Sport/Coupe do 40k

Sport/Coupe do 40k

08 Gru 2018, 12:32

Cześć,
Potrzebuję porady w zakresie wyboru ,,nowego'' pojazdu :)
Moim poprzednim samochodem była Avensis III 1.8 z której nie do końca byłem zadowolony.
Nie mam prawa na nią narzekać bo w sumie to miałem tylko dwie poważniejsze
usterki i gdyby były zdiagnozowane w porę ( a nie były ) to nie było by problemu.
Moje niezadowolenie bardziej wynika z faktu, że ten samochód właściwe nie był
stworzony dla mnie :mrgreen:

Teraz szukam samochodu z charakterem, solidnie wykonanego i dającego dużą
przyjemność z jazdy. Mam swoją listę modeli które po prostu mi się podobają i
chciałbym żeby ktoś spojrzał na nie fachowym okiem :

1 - Volkswagen Passat CC 1.8/2.0 TSI
2 - Opel Insignia 2.0 T
3 - Audi TT 8J 2.0 TSI
4 - BMW e92 328?
5 - Ford Mondeo 2.5 T

Jak widzicie na tej liście są samochody klasy średniej, coupe i fastback', niektóre z
silnikami podwyższonego ryzyka ( TSI ).
Nie obrażę się jak dorzucicie kilka swoich propozycji wartych zainteresowania.

Samochód będzie wykorzystywany do codziennych dojazdów do pracy ( łącznie 6 km ),
raz w miesiącu wyjazd za granicę ( 3 tys. km łącznie ) i będzie stał nieużywany przez 2-3
miesiące w roku.
pepe03
Nowicjusz
 
Posty: 38
Rejestracja: 31 Lip 2015, 17:21
Auto: Toyota Avensis
Silnik: 1.8 Valvematic
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

Re: Sport/Coupe do 40k

08 Gru 2018, 12:50

Passat jak i Audi ma 2.0TSI z rodziny EA113 wiec wcale nie jest silnikiem podwyzszonego ryzyka, nie ma tu problemu z rozrzadem ani z poborem oleju

Mondeo z 2.5T sobie odpusc, opadające tuleje, pekajace tuleje cylindrów, czesto padajaca uszczelka pod glowica i problemy z przegrzewaniem

Z ciekawszych aut z charakterem ktore daja frajde z jazdy pomysl jeszcze o Leonie 2 Cupra i AR Giulia 1.7TBi
Raziel11
Zaawansowany
 
Posty: 532
Zdjęcia: 6
Rejestracja: 24 Sie 2018, 22:05
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy od: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: 1.6 8V MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

Re: Sport/Coupe do 40k

08 Gru 2018, 12:55

Raziel11 napisał(a):Passat jak i Audi ma 2.0TSI z rodziny EA113 wiec wcale nie jest silnikiem podwyzszonego ryzyka, nie ma tu problemu z rozrzadem ani z poborem oleju

Mondeo z 2.5T sobie odpusc, opadające tuleje, pekajace tuleje cylindrów, czesto padajaca uszczelka pod glowica i problemy z przegrzewaniem


Ja naprawdę tu kiedyś padnę ze śmiechu
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3799
Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: służbowe
Silnik: 2.0/170
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Sport/Coupe do 40k

08 Gru 2018, 15:50

Z ciekawszych aut z charakterem ktore daja frajde z jazdy pomysl jeszcze o Leonie 2 Cupra i AR Giulia 1.7TBi
Nie giulia tylko giulietta, bo na giulie nie ten budżet a tak po za tym z tym silnikiem zacne auto, miałem polecam.
Matt93
Nowicjusz
 
Posty: 35
Rejestracja: 07 Sie 2014, 13:21
Prawo jazdy od: 12 03 1993
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: brak

Re: Sport/Coupe do 40k

08 Gru 2018, 16:21

Invi napisał(a):Ja naprawdę tu kiedyś padnę ze śmiechu


https://forum.fordclubpolska.org/showth ... p?t=262953
Pionek
Zaawansowany
 
Posty: 984
Rejestracja: 14 Gru 2016, 16:30
Auto: Honda Accord
Paliwo: Benzyna

Re: Sport/Coupe do 40k

08 Gru 2018, 17:14

To, że zdarzają się pojedyncze przypadki awarii jeszcze nic nie znaczy. Korbowody w 1.9 tdi na pompie też wychodzą bokiem ale jakoś nikt nie odradza aut z takim klekotem.
BTW w temacie z linku (a czytałem już go setki razy) jest tylko jedna wzmianka o pękniętej tulei "Koledze w Foce ST pękła taka tuleja".
Wyszukując takie awarie w polskich internetach trafisz może na kilka przypadków. Co ciekawe, będą one dotyczyć w ogromnej większości, jeśli nie wszystkie, focusów ST (i to pomodzonych) oraz s60r, które już w serii ma 300ps. Delikatnie mówiąc takie auta nie służą dziadkom do dojazdów do kościoła.

