Skrzynia automatyczna Multitronic - opis, awarie

04 Kwi 2022, 14:29

Skrzynia Multitronic to bezstopniowa, automatyczna przekładnia stosowana w samochodach marki Audi z napędem przednim i silnikiem umieszczonym wzdłużnie. Produkowano je do 2016 roku. Do dziś możemy je spotkać w modelach A4, A5, A6, A7 oraz A8.

Stworzona została w celu zapewnienia wyjątkowego komfortu jazdy. Jej bezstopniowość sprawia, że jazda jest niezwykle płynna i pozbawiona jakichkolwiek szarpnięć. Niestety ten komfort ma swoją cenę.

Podstawowym problemem przekładni Multitronic jest jej awaryjność. Jednak w większości wynika on z nawyków kierowców nieobeznanych z tego typu konstrukcjami oraz z zaniedbaniami w ich serwisowaniu.

Skrzynia Multitronic pozwala na płynną jazdę, ale też takiej właśnie jazdy wymaga. Kierowca, który potrafi zachować umiar w naciskaniu na pedał gazu, jeździ spokojnie, przyśpiesza zbyt gwałtownie, a do tego przestrzega ściśle interwałów wymiany oleju przekładniowego, jest w stanie cieszyć się sprawnym „Multitronikiem" przez długi czas.

Typowe objawy awarii skrzyni Multitronic to:

-szarpanie
-zapalenie się równocześnie wszystkich pozycji PRND na wyświetlaczu
-gaśnięcie silnika po włączeniu trybu jazdy
-wycie przekładni podczas cofania
-przełączanie w tryb neutralny.
Hqservice
Nowicjusz
 
Posty: 11
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Gniezno, Gębarzewska 20
Skrzynia biegów: Automatyczna

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Proace Verso (od 2016)
    To największa w historii Toyota o nazwie Verso, mogąca zabrać na swój pokład od 5 do 9 pasażerów. Została pomyślana jako uniwersalny pojazd zarówno do firm, jak i dla rodziny, lub też jako komfortowy ...
    Baryłka ropy naftowej i jednostka objętości
    Baryłka ropy naftowej to standardowa jednostka miary stosowana w przemyśle naftowym do określania ilości ropy naftowej. Jedna baryłka odpowiada 42 galonom amerykańskim lub około 159 litrom. 1 bbl (baryłka ropy naftowej) = ...