Sport/Coupe do 40k

Sport/Coupe do 40k

08 Gru 2018, 12:32

Cześć,
Potrzebuję porady w zakresie wyboru ,,nowego'' pojazdu :)
Moim poprzednim samochodem była Avensis III 1.8 z której nie do końca byłem zadowolony.
Nie mam prawa na nią narzekać bo w sumie to miałem tylko dwie poważniejsze
usterki i gdyby były zdiagnozowane w porę ( a nie były ) to nie było by problemu.
Moje niezadowolenie bardziej wynika z faktu, że ten samochód właściwe nie był
stworzony dla mnie :mrgreen:

Teraz szukam samochodu z charakterem, solidnie wykonanego i dającego dużą
przyjemność z jazdy. Mam swoją listę modeli które po prostu mi się podobają i
chciałbym żeby ktoś spojrzał na nie fachowym okiem :

1 - Volkswagen Passat CC 1.8/2.0 TSI
2 - Opel Insignia 2.0 T
3 - Audi TT 8J 2.0 TSI
4 - BMW e92 328?
5 - Ford Mondeo 2.5 T

Jak widzicie na tej liście są samochody klasy średniej, coupe i fastback', niektóre z
silnikami podwyższonego ryzyka ( TSI ).
Nie obrażę się jak dorzucicie kilka swoich propozycji wartych zainteresowania.

Samochód będzie wykorzystywany do codziennych dojazdów do pracy ( łącznie 6 km ),
raz w miesiącu wyjazd za granicę ( 3 tys. km łącznie ) i będzie stał nieużywany przez 2-3
miesiące w roku.
pepe03
Nowicjusz
 
Posty: 39
Rejestracja: 31 Lip 2015, 17:21
Auto: Toyota Avensis
Silnik: 1.8 Valvematic
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

Re: Sport/Coupe do 40k

08 Gru 2018, 12:50

Passat jak i Audi ma 2.0TSI z rodziny EA113 wiec wcale nie jest silnikiem podwyzszonego ryzyka, nie ma tu problemu z rozrzadem ani z poborem oleju

Mondeo z 2.5T sobie odpusc, opadające tuleje, pekajace tuleje cylindrów, czesto padajaca uszczelka pod glowica i problemy z przegrzewaniem

Z ciekawszych aut z charakterem ktore daja frajde z jazdy pomysl jeszcze o Leonie 2 Cupra i AR Giulia 1.7TBi
Raziel11
Zaawansowany
 
Posty: 595
Zdjęcia: 6
Rejestracja: 24 Sie 2018, 22:05
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy od: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: 1.6 8V MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

Re: Sport/Coupe do 40k

08 Gru 2018, 12:55

Raziel11 napisał(a):Passat jak i Audi ma 2.0TSI z rodziny EA113 wiec wcale nie jest silnikiem podwyzszonego ryzyka, nie ma tu problemu z rozrzadem ani z poborem oleju

Mondeo z 2.5T sobie odpusc, opadające tuleje, pekajace tuleje cylindrów, czesto padajaca uszczelka pod glowica i problemy z przegrzewaniem


Ja naprawdę tu kiedyś padnę ze śmiechu
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4087
Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: służbowe
Silnik: 2.0/170
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Sport/Coupe do 40k

08 Gru 2018, 15:50

Z ciekawszych aut z charakterem ktore daja frajde z jazdy pomysl jeszcze o Leonie 2 Cupra i AR Giulia 1.7TBi
Nie giulia tylko giulietta, bo na giulie nie ten budżet a tak po za tym z tym silnikiem zacne auto, miałem polecam.
Matt93
Nowicjusz
 
Posty: 47
Rejestracja: 07 Sie 2014, 13:21
Prawo jazdy od: 12 03 1993
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: brak

Re: Sport/Coupe do 40k

08 Gru 2018, 16:21

Invi napisał(a):Ja naprawdę tu kiedyś padnę ze śmiechu


https://forum.fordclubpolska.org/showth ... p?t=262953
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1138
Rejestracja: 14 Gru 2016, 16:30
Auto: Honda Accord
Paliwo: Benzyna

Re: Sport/Coupe do 40k

08 Gru 2018, 17:14

To, że zdarzają się pojedyncze przypadki awarii jeszcze nic nie znaczy. Korbowody w 1.9 tdi na pompie też wychodzą bokiem ale jakoś nikt nie odradza aut z takim klekotem.
BTW w temacie z linku (a czytałem już go setki razy) jest tylko jedna wzmianka o pękniętej tulei "Koledze w Foce ST pękła taka tuleja".
Wyszukując takie awarie w polskich internetach trafisz może na kilka przypadków. Co ciekawe, będą one dotyczyć w ogromnej większości, jeśli nie wszystkie, focusów ST (i to pomodzonych) oraz s60r, które już w serii ma 300ps. Delikatnie mówiąc takie auta nie służą dziadkom do dojazdów do kościoła.

