Skrzynia automatyczna w zimę jak zjeżdżać z górek?

Skrzynia automatyczna w zimę

27 Lip 2019, 17:15

Mam pytanie zamierzam kupić swój pierwszy samochód z skrzynią automatyczną lecz mam obawy jak to jest ze zjazdami z górki po śniegu z tym automatem auto które planuje kupić nie ma asystenta zjazdu.
ForKi
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 27 Lip 2019, 17:04

Re: Skrzynia automatyczna w zimę jak zjeżdżać z górek?

28 Lip 2019, 16:24

wszystko zależy od inteligencji skrzyni, jakie auto masz na myśli?
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 8937
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, e36 Cabrio, ML
Silnik: 2.0 D, 2.0, 2.7

Re: Skrzynia automatyczna w zimę

29 Lip 2019, 13:03

No to wtedy zapinasz "L" lub "1" i pomału zjeżdżasz a jak trzeba jechać trochę szybciej do 50km/h to "2" i powinno być ok.

Jeżeli masz np. "L" to najczęściej jest tak że jak zjeżdżasz z góry np. 60km/h i zapniesz ten bieg to skrzynia automatycznie dobierze odpowiednie przełożenie żeby hamować skrzynią ale tu najlepiej sprawdzić jakie zalecenia są producenta.

Nie wiem też jaki samochód planujesz kupić ale jak masz tam możliwość wyboru biegów jak np. w tiptronicu to nie ma problemu bo wtedy zapinasz bieg który ci pasuje i jedziesz :ok:
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 2983
Zdjęcia: 18
Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
Auto: Nie mam

Re: Skrzynia automatyczna w zimę jak zjeżdżać z górek?

12 Sie 2019, 21:20

Właśnie po to masz pierwszy i drugi bieg w automacie - dwójka pozwala Ci wyjechać, gdy nie starcza pierwszy bieg, a jedynka, by nie wrzucił się większy. Nie należy jednak używać tego do normalnej jazdy, manuala też zakatujesz złym biegiem, a o kosztach naprawy/wymiany automatycznej skrzyni biegów nie ma co wspominać.

Sporo automatów powinno Ci pozwolić nie spaść z górki - zarówno jak wjeżdżasz, jak i wyjeżdżasz bez tych biegów.
Marcel2727
Początkujący
 
Posty: 52
Rejestracja: 05 Sie 2019, 07:48

Re: Skrzynia automatyczna w zimę jak zjeżdżać z górek?

13 Sie 2019, 09:57

Marcel2727 napisał(a):Właśnie po to masz pierwszy i drugi bieg w automacie - dwójka pozwala Ci wyjechać, gdy nie starcza pierwszy bieg, a jedynka, by nie wrzucił się większy.
to jest tylko i wyłącznie ograniczenie do danego biegu czyli np jak wpinasz 3 bieg to skrzynia dobiegnie tylko do 3 i koniec, to samo z 2 i 1.
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 8937
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, e36 Cabrio, ML
Silnik: 2.0 D, 2.0, 2.7

Re: Skrzynia automatyczna w zimę jak zjeżdżać z górek?

13 Sie 2019, 10:05

Mój błąd:

1 (L) - blokuje pierwszy bieg, gdy trzeba startować z drugiego biegu (do wyjazdu z zasp).
2 (S) - tylko 1 i 2 (do jazdy na śliskich i ośnieżonych drogach, zjazdu ze stromych wzniesień i w innych sytuacjach, gdzie wystarczą dwa biegi)
3 - tylko 1, 2, 3 (jeżeli nie chcemy za bardzo przeciążać 4 biegu)

Z tymi jak i resztą trybów najlepiej jest się zaznajomić - producent powinien napisać do czego służą, a odpowiednie używanie biegów jest najważniejsze.
Ostatnio edytowany przez Marcel2727, 13 Sie 2019, 10:35, edytowano w sumie 1 raz
Marcel2727
Początkujący
 
Posty: 52
Rejestracja: 05 Sie 2019, 07:48
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Oto najpopularniejsze samochody na świecie Oto najpopularniejsze samochody na świecie
    Najnowsze dane portalu analitycznego focus2move.com potwierdzają, że Toyota Corolla nadal zajmuje niezagrożone pierwsze miejsce w rankingu globalnej sprzedaży samochodów. Na drugim miejscu znalazł się amerykański pick-up ...
    Volvo V40 Cross Country uterenowiony hatchback Volvo V40 Cross Country uterenowiony hatchback
    Podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, na stoisku Volvo oprócz Volvo V40 R-Design, zostanie zaprezentowane całkowicie nowe Volvo V40 Cross Country. Ten crossover wyróżnia się podniesionym o 40 mm zawieszeniem ...

  • Re: Skrzynia automatyczna w zimę jak zjeżdżać z górek?

    13 Sie 2019, 10:28

    No to bredni się nasłuchałeś :wink:
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 8937
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, e36 Cabrio, ML
    Silnik: 2.0 D, 2.0, 2.7

    Re: Skrzynia automatyczna w zimę jak zjeżdżać z górek?

    15 Sie 2019, 21:28

    Cichy77 napisał(a):Jeżeli masz np. "L" to najczęściej jest tak że jak zjeżdżasz z góry np. 60km/h i zapniesz ten bieg to skrzynia automatycznie dobierze odpowiednie przełożenie żeby hamować skrzynią ale tu najlepiej sprawdzić jakie zalecenia są producenta.

    Jesteś pewny, że jadąc 60 km/h można przerzucić na L? Mógłbyś się pożegnać ze skrzynią....Na L można przerzucić jadąc tylko max 50 km/h. A i to jest raczej nie zalecane. Chodzi o to, że po wrzuceniu z np. D na L skrzynia przełącza się na drugi bieg, a po zwolnieniu na 1 bieg. I na tym biegu pozostaje.
    Marcel2727 napisał(a):1 (L) - blokuje pierwszy bieg, gdy trzeba startować z drugiego biegu (do wyjazdu z zasp).
    2 (S) - tylko 1 i 2 (do jazdy na śliskich i ośnieżonych drogach, zjazdu ze stromych wzniesień i w innych sytuacjach, gdzie wystarczą dwa biegi)

    Chyba nie widziałeś skrzyni automatycznej... Nie ma czegoś takiego jak 1l i 2S. Jest osobno L i osobo S. L już napisałem jak działa, a S to jest to samo co D, tyle tylko, że przełożenia są krótsze, bo to tryb jazdy sportowej.
    Zresztą opis oznaczeń na skrzyniach biegów automatycznych można znaleźć w instrukcjach obsługi samochodu oraz w internecie. Więc nie ma chyba sensy powielać co oznacza D, N P itd.
    Wracając do tematu, jeżeli automat jest klasyczny, czyli ma P,R,N,D,1,2,3, to podczas zjazdu z ostrej górki, włączasz 1. Z tm, że 1 w automacie działa tak samo jak 1 w manualu. Czyli jadąc z górki, będziesz się tak czy inaczej rozpędzał i musisz hamować hamulcem. Więc tak naprawdę, można jechać na D i też hamować. 1 służy raczej do wyjazdu z piachu, śniegu.
    Jak mieszkasz w górach, lub często jeździsz po drogach, gdzie są strome zjazdy, to szukać musiałbyś skrzyni z oznaczeniem W lub śnieżynką. Jest to tryb do jazdy po śliskim i działa coś podobnie do reduktora w terenówkach.
    Niestety - chcąc kupować auto z automatem, trzeba kupować z rozsądkiem.
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15580
    Zdjęcia: 1185
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000