Aż sobie przejrzałem internety na szybko i nie znalazłem potwierdzonego w pl przypadku pęknięcia tulei w aucie innym niż r'ka i st (a i te można policzyć na palcach jednej ręki)

Także imo argumenty trochę z dvpy.

Za to o chlaniu oleju i ogólnych problemach z tsi/tfsi jest lektury na kilka lat.
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3799
Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: służbowe
Silnik: 2.0/170
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak marki premium zmieniają motoryzację Jak marki premium zmieniają motoryzację
    Niegdyś rola producentów samochodów ograniczała się niemal wyłącznie do produkowania aut. Ale to już przeszłość. Dzisiaj największe marki nie tylko dają nam coraz bardziej zaawansowane pojazdy, ale również ...
    Mercedes Klasy G Mercedes Klasy G
    Luksusowy Mercedes Klasy G także ma wojskowe korzenie. Prace nad niemiecką terenówką rozpoczęto w 1972 roku. Początkowo samochód trafił między innymi do armii Niemiec, Szwajcarii, Argentyny oraz Iranu. Dostępna ...

  • Re: Sport/Coupe do 40k

    08 Gru 2018, 18:28

    W każdym może zdarzyc sie jakiś przypadek, wez pod uwage ile tych aut jezdzi po drogach.

    Moze byc 50 tysiecy wadliwych TSI i 50 tysiecy wadliwych 2.5T tylko ze w przypadku grupy VAG bedzie to 0,1% produkcji a w przypadku forda np 20%

    A problem 2.5T jest znany jako powszechna wada fabryczna, poczytaj ile jest tematow na zagranicznych forach, ponownie to ze w polsce jest kilka tematow nie oznacza ze problem jest malej skali tylko ze malo tych aut jest w polsce.
    Raziel11
    Zaawansowany
     
    Posty: 532
    Zdjęcia: 6
    Rejestracja: 24 Sie 2018, 22:05
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy od: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P
    Silnik: 1.6 8V MPI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    Re: Sport/Coupe do 40k

    08 Gru 2018, 18:34

    Wada fabryczna to chlanie oleju przez każdy silnik przez np. zastosowanie przez producenta lipnych pierścieni.
    To, że coś się rozleci podczas pałowania auta (zwykle pomodzonego) to wynik nieprawidłowego użytkowania a nie wada fabryczna.
    Invi
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3799
    Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: służbowe
    Silnik: 2.0/170
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Sport/Coupe do 40k

    08 Gru 2018, 18:45

    Invi napisał(a):Wada fabryczna to chlanie oleju przez każdy silnik przez np. zastosowanie przez producenta lipnych pierścieni.

    Praktycznie kazdy producent ma silnik ktore chleje olej na potege, w tym ford silniki duratec 1.8 i 2.0, te same silniki wystepujace w mazdach tez chleja olej, silniki opla praktycznie cala rodzina z16xe, z18xe i pochodne, silniki fiata z serii fire, szczegolnie 1.4 95 konny, o toyocie czy hondzie nie wspomne bo japonczyki zawsze lubia olej. Ale o tym sie nie wspomina i dobrze, bo gdyby kazdemu wypisac liste mozliwych dolegliwosci to malo kto by auto chcial kupic uzywane

    Invi napisał(a):To, że coś się rozleci podczas pałowania auta (zwykle pomodzonego) to wynik nieprawidłowego użytkowania a nie wada fabryczna.
    Przypomnialo mi to o zgrzytajacych biegach w hondzie civic type r i stanowisku hondy o tym ze problemu wcale nie ma, a wine ponosza uzytkownicy ktorzy zbyt ostro traktuja swoje auta, no po prostu malo nie spadlem wtedy z fotela, przeciez te auta zostaly do tego stworzone, jesli taki 2.5T nie wytrzymuje obciazen to jest to wada fabryczna, i nie ma mowy o nieprawidlowym uzytkowaniu bo mięsa miedzy 2 a 3 garem w tym 2.5T jest tyle co w moim 1.6 tylko roznica mocy niemal 3 krotna
    Raziel11
    Zaawansowany
     