Aż sobie przejrzałem internety na szybko i nie znalazłem potwierdzonego w pl przypadku pęknięcia tulei w aucie innym niż r'ka i st (a i te można policzyć na palcach jednej ręki)

Także imo argumenty trochę z dvpy.

Za to o chlaniu oleju i ogólnych problemach z tsi/tfsi jest lektury na kilka lat.
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4087
Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: służbowe
Silnik: 2.0/170
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwszy samochód wyprodukowany w 40 milionach egzemplarzy Pierwszy samochód wyprodukowany w 40 milionach egzemplarzy
    Pierwszy samochód wyprodukowany w 40 milionach egzemplarzy – Toyota Corolla – lipiec 2013. Przez lata na czele rankingu najbardziej popularnych samochodów świata był VW Käfer (Garbus). W USA ...
    Kłopoty z oświetleniem – jak sprawdzić stan oświetlenia? Kłopoty z oświetleniem – jak sprawdzić stan oświetlenia?
    Zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami każdy pojazd, który został dopuszczony do ruchu musi mieć sprawne oświetlenie. Dotyczy to wszystkich świateł zamontowanych w samochodzie. Jeżeli podczas kontroli drogowej ...

  • Re: Sport/Coupe do 40k

    08 Gru 2018, 18:28

    W każdym może zdarzyc sie jakiś przypadek, wez pod uwage ile tych aut jezdzi po drogach.

    Moze byc 50 tysiecy wadliwych TSI i 50 tysiecy wadliwych 2.5T tylko ze w przypadku grupy VAG bedzie to 0,1% produkcji a w przypadku forda np 20%

    A problem 2.5T jest znany jako powszechna wada fabryczna, poczytaj ile jest tematow na zagranicznych forach, ponownie to ze w polsce jest kilka tematow nie oznacza ze problem jest malej skali tylko ze malo tych aut jest w polsce.
    Raziel11
    Zaawansowany
     
    Posty: 595
    Zdjęcia: 6
    Rejestracja: 24 Sie 2018, 22:05
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy od: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P
    Silnik: 1.6 8V MPI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    Re: Sport/Coupe do 40k

    08 Gru 2018, 18:34

    Wada fabryczna to chlanie oleju przez każdy silnik przez np. zastosowanie przez producenta lipnych pierścieni.
    To, że coś się rozleci podczas pałowania auta (zwykle pomodzonego) to wynik nieprawidłowego użytkowania a nie wada fabryczna.
    Invi
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4087
    Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: służbowe
    Silnik: 2.0/170
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Sport/Coupe do 40k

    08 Gru 2018, 18:45

    Invi napisał(a):Wada fabryczna to chlanie oleju przez każdy silnik przez np. zastosowanie przez producenta lipnych pierścieni.

    Praktycznie kazdy producent ma silnik ktore chleje olej na potege, w tym ford silniki duratec 1.8 i 2.0, te same silniki wystepujace w mazdach tez chleja olej, silniki opla praktycznie cala rodzina z16xe, z18xe i pochodne, silniki fiata z serii fire, szczegolnie 1.4 95 konny, o toyocie czy hondzie nie wspomne bo japonczyki zawsze lubia olej. Ale o tym sie nie wspomina i dobrze, bo gdyby kazdemu wypisac liste mozliwych dolegliwosci to malo kto by auto chcial kupic uzywane

    Invi napisał(a):To, że coś się rozleci podczas pałowania auta (zwykle pomodzonego) to wynik nieprawidłowego użytkowania a nie wada fabryczna.
    Przypomnialo mi to o zgrzytajacych biegach w hondzie civic type r i stanowisku hondy o tym ze problemu wcale nie ma, a wine ponosza uzytkownicy ktorzy zbyt ostro traktuja swoje auta, no po prostu malo nie spadlem wtedy z fotela, przeciez te auta zostaly do tego stworzone, jesli taki 2.5T nie wytrzymuje obciazen to jest to wada fabryczna, i nie ma mowy o nieprawidlowym uzytkowaniu bo mięsa miedzy 2 a 3 garem w tym 2.5T jest tyle co w moim 1.6 tylko roznica mocy niemal 3 krotna
    Raziel11
    Zaawansowany
     
