Sport/Coupe do 40k

08 Gru 2018, 13:32

Cześć,
Potrzebuję porady w zakresie wyboru ,,nowego'' pojazdu :)
Moim poprzednim samochodem była Avensis III 1.8 z której nie do końca byłem zadowolony.
Nie mam prawa na nią narzekać bo w sumie to miałem tylko dwie poważniejsze
usterki i gdyby były zdiagnozowane w porę ( a nie były ) to nie było by problemu.
Moje niezadowolenie bardziej wynika z faktu, że ten samochód właściwe nie był
stworzony dla mnie :mrgreen:

Teraz szukam samochodu z charakterem, solidnie wykonanego i dającego dużą
przyjemność z jazdy. Mam swoją listę modeli które po prostu mi się podobają i
chciałbym żeby ktoś spojrzał na nie fachowym okiem :

1 - Volkswagen Passat CC 1.8/2.0 TSI
2 - Opel Insignia 2.0 T
3 - Audi TT 8J 2.0 TSI
4 - BMW e92 328?
5 - Ford Mondeo 2.5 T

Jak widzicie na tej liście są samochody klasy średniej, coupe i fastback', niektóre z
silnikami podwyższonego ryzyka ( TSI ).
Nie obrażę się jak dorzucicie kilka swoich propozycji wartych zainteresowania.

Samochód będzie wykorzystywany do codziennych dojazdów do pracy ( łącznie 6 km ),
raz w miesiącu wyjazd za granicę ( 3 tys. km łącznie ) i będzie stał nieużywany przez 2-3
miesiące w roku.
pepe03
Nowicjusz
 
Posty: 39
Auto: Toyota Avensis
Silnik: 1.8 Valvematic
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

08 Gru 2018, 13:50

Passat jak i Audi ma 2.0TSI z rodziny EA113 wiec wcale nie jest silnikiem podwyzszonego ryzyka, nie ma tu problemu z rozrzadem ani z poborem oleju

Mondeo z 2.5T sobie odpusc, opadające tuleje, pekajace tuleje cylindrów, czesto padajaca uszczelka pod glowica i problemy z przegrzewaniem

Z ciekawszych aut z charakterem ktore daja frajde z jazdy pomysl jeszcze o Leonie 2 Cupra i AR Giulia 1.7TBi
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Gru 2018, 13:55

Raziel11 napisał(a):Passat jak i Audi ma 2.0TSI z rodziny EA113 wiec wcale nie jest silnikiem podwyzszonego ryzyka, nie ma tu problemu z rozrzadem ani z poborem oleju

Mondeo z 2.5T sobie odpusc, opadające tuleje, pekajace tuleje cylindrów, czesto padajaca uszczelka pod glowica i problemy z przegrzewaniem


Ja naprawdę tu kiedyś padnę ze śmiechu
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Gru 2018, 16:50

Z ciekawszych aut z charakterem ktore daja frajde z jazdy pomysl jeszcze o Leonie 2 Cupra i AR Giulia 1.7TBi
Nie giulia tylko giulietta, bo na giulie nie ten budżet a tak po za tym z tym silnikiem zacne auto, miałem polecam.
Matt93
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 12 03 1993
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: brak

08 Gru 2018, 17:21

Invi napisał(a):Ja naprawdę tu kiedyś padnę ze śmiechu


https://forum.fordclubpolska.org/showth ... p?t=262953
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

08 Gru 2018, 18:14

To, że zdarzają się pojedyncze przypadki awarii jeszcze nic nie znaczy. Korbowody w 1.9 tdi na pompie też wychodzą bokiem ale jakoś nikt nie odradza aut z takim klekotem.
BTW w temacie z linku (a czytałem już go setki razy) jest tylko jedna wzmianka o pękniętej tulei "Koledze w Foce ST pękła taka tuleja".
Wyszukując takie awarie w polskich internetach trafisz może na kilka przypadków. Co ciekawe, będą one dotyczyć w ogromnej większości, jeśli nie wszystkie, focusów ST (i to pomodzonych) oraz s60r, które już w serii ma 300ps. Delikatnie mówiąc takie auta nie służą dziadkom do dojazdów do kościoła.

Aż sobie przejrzałem internety na szybko i nie znalazłem potwierdzonego w pl przypadku pęknięcia tulei w aucie innym niż r'ka i st (a i te można policzyć na palcach jednej ręki)

Także imo argumenty trochę z dvpy.

Za to o chlaniu oleju i ogólnych problemach z tsi/tfsi jest lektury na kilka lat.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Finał NIGHT POWER 2013 GP w Płocku / relacja
    Ostatnia runda tegorocznego NIGHT POWER Grand Prix zakończona. W Płocku zmierzyło się około 70 zawodników. W całym cyklu na starcie stanęło ponad 200 zawodników. Już wiemy kto jest najlepszy. Zwycięzcą całego ...
    Toyota Yaris 1.5 Hybrid - test spalania
    Jak przystało na miejskie auto, Toyota Yaris Hybrid nowej generacji okazała się najoszczędniejszym z modeli testowanych przez What Car w kategorii ulicznej eksploatacji, osiągając w mieście wynik 2,94 l/100 km. Zastosowany ...

08 Gru 2018, 19:28

W każdym może zdarzyc sie jakiś przypadek, wez pod uwage ile tych aut jezdzi po drogach.

