Sonda Lambda 2 (za katalizatorem)- brak odczutu wartości napięcia

21 Kwi 2019, 15:04

Witam,
Corsa d 1.2 benzyna, 69KM,12r, A12XEL.
Nie znam się na samochodach, dlatego z góry Przepraszam jeśli moje pyt. będą, być może głupie. Moje auto jest mułowate, b. wolno rusza, szarpie na 1 i 2 biegu, zwłaszcza na zimnym. Znajomi mówią, że chyba nie umiem jeździć. Myślałem że tak "ma być" bo to tylko 1.2 i z LPG, a mechanik stwierdził, że instalacja to ingerencja w silnik i "check" to normalna sprawa. Jednak kupiłem ELM327 i widzę błędy P0030 (stały) , P0134 (stały), P0171 . Byłem u innego mechanika, który wymienił najpierw Sondę L pierwszą (trochę pomogło) , a przy drugiej wizycie Zawór Par Paliwa (pomogło na 1. dzień). Wtedy przekonałem się że to auto może jeździć dużo żwawiej i nie szarpie. Kolejnego dnia znowu było słabe. ELM327 podłączone i pokazuje "Cz o2#2 BL1" : 1.28V. Wykres to ciągła linia, żadnych odchyleń. I tak do ok 3.7 minuty jazdy. Później "ożywa" i przy 2000 obrotów pokazuje ok 0.78 V, czyli jakby ok. Moje pytania to:
1. Czy na drugiej SL jest też grzałka?
2. Czy Sonda powinna od razu dokonywać pomiaru napięcia (u mnie po 3.70 min) ?
4. Czy SL ogrzewa się od katalizatora i dopiero zaczyna działać?
3. Czy SL za kat. również dokonuje korekt mieszanki tak jak pierwsza SL?
4. Jaka jest właściwie jej rola?
5. Czy to ona może powodować moje problemy z autem?
Arek1020
Obserwowany
 
Posty: 2
Zdjęcia: 3
Auto: Opel Corsa D 2012r
Silnik: A12XEL,69KM,1.2l
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

23 Kwi 2019, 20:22

Druga sonda pracuje dopiero jak katalizator jest dobrze rozgrzany czyli może to być po kilku minutach. Jak zacznie pracować to najlepiej sprawdzić ją jadąc ze stałą prędkością przy obrotach powyżej 2500. Sonda ta powinna generować wykres w postaci poziomej linii czyli powinna mieć w miarę stałe napięcie.

Jeżeli zczyna pracować tak jak pierwsza to może oznaczać że katalizator nie pracuje już poprawnie lub usterkę samej sondy.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

23 Kwi 2019, 22:46

Dziękuję za odpowiedź. Jutro przejadę się na dłuższym odcinku pow. 2500 obr. i sprawdzę. A jaka jest właściwie rola 2. sondy? Mierzy zawartość tlenu w spalinach? Czy jej niewłaściwe działanie może powodować spadek mocy, nierówną pracę silnika na niższych obrotach i na biegu jałowym, większe spalanie? Pierwsza sonda ma na powyższe wpływ, a czy druga też? Przy jakiej temp. katalizatora zaczyna pracować 2. sonda, skoro nie posiada własnej grzałki? I jaka jest właściwa temperatura, czy zakres temperatur dla sprawnego katalizatora i jak rozpoznać, że kat się kończy?
Arek1020
Obserwowany
 
Posty: 2
Zdjęcia: 3
Auto: Opel Corsa D 2012r
Silnik: A12XEL,69KM,1.2l
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012