Sprawdzanie akumulatora.

25 Paź 2012, 10:43

Witam, bardzo proszę o pomoc. Czy mozna przy pomocy takiego miernika sprawdzic stan akumulatora?

http://www.google.pl/imgres?q=multimete ... :100,i:181

Mam identyczny miernik niestety z prądu jestem zielony. Jak sprawdzic ile ma volt i czy trzyma prąd?? Z góry dziękuje za pomoc:))
kakad
Nowicjusz

Prawo jazdy: 11 10 1960
Auto: kia picanto

25 Paź 2012, 18:22

napiecie w instalacji samochodowej mierzymy ustawiając pokrętło na 20 DCV (napięcie stałe)
miernik podłączamy równolegle do źródła prądu, biegunowość nie ma znaczenia, miernik pokaże wynik z - jak będzie podłączony odwrotnie. Miernik ustawiony na Volty ma duży opór
wewnętrzny i trudno go wtedy zepsuć.
Do mierzenia natężenia prądu A trzeba mieć trochę wiedzy. Miernik ustawiony na DCA (natęzenie prądu stałego), 10 A,miernik wtedy ma minimalny opór i NIE WOLNO go podłączać równolegle do źródła prądu
Natężenie mierzymy włączając miernik szeregowo w obwód zaczynając od najwyższego zakresu.
Do mierzenia oporu miernik wykorzystuje swoje wewnętrzne źródło prądu (baterię) dlateego nie robimy pomiarów na instalacji pod napięciem akumulatora.
andrzej_124
Stały forumowicz

25 Paź 2012, 19:23

Andrzeju więc by sprawdzic czy aku trzyma prąd sprawdzam ile ma volt?? Wiec tak jak wyżej napisałes, tak? Wyczytałem ze aku w dobrym stanie na postoju ma 13-14v, więc taka wartosc powinna się wyswietlic. A jak podpinam kable miernika czarny do (com-)(doly otwór) a czerwony do V(srodkowy otwór)??

Bardzo proszę o odpowiedz.
kakad
Nowicjusz

25 Paź 2012, 19:40

Zrobiłem mały test na baterii. Bateria 1,5v ustawiłem tak jak pan napisał(chyba):)) i pomiar wykazał powyżej 250. Co jest nie tak??

Dodaje zdjęcie miernika jak go ustawiłem(czy dobrze)

Zdjęcie
kakad
Nowicjusz

25 Paź 2012, 20:01

kakad napisał(a):Czy mozna przy pomocy takiego miernika sprawdzic stan akumulatora?

Tym miernikiem możesz sprawdzić tylko napięcie akumulatora i tyle.
kant95
Zaawansowany

Miejscowość: lublin