04 Kwi 2022, 13:29
Skrzynia Multitronic to bezstopniowa, automatyczna przekładnia stosowana w samochodach marki Audi z napędem przednim i silnikiem umieszczonym wzdłużnie. Produkowano je do 2016 roku. Do dziś możemy je spotkać w modelach A4, A5, A6, A7 oraz A8.
Stworzona została w celu zapewnienia wyjątkowego komfortu jazdy. Jej bezstopniowość sprawia, że jazda jest niezwykle płynna i pozbawiona jakichkolwiek szarpnięć. Niestety ten komfort ma swoją cenę.
Podstawowym problemem przekładni Multitronic jest jej awaryjność. Jednak w większości wynika on z nawyków kierowców nieobeznanych z tego typu konstrukcjami oraz z zaniedbaniami w ich serwisowaniu.
Skrzynia Multitronic pozwala na płynną jazdę, ale też takiej właśnie jazdy wymaga. Kierowca, który potrafi zachować umiar w naciskaniu na pedał gazu, jeździ spokojnie, przyśpiesza zbyt gwałtownie, a do tego przestrzega ściśle interwałów wymiany oleju przekładniowego, jest w stanie cieszyć się sprawnym „Multitronikiem" przez długi czas.
Typowe objawy awarii skrzyni Multitronic to:
-szarpanie
-zapalenie się równocześnie wszystkich pozycji PRND na wyświetlaczu
-gaśnięcie silnika po włączeniu trybu jazdy
-wycie przekładni podczas cofania
-przełączanie w tryb neutralny.