    Posty: 532
    Zdjęcia: 6
    Rejestracja: 24 Sie 2018, 22:05
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy od: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P
    Silnik: 1.6 8V MPI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    Re: Sport/Coupe do 40k

    08 Gru 2018, 18:59

    Raziel coś uogólniasz bo w japońcach tych co trzeba zawsze podkreśla się braNie oliwy co już w bmw omija się całkowicie a w audi jest"tylko" branie olejku "tylko wymiana ołóweczka" tylko... :yes:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 5190
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Sport/Coupe do 40k

    08 Gru 2018, 19:05

    szybki napisał(a):Raziel coś uogólniasz bo w japońcach tych co trzeba zawsze podkreśla się braNie oliwy co już w bmw omija się całkowicie a w audi jest"tylko" branie olejku "tylko wymiana ołóweczka" tylko...

    Problem w generacji silnikow EA888 jest i to duzy pisze sie o tym duzo i spoko, ale inne silniki i koncerny tez borykaja sie z takimi problemami ale na forach jest cisza, z czego to wynika?
    o silnikach BMW M52 i M54 zapomnialem ;p

    taka dygresja, podobnie jest z Amstaffem, jak owczarek, buldog czy inny pies ugryzie kogos to w mediach jest cisza, niech tylko Amstaff kogos ugryzie to zaraz wszystkie media o tym krzycza :)
    analogiczna sytuacja z tymi silnikami
    Raziel11
    Zaawansowany
     
    Posty: 532
    Zdjęcia: 6
    Rejestracja: 24 Sie 2018, 22:05
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy od: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P
    Silnik: 1.6 8V MPI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    Re: Sport/Coupe do 40k

    08 Gru 2018, 19:17

    Raziel11 napisał(a):o toyocie czy hondzie nie wspomne bo japonczyki zawsze lubia olej


    I właśnie o takie coś mam osobiście największy "ból dupy". Tutaj piszesz, że japończyki biorą olej, gdzie indziej, że "francuzy" się sypią ale jeśli temat przechodzi na VAG to "szukaj tego, konkretnego silnika i z tych konkretnych roczników bo jest ok" - uj, że 3/4 silników w tym modelu nadaje się na śmietnik.
    VAG - szukanie na siłę czegoś dobrego w gófnie
    inne marki - stereotypy i uogólnianie
    Invi
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3799
    Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: służbowe
    Silnik: 2.0/170
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Sport/Coupe do 40k

    08 Gru 2018, 19:26

    Invi napisał(a):I właśnie o takie coś mam osobiście największy "ból dupy".

    A ja o to ze w VAG'u wytyka sie kazdy nawet najdrobniejszy problem, a w innych markach czesto wieksze problemy nie stanowia przeciwwskazan do zakupu.

    Dlatego jesli koronnym argumentem przeciw TSI jest branie oleju to rownie dobrze mozna przestac polecac 3/4 aut na rynku

    paradoksalnie pomimo wszystkich wad francuzow to akurat słupki mają bardzo dobre, osobiscie ani zaden z moich znajomych nigdy nie wspominal o jakimkolwiek poborze oleju przez francuzy
    Raziel11
    Zaawansowany
     
    Posty: 532
    Zdjęcia: 6
    Rejestracja: 24 Sie 2018, 22:05
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy od: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P
    Silnik: 1.6 8V MPI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    Re: Sport/Coupe do 40k

    09 Gru 2018, 14:45

    A jak wygląda sprawa z silnikami Opla ? Chodzi mi o turbodoładowane
    jednostki 1.6 i 2.0. One też mają jakieś przypadłości typu konsumpcja oleju?
    pepe03
    Nowicjusz
     
    Posty: 38
    Rejestracja: 31 Lip 2015, 17:21
    Auto: Toyota Avensis
    Silnik: 1.8 Valvematic
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2012

    Re: Sport/Coupe do 40k

    09 Gru 2018, 15:17

    Wszystko zalezy od wielu czynnikow ale silniki z16let, z20let i z20net rowniez sa znane z tego ze lubia olej
    Raziel11
    Zaawansowany
     
    Posty: 532
    Zdjęcia: 6
    Rejestracja: 24 Sie 2018, 22:05
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy od: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P
    Silnik: 1.6 8V MPI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006