Spóźniona reakcja na pedale gazu

21 Sie 2019, 17:50

Witam. Borykam się z tak dolegliwoscią . Ford Galaxy 2.0 tdci 140 KM 2007 rok . Po odpaleniu auta wbiciu 1 biegu i probie ruszenia auto gaśnie , po prostu go dławi. Jak przygazuję to ruszy niby normalnie. Bez dodawania gazu i powolnym puszczaniu sprzęgła też niby normalnie rusza. To jest pierwsza sprawa a druga to kiedy już ruszę i wcisnę pedalł żeby np uciec z ronda to przyspiesza dopiero nie wiem może po sekundzie może po dwóch.Strasznie upierdliwa sprawa i niebezpieczna. Opóżnienie gazu ma na każdym biegu.
Do tej pory zrobiłem takie zabiegi jak : wymiana wtryskiwaczy, wymiana obu zaworków pierburga, wyczyszczona przepustnica i egr, wymieniony jeden z czujnikow w pompie paliwowej , zaślepiony egr , odślepiony egr, wymieniona dwumasa(raczej bez znaczenia w tym przypadku)
Cały czas jest to samo. Na Forum Ford Polska nie znalazłem pomocy . Jeszcze jest opcja uszkodzonego czujnika w pedale gazu ale ja już rozkładam ręce. Może tutaj jakiś szanowny kolega będzie mógł mo pomóc .
Pozdrawiam Andrzej ze Słupska
Andrzej74
Nowicjusz
 
Posty: 8
  • 22 Sie 2019, 08:53

    A co się dzieje jak stoisz i na luzie pomału dodajesz gazu albo zrobisz to szybko? Tu problem nie występuje?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    22 Sie 2019, 12:53

    Jak dodaje lekko gaz to niby ale to niby jest ok chociaż też mam wątpliwości natomiast szybkie wciśnięcie opóźnia wejście na obroty . Pozdrawiam Andrzej
    Andrzej74
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    25 Wrz 2019, 13:12

    Andrzej74 napisał(a):kiedy już ruszę i wcisnę pedalł żeby np uciec z ronda to przyspiesza dopiero nie wiem może po sekundzie może po dwóch
    To wygląda na normalnie zachowanie i tak zwaną turbo dziurę. Od początku tak masz w tym samochodzie?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    01 Paź 2019, 19:38

    Witam. Wydaje mi sie ze od poczatku ale auto kupilem w czestochowie w "komisie" i mam go 2 lata. Tylko ta turbo dziura grozi mi wypadkiem przy jak pisalem wczesniej uciekaniu np z ronda .
    Andrzej74
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    02 Paź 2019, 09:59

    Andrzej74 napisał(a):Tylko ta turbo dziura grozi mi wypadkiem przy jak pisalem wczesniej uciekaniu np z ronda .
    Trzeba się nauczyć jazdy żeby występowała ona jak najrzadziej. Generalnie każdy samochód wyposażony w jedną turbinę będzie miał większą bądź mniejszą taką turbo dziurę.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Bezpieczna jazda w nocy
      Jazda w nocy poza obszarem zabudowanym jest bardziej niebezpieczna i trudniejsza niż za dnia. Podstawowym powodem jest ograniczony zasięg widzenia drogi, przeszkód oraz innych uczestników ruchu drogowego. "W ...

    03 Paź 2019, 20:48

    A dlaczego moj drugi ford galaxy 1.9 tdi 115KM zachowuje sie normalnie i rusza z kopyta? tzn reaguje odrazu i nie wyczuwam zadnej turbo dziury .
    Andrzej74
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    04 Paź 2019, 13:22

    Andrzej74 napisał(a):A dlaczego moj drugi ford galaxy 1.9 tdi 115KM zachowuje sie normalnie i rusza z kopyta? tzn reaguje odrazu i nie wyczuwam zadnej turbo dziury .
    Ciężko mi tak ocenić jak dokładnie zachowuje się ten samochód.
    Jak dodajesz pomału gazu na postoju to obroty rosną zgodnie z wciskaniem pedału gazu? Może tam przy potencjometrze ścieżka gdzieś jest słaba i przez to nie łapie i szarpie w pewnym zakresie obrotów.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    04 Paź 2019, 13:46

    Przy powolnym wciskaniu gazu na postoju wskazowka wedlug mnie idzie odpowiednio do gory . Przy szybkim depnieciu na pedal rowniez na postoju ciezko jest zauwazyc czy wstaje odpowiednio czy nie . Dopiero jazda pokazuje ze jest opoznienie. Pytalem taksowkarza ktory ma taki sam silnik i mowil ze jego auto reaguje odrazu podczas jazdy .
    Andrzej74
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    04 Paź 2019, 21:48

    Andrzej74 napisał(a):Pytalem taksowkarza ktory ma taki sam silnik i mowil ze jego auto reaguje odrazu podczas jazdy .

    Musiałbyś sam porównać. Może umów się na forum i spotkaj się z kimś, kto ma takie samo auto z takim silnikiem? Możesz też podjechać do obeznanego mechanika i nich on oceni.

    U mnie reakcja na dodanie gazu jest niemal natychmiastowa. Skrzynia automatyczna dłużej redukuje bieg, niż turbina wchodzi na obroty. W trybie ręcznym skrzyni biegów, czyli gdy jest się na wybranym biegu i nie ma redukcji, reakcja silnika na dodanie gazu jest bardzo szybka i nie czuje się prawie w ogóle turbo dziury. Wciśnięcie gazu na II biegu do połowy daje błyskawiczną reakcję, a wciśnięcie do końca prawie błyskawiczną.
    aGradory
     

    05 Paź 2019, 13:43

    Faktycznie sam musze przetestowac inne auto wtedy bede wiedzial czy moje auto zachowuje sie jak inne 2.0 tdci .
    Andrzej74
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    05 Paź 2019, 13:44

    Apropo's mechanika to on nie widzi problemu :) to chyba ja mam cos z glowa .
    Andrzej74
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    05 Paź 2019, 14:27

    Andrzej74 napisał(a):Faktycznie sam musze przetestowac inne auto wtedy bede wiedzial czy moje auto zachowuje sie jak inne 2.0 tdci .

    Wypożycz auto na minuty. Koniecznie z turbo! Będzie to, co prawda, nowsze auto, ale jakiś obraz Ci to da.
    aGradory
     

    05 Paź 2019, 15:43

    Najszybciej to musze kogos zaczepic na miescie bo z wypozyczeniem to raczej beda problemy .
    Andrzej74
    Nowicjusz
     
    Posty: 8