    Posty: 595
    Zdjęcia: 6
    Rejestracja: 24 Sie 2018, 22:05
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy od: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P
    Silnik: 1.6 8V MPI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    Re: Sport/Coupe do 40k

    08 Gru 2018, 18:59

    Raziel coś uogólniasz bo w japońcach tych co trzeba zawsze podkreśla się braNie oliwy co już w bmw omija się całkowicie a w audi jest"tylko" branie olejku "tylko wymiana ołóweczka" tylko... :yes:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 5450
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Sport/Coupe do 40k

    08 Gru 2018, 19:05

    szybki napisał(a):Raziel coś uogólniasz bo w japońcach tych co trzeba zawsze podkreśla się braNie oliwy co już w bmw omija się całkowicie a w audi jest"tylko" branie olejku "tylko wymiana ołóweczka" tylko...

    Problem w generacji silnikow EA888 jest i to duzy pisze sie o tym duzo i spoko, ale inne silniki i koncerny tez borykaja sie z takimi problemami ale na forach jest cisza, z czego to wynika?
    o silnikach BMW M52 i M54 zapomnialem ;p

    taka dygresja, podobnie jest z Amstaffem, jak owczarek, buldog czy inny pies ugryzie kogos to w mediach jest cisza, niech tylko Amstaff kogos ugryzie to zaraz wszystkie media o tym krzycza :)
    analogiczna sytuacja z tymi silnikami
    Raziel11
    Zaawansowany
     
    Posty: 595
    Zdjęcia: 6
    Rejestracja: 24 Sie 2018, 22:05
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy od: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P
    Silnik: 1.6 8V MPI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    Re: Sport/Coupe do 40k

    08 Gru 2018, 19:17

    Raziel11 napisał(a):o toyocie czy hondzie nie wspomne bo japonczyki zawsze lubia olej


    I właśnie o takie coś mam osobiście największy "ból dupy". Tutaj piszesz, że japończyki biorą olej, gdzie indziej, że "francuzy" się sypią ale jeśli temat przechodzi na VAG to "szukaj tego, konkretnego silnika i z tych konkretnych roczników bo jest ok" - uj, że 3/4 silników w tym modelu nadaje się na śmietnik.
    VAG - szukanie na siłę czegoś dobrego w gófnie
    inne marki - stereotypy i uogólnianie
    Invi
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4087
    Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: służbowe
    Silnik: 2.0/170
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Sport/Coupe do 40k

    08 Gru 2018, 19:26

    Invi napisał(a):I właśnie o takie coś mam osobiście największy "ból dupy".

    A ja o to ze w VAG'u wytyka sie kazdy nawet najdrobniejszy problem, a w innych markach czesto wieksze problemy nie stanowia przeciwwskazan do zakupu.

    Dlatego jesli koronnym argumentem przeciw TSI jest branie oleju to rownie dobrze mozna przestac polecac 3/4 aut na rynku

    paradoksalnie pomimo wszystkich wad francuzow to akurat słupki mają bardzo dobre, osobiscie ani zaden z moich znajomych nigdy nie wspominal o jakimkolwiek poborze oleju przez francuzy
    Raziel11
    Zaawansowany
     
    Posty: 595
    Zdjęcia: 6
    Rejestracja: 24 Sie 2018, 22:05
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy od: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P
    Silnik: 1.6 8V MPI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    Re: Sport/Coupe do 40k

    09 Gru 2018, 14:45

    A jak wygląda sprawa z silnikami Opla ? Chodzi mi o turbodoładowane
    jednostki 1.6 i 2.0. One też mają jakieś przypadłości typu konsumpcja oleju?
    pepe03
    Nowicjusz
     
    Posty: 39
    Rejestracja: 31 Lip 2015, 17:21
    Auto: Toyota Avensis
    Silnik: 1.8 Valvematic
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2012

    Re: Sport/Coupe do 40k

    09 Gru 2018, 15:17

    Wszystko zalezy od wielu czynnikow ale silniki z16let, z20let i z20net rowniez sa znane z tego ze lubia olej
    Raziel11
    Zaawansowany
     
    Posty: 595
    Zdjęcia: 6
    Rejestracja: 24 Sie 2018, 22:05
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy od: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P
    Silnik: 1.6 8V MPI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006