego lepszego, po dotykał wtyczki od cewek podopychał ręką ale więcej nic nie mógł zrobić, przejechałem na drugą stronę ulicy, stanąłem pochyło odpaliłem auto a tu nagle wow auto ożyło, nie było to jeszcze tak super ale zdecydowanie znacznie znacznie lepiej niż wcześniej.

Zatem podjechałem na komputer, coś tam niby pokazało że sonda lambda ale nic konkretnego, błąd skasowali, benzyny zaczął teraz palić tak jak powinien, płyn chłodniczy czysty żadnych śladów "majonezu" pod korkiem oleju również ok.

Pomyślałem że może.. Filtr paliwa, wymieniłem na nowy z wyższej półki, ale nic to nie dało.. Dodam tylko że wskaźnik temperatury płynu chłodniczego po odpaleniu auta idzie w ciągu max minuty odrazu do góry czyli osiąga te 90 stopni, po otwarciu korka ładnie płyn się przelewa bulgocze czyli tu jest prawidłowo,olej mam na bagnecie w prawidłowej ilości ładny czysty. Dodam jeszcze że podczas gazownia auto dymi tak lekko na niebiesko i czuć taki niby to zapach benzyny ale jakiś taki dziwnie chemiczny nawet bym powiedział że dość ostry. Nie wiem Panowie czemu by się tu przyjrzeć, czyżby świeca któraś była trefna? Czy może cewki już nie ten tego? Bo mnie już wszystko opada panowie..
Może kiedyś zostanę mechanikiem :ok: :mrgreen: :lol:
Przemko1995
Początkujący
 
Posty: 60
  • 28 Lip 2023, 20:05

    Oprócz tego parę godzin temu wypsikałem wtyczki cewek zapłonowych kontakt sprayem, jakby różnica żadna, no to poszedłem dalej, sprayem do czyszczenia przepustnicy wypsikałem przepustnice, tak jakby ciut lepiej ale nadal jakby to jeszcze nie jest to co powinno być, auto ogólnie tak buczy podczas dodawania gazu i to ewidentnie z przodu auta słychać , jak auto które ma uszkodzony tłumik albo co najmniej łącznik elastyczny, ta moc co teraz to jeszcze nie jest to co powinno być.
    Może kiedyś zostanę mechanikiem :ok: :mrgreen: :lol:
    Przemko1995
    Początkujący
     
    Posty: 60

    28 Lip 2023, 20:08

    ze spalaniem paliwa to mozę być faktycznie sonda lambda do wymiany
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286

    28 Lip 2023, 20:19

    Witaj, tak też kolego myślę właśnie, tylko teraz pytanie górna czy dolna? Bo są dwie.. :lol: :o
    Może kiedyś zostanę mechanikiem :ok: :mrgreen: :lol:
    Przemko1995
    Początkujący
     
    Posty: 60

    28 Lip 2023, 20:29

    Ta przed katalizatorem czyli górna ... ta za katalizatorem jeżeli jest uszkodzona to poza checkiem nie ma wpływu na parametry silnika
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286

    28 Lip 2023, 20:33

    Tak zapytam kolego drogi, czy jesteś pewny swojej decyzji? Bo wiesz nie chce tak po omacku bo tu 50 tam 150 i się niezłe sumy zbierają, ja mam tylko nadzieję, że to nie jest uszczelka pod głowicą albo wypalony zawór, bo ja sobie chyba wypalę ale w pałe :?
    Może kiedyś zostanę mechanikiem :ok: :mrgreen: :lol:
    Przemko1995
    Początkujący
     
    Posty: 60

    28 Lip 2023, 21:24

    słuchaj to jest tylko jakaś tam porada co bym osobiście sprawdził po tym co piszesz.
    ale auta nie widzę i nie diagnozowałem więc skąd mam wiedzieć co mu jest.
    Nikt Ci nie napisze że na 100% jest to i to , jak idziesz do lekarza i boli Cię głowa to może być też tysiace przyczyn z autem jest podobnie
    Najlepiej to skoro jest check to odczytać kod błędu i iść w tym kierunku.
    Skoro wywaliło sondę lambdę to najlepiej ją podmienić.
    A to która jest to też Ci wyjdzie na kompie


