Smary do łożysk kół

17 Mar 2009, 09:53

Ale nie założysz tej uszczelki tak by była szczelna, po prostu się nie da. Takie moje zdanie. Takie łożysko jest sparowane raz na żywot. Koniec dyskusji.
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: z daleka

10 Maj 2009, 23:20

ok koniec dyskusji. Ty wiesz lepiej. "Raz na żywot" he he
BANAN23
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: Jabłonna Lacka

11 Maj 2009, 10:13

Życzę powodzenia w "dosmarowywaniu łożyska" he he.
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: z daleka

03 Sie 2009, 17:26

Niektórzy ludzie są odporni na wiedzę i praktykę ! :lol:
kari323f
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 24

04 Sie 2009, 08:45


kari323f
dobrze powiedziałeś. Całkowicie się z tobą zgadzam.
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: z daleka

04 Wrz 2009, 19:49

Wszystkie łożyska można przesmarować - te "jednorazowe" również.Myślę że nie to jest tematem.Tematem są smary.Do łożysk kół zaleca się smary litowe(oparte o EP) ale można też stosować z dodatkiem dwusiarczku molibdenu(jak do przegubów).Jest kilka zasad technicznych o jakich należy pamiętać:do nowych smar o możliwie najwyższych parametrach i w miarę zużywania się(łożysk) stosować o coraz niższych parametrach - dowiedzione doświadczalnie.Kasowanie luzów na łożyskach stożkowych po przebiegach/zużyciu - nie jest zalecane gdyż powoduje lawinowe ich zużycie.
Pokazują się nowe generacje smarów o wyższych parametrach niż te z dodatkiem MoS2 - smary oparte o zagęszczacz ALASSCA komplex i specjalne dodatki.
Temat jest obszerny i myślę że będą kontynuatorzy... :idea:
Nie istnieje wiedza skończona...
oldstaszek
Nowicjusz
 
Posty: 40
Miejscowość: Brzeg
Prawo jazdy: 0- 0-1967
Auto: XM + C6
Silnik: 2,5TD + 2,7 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak działają aukcje samochodów poleasingowych?
    Kupno samochodu jest zawsze niemałym wyzwaniem. I dotyczy to zarówno małych oraz średnich przedsiębiorców, jak i osób prywatnych. Spora część używanych samochodów sprzedawana jest przez handlarzy, ...

06 Wrz 2009, 10:47

oldstaszek napisał(a):Wszystkie łożyska można przesmarować - te "jednorazowe" również.


Nie wątpliwe, lecz uważam że uszczelki które są na łożyskach nie założymy jak oryginalnie były założone, bo jest więcej niż pewne że podczas ściągania je uszkodzimy. No chyba że mamy osobno simmeringi. A z resztą twojego postu nie wypowiadam się bo nie jestem obeznany w temacie.

Ps. Ja nie dosmarowywanie łożysk u siebie, bo są one tak tanie że szkoda czasu na dosmarowywanie.
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: z daleka

11 Cze 2021, 22:48

Witam wszystkich,
Czy łożyska są tanie?
Lożyska kół nie są tanie zazwyczaj, i do tego koszty wymiany, Kiedyś pracowałem w auto serwisie USA Chicago
W generl motors smarowali łożyska co około 30 - 50 tys mil Płukali do czystego i mieli coś takiego do wciskania nowego smaru, taka primitywna prasa. Niestety nie interesowało mnie to jaki to był smar - szkoda,

Jakiś smar litowy - tylko dokładnie jaki ? ? ?

To jest pytanie



Do przegubów półosi można kupić w motoryzacyjnym, albo są czasami w komplecie z osłoną przegubu np Febi.
XcXd
Obserwowany
 
Posty: 2

14 Lip 2021, 15:08

Niema znaczenia jaki smar a wymaina smaru to głupota przecież łożyska trzeba wymieniać co jakiś czas jak wszystko.
GEJ OK! Prowadzę najlepszy serwis mercedesa na Białołęce w Warszawie. Zapraszam wszystkich Gejów ale nie tylko.
AutoMero
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 18
Auto: Seat Toledo II
Silnik: 1.9 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

14 Lip 2021, 17:03

AutoMero napisał(a):Niema znaczenia jaki smar a wymaina smaru to głupota przecież łożyska trzeba wymieniać co jakiś czas jak wszystko.
A jak są łożyska rozbieralne i w nich okresowo wymienia się smar żeby przedłużyć ich trwałość? To jaki smar się zastosuje ma bardzo duże znaczenie! Musi on być odpowiednio dobrany do warunków pracy łożyska i temperatur.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9722
Zdjęcia: 34