Moze byc 50 tysiecy wadliwych TSI i 50 tysiecy wadliwych 2.5T tylko ze w przypadku grupy VAG bedzie to 0,1% produkcji a w przypadku forda np 20%

A problem 2.5T jest znany jako powszechna wada fabryczna, poczytaj ile jest tematow na zagranicznych forach, ponownie to ze w polsce jest kilka tematow nie oznacza ze problem jest malej skali tylko ze malo tych aut jest w polsce.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Gru 2018, 19:34

Wada fabryczna to chlanie oleju przez każdy silnik przez np. zastosowanie przez producenta lipnych pierścieni.
To, że coś się rozleci podczas pałowania auta (zwykle pomodzonego) to wynik nieprawidłowego użytkowania a nie wada fabryczna.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Gru 2018, 19:45

Invi napisał(a):Wada fabryczna to chlanie oleju przez każdy silnik przez np. zastosowanie przez producenta lipnych pierścieni.

Praktycznie kazdy producent ma silnik ktore chleje olej na potege, w tym ford silniki duratec 1.8 i 2.0, te same silniki wystepujace w mazdach tez chleja olej, silniki opla praktycznie cala rodzina z16xe, z18xe i pochodne, silniki fiata z serii fire, szczegolnie 1.4 95 konny, o toyocie czy hondzie nie wspomne bo japonczyki zawsze lubia olej. Ale o tym sie nie wspomina i dobrze, bo gdyby kazdemu wypisac liste mozliwych dolegliwosci to malo kto by auto chcial kupic uzywane

Invi napisał(a):To, że coś się rozleci podczas pałowania auta (zwykle pomodzonego) to wynik nieprawidłowego użytkowania a nie wada fabryczna.
Przypomnialo mi to o zgrzytajacych biegach w hondzie civic type r i stanowisku hondy o tym ze problemu wcale nie ma, a wine ponosza uzytkownicy ktorzy zbyt ostro traktuja swoje auta, no po prostu malo nie spadlem wtedy z fotela, przeciez te auta zostaly do tego stworzone, jesli taki 2.5T nie wytrzymuje obciazen to jest to wada fabryczna, i nie ma mowy o nieprawidlowym uzytkowaniu bo mięsa miedzy 2 a 3 garem w tym 2.5T jest tyle co w moim 1.6 tylko roznica mocy niemal 3 krotna
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Gru 2018, 19:59

Raziel coś uogólniasz bo w japońcach tych co trzeba zawsze podkreśla się braNie oliwy co już w bmw omija się całkowicie a w audi jest"tylko" branie olejku "tylko wymiana ołóweczka" tylko... :yes:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10418
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Gru 2018, 20:05

szybki napisał(a):Raziel coś uogólniasz bo w japońcach tych co trzeba zawsze podkreśla się braNie oliwy co już w bmw omija się całkowicie a w audi jest"tylko" branie olejku "tylko wymiana ołóweczka" tylko...

Problem w generacji silnikow EA888 jest i to duzy pisze sie o tym duzo i spoko, ale inne silniki i koncerny tez borykaja sie z takimi problemami ale na forach jest cisza, z czego to wynika?
o silnikach BMW M52 i M54 zapomnialem ;p

taka dygresja, podobnie jest z Amstaffem, jak owczarek, buldog czy inny pies ugryzie kogos to w mediach jest cisza, niech tylko Amstaff kogos ugryzie to zaraz wszystkie media o tym krzycza :)
analogiczna sytuacja z tymi silnikami
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Gru 2018, 20:17

Raziel11 napisał(a):o toyocie czy hondzie nie wspomne bo japonczyki zawsze lubia olej


I właśnie o takie coś mam osobiście największy "ból dupy". Tutaj piszesz, że japończyki biorą olej, gdzie indziej, że "francuzy" się sypią ale jeśli temat przechodzi na VAG to "szukaj tego, konkretnego silnika i z tych konkretnych roczników bo jest ok" - uj, że 3/4 silników w tym modelu nadaje się na śmietnik.
VAG - szukanie na siłę czegoś dobrego w gófnie
inne marki - stereotypy i uogólnianie
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Gru 2018, 20:26

Invi napisał(a):I właśnie o takie coś mam osobiście największy "ból dupy".

A ja o to ze w VAG'u wytyka sie kazdy nawet najdrobniejszy problem, a w innych markach czesto wieksze problemy nie stanowia przeciwwskazan do zakupu.

Dlatego jesli koronnym argumentem przeciw TSI jest branie oleju to rownie dobrze mozna przestac polecac 3/4 aut na rynku

paradoksalnie pomimo wszystkich wad francuzow to akurat słupki mają bardzo dobre, osobiscie ani zaden z moich znajomych nigdy nie wspominal o jakimkolwiek poborze oleju przez francuzy
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Gru 2018, 15:45

A jak wygląda sprawa z silnikami Opla ? Chodzi mi o turbodoładowane
jednostki 1.6 i 2.0. One też mają jakieś przypadłości typu konsumpcja oleju?
pepe03
Nowicjusz
 
Posty: 39
Auto: Toyota Avensis
Silnik: 1.8 Valvematic
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

09 Gru 2018, 16:17

Wszystko zalezy od wielu czynnikow ale silniki z16let, z20let i z20net rowniez sa znane z tego ze lubia olej
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna