Sprawdzanie akumulatora.

25 Paź 2012, 10:43

Witam, bardzo proszę o pomoc. Czy mozna przy pomocy takiego miernika sprawdzic stan akumulatora?

http://www.google.pl/imgres?q=multimete ... :100,i:181

Mam identyczny miernik niestety z prądu jestem zielony. Jak sprawdzic ile ma volt i czy trzyma prąd?? Z góry dziękuje za pomoc:))
kakad
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 11 10 1960
Auto: kia picanto

25 Paź 2012, 18:22

napiecie w instalacji samochodowej mierzymy ustawiając pokrętło na 20 DCV (napięcie stałe)
miernik podłączamy równolegle do źródła prądu, biegunowość nie ma znaczenia, miernik pokaże wynik z - jak będzie podłączony odwrotnie. Miernik ustawiony na Volty ma duży opór
wewnętrzny i trudno go wtedy zepsuć.
Do mierzenia natężenia prądu A trzeba mieć trochę wiedzy. Miernik ustawiony na DCA (natęzenie prądu stałego), 10 A,miernik wtedy ma minimalny opór i NIE WOLNO go podłączać równolegle do źródła prądu
Natężenie mierzymy włączając miernik szeregowo w obwód zaczynając od najwyższego zakresu.
Do mierzenia oporu miernik wykorzystuje swoje wewnętrzne źródło prądu (baterię) dlateego nie robimy pomiarów na instalacji pod napięciem akumulatora.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

25 Paź 2012, 19:23

Andrzeju więc by sprawdzic czy aku trzyma prąd sprawdzam ile ma volt?? Wiec tak jak wyżej napisałes, tak? Wyczytałem ze aku w dobrym stanie na postoju ma 13-14v, więc taka wartosc powinna się wyswietlic. A jak podpinam kable miernika czarny do (com-)(doly otwór) a czerwony do V(srodkowy otwór)??

Bardzo proszę o odpowiedz.
kakad
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 11 10 1960
Auto: kia picanto

25 Paź 2012, 19:40

Zrobiłem mały test na baterii. Bateria 1,5v ustawiłem tak jak pan napisał(chyba):)) i pomiar wykazał powyżej 250. Co jest nie tak??

Dodaje zdjęcie miernika jak go ustawiłem(czy dobrze)

Zdjęcie
kakad
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 11 10 1960
Auto: kia picanto

25 Paź 2012, 20:01

kakad napisał(a):Czy mozna przy pomocy takiego miernika sprawdzic stan akumulatora?

Tym miernikiem możesz sprawdzić tylko napięcie akumulatora i tyle.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

25 Paź 2012, 21:03

No więc dowiem się czy trzyma. Tylko o to mi chodzi:)) Ale jak to sprawdzic, bo do konca nie wiem:(
kakad
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 11 10 1960
Auto: kia picanto
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Toyota Yaris GRMN - hot hatch - specyfikacja techniczna
    Od czasu debiutu Toyoty Yaris GRMN podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie trwały intensywne prace mające na celu przygotowanie tego modelu do seryjnej produkcji. W centrum badawczym, zlokalizowanym w pobliżu ...

25 Paź 2012, 22:25

W mierniku musi być dobra bateria 9V.
Pokrętło na 20 DCV.
Stan akumulatora sprawdzamy mierząc spadek napięcia pod dużym obciążeniem np w czasie kręcenia rozrusznikiem i tu jest potrzebne doświadczenie.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

26 Paź 2012, 11:34

Może źle nazwałem temat "sprawdzanie akumulatora" ja chcę się tylko dowiedziec ile trzyma volt po jakim czasie. W tym chciałbym waszej pomocy:))

Sprawdzałem baterie 1,5v pokazało 250
akumulator z motocykla pokazało 1900(aku całkiem wyładowany nawet żarówka na nim nie swieci)
akumulator z samochodu pokazało 1 (samochód odpala na nim)

Wiec cos jest źle(miernbik mam ustawiony tak jak na obrazku przy mierzeniu baterii.
Proszę o dalsze wskazówki;d;d
kakad
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 11 10 1960
Auto: kia picanto

26 Paź 2012, 19:15

kakad napisał(a):Wiec cos jest źle(miernbik mam ustawiony tak jak na obrazku przy mierzeniu baterii.
Proszę o dalsze wskazówki


Pozwoliłem sobie na edycję Twojego zdjęcia . Chyba nie masz mi tego za złe. Będzie łatwiej.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Po pierwsze- na wyświetlaczu świeci ikonka rozładowanej , wewnętrznej baterii. Należy ją wymienić , gdyż te mierniki pokazują wtedy głupoty

Po drugie - nie widać dokładnie gdzie jest znacznik na pokrętle wyboru zakresu , ale czy aby nie ma być obrócone o 180 stopni ?

W każdym bądż razie zacznij od wymiany baterii w mierniku
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

26 Paź 2012, 21:45

Wskaźnik zwrócony w stronę DCV 20:) Więc wymienię baterię. Czyli ustawienie jest w pożądku?? Dziękuje za fatygę ze nawet Pan obrazek przerabiał:))
kakad
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 11 10 1960
Auto: kia picanto

07 Lis 2012, 23:31

Nie wiem jak stary masz aku i jakiej firmy ale może podjedź do punktu serwisowego producenta i niech sprawdzą. Nawet jak to jest jakiś już wiekowy to nie powinno wcale wiele kosztować.
Cartman7
Nowicjusz
 
Posty: 33

08 Lis 2012, 19:55

Nie wiem czy ktoś nie pisał tego przede mną (nie chciało mi się czytać wszystkich postów), ale chciałbym zwrócić uwagę na to, aby nie mierzyć napięcia akumulatora od razu po ładowaniu, bo pokaże ~14 V, a po chwili to napięcie spada do prawidłowego napięcia. Najlepiej odczekać te 40 minut i dopiero zmierzyć.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

09 Lis 2012, 15:30

kamil - cenna rada - pewnie większość osób od razu mierzy!
Cartman7
Nowicjusz
 
Posty: 33

09 Lis 2012, 15:30

kamil - cenna rada - pewnie większość osób od razu mierzy!
Cartman7
Nowicjusz
 
Posty: 33