    Przemko1995 napisał(a): ja mam tylko nadzieję, że to nie jest uszczelka pod głowicą albo wypalony zawór, bo ja sobie chyba wypalę ale w pałe :?

    no i w czym problem ? przecież uszczelka pod głowicą czy zawór to są rzeczy wymienialne
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286

    28 Lip 2023, 21:28

    Na kompie pokazało coś SONDA LAMBDA 1, coś takiego było ale mechanik stwierdził że to nic takiego niby..

    Ja rozumiem i dziękuję za radę, każda wskazówka jest dla mnie istotna i zamierzam to sprawdzić, no zobaczymy co będzie jak wymienię sondę, oby to było to, skoro już by musiało się zepsuć.. Dzięki w takim razie raz jeszcze. :mrgreen:
    Może kiedyś zostanę mechanikiem :ok: :mrgreen: :lol:
    Przemko1995
    Początkujący
     
    Posty: 60

    29 Lip 2023, 13:29

    Wychodzi na to, że co raz bliższa jest wstępna diagnoza jeśli chodzi o mój problem, prawdopodobnie to sonda lambda pierwsza przed katalizatorem.

    Wykręciłem dziś świece, świece czarne jak węgiel aż nagar na nich jest na wszystkich trzech sztukach, bo cewki wypsikałem kontakt sprayem i nic, przepustnice wypsikałem sprayem do przepustnic i nic.. Także myślę, że w miarę prędko uda mi się sondę znaleźć, jak nie nową bo ciężko dostać to chociaż używke narazie..
    Może kiedyś zostanę mechanikiem :ok: :mrgreen: :lol:
    Przemko1995
    Początkujący
     
    Posty: 60

    29 Lip 2023, 13:44

    przecież nowa sonda to śmieszny koszt rzędu 100-200 zł . Używana może być w takim samym stanie jak twoja. Jak już tak się szczypiesz to kup uniwersalną w motoryzacyjnym
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286

    29 Lip 2023, 14:08

    Toyman też tak myślałem, no niestety sonda kosztuje 380 zł w motoryzacyjnym..
    Może kiedyś zostanę mechanikiem :ok: :mrgreen: :lol:
    Przemko1995
    Początkujący
     
    Posty: 60

    29 Lip 2023, 14:10

    Fakt, że używka rzeczywiście może być walnięta to prawda.. A uniwersalna no to tam trzeba chyba kable przepinać jakieś czy coś, bo ja zostałem z problemem sam, jeden mechanik chory i nie pracuje inni terminy i zapisy są, gdzie indziej zaś urlopy i taka sytuacja..
    Może kiedyś zostanę mechanikiem :ok: :mrgreen: :lol:
    Przemko1995
    Początkujący
     
    Posty: 60

    29 Lip 2023, 14:58

    Przemko1995 napisał(a):Toyman też tak myślałem, no niestety sonda kosztuje 380 zł w motoryzacyjnym..

    odczytaj z niej numer i może na sklepie internetowym kupisz taniej
    Przemko1995 napisał(a):A uniwersalna no to tam trzeba chyba kable przepinać jakieś czy coś,

    no trzeba zlutować , ale jak nie masz pojęcia to się raczej nie bierz bo możesz uwalić sterownik jak źle podepniesz, :lol:
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286

    29 Lip 2023, 15:02

    Ok, tak też zrobię w poniedziałek :)
    Może kiedyś zostanę mechanikiem :ok: :mrgreen: :lol:
    Przemko1995
    Początkujący
     
    Posty: 60

    29 Lip 2023, 16:17

    No właśnie co do tego typu spraw to wogóle nie chce tego ruszać, stąd też osobiście wolę kupić gotową sondę :)
    Może kiedyś zostanę mechanikiem :ok: :mrgreen: :lol:
    Przemko1995
    Początkujący
     
    Posty: 60