Sprawdzanie rodzaju lamp

13 Sie 2015, 22:12

Witam. Mam pytanie naiwne może bo na samochodach nie znam się kompletnie. Muszę wymienić lampy przednie - czy możecie mi doradzić jak sprawdzić jaki mam model lamp, żebym nie kupiła takiego który nie będzie pasował? Czy lampę dobiera się tylko wg modelu auta czy mają też one jakieś swoje oznakowania? czy rok auta i rodzaj nadwozia(hatchback, liftback, sedan itp) ma znaczenie? Generalnie co muszę wiedzieć żeby kupić właściwą lampę?
Będę bardzo wdzięczna za szybką odpowiedź. :) Pozdrawiam.
ruzia80
Nowicjusz

Auto: Toyota

14 Sie 2015, 09:52

Na wszystkich częściach są numery. Tak więc na lampie będzie miała również numer katalogowy lampy po którym można szukać bądź podać go sprzedawcy.
Z reguły wystarczy podać model i rok auta.
Oczywiście rodzaj nadwozia często ma znaczenie i lampy mogą się różnić.

Napisz jakie to dokładnie auto z którego roku to postaramy się pomóc :)
Kacper
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Sie 2015, 21:57

Dziękuję za odpowiedź. A gdzie szukac tego numeru, muszę wyjąc lampę, czy da się sprawdzić bez demontażu? Mam Toyotę Avensis liftback z 1999 roku. To auto w wersji angielskiej ale to chyba nie ma znaczenia, bo muszę je dostosować do polskich warunków żebym mogła je zarejestrować. Stąd ta konieczność wymiany.
ruzia80
Nowicjusz

19 Sie 2015, 10:28

ruzia80 napisał(a):Toyotę Avensis liftback z 1999 roku

Tu z tego co wiem rodzaj nadwozia nie ma znaczenie bo wszystkie miały takie same lampy model twojego auta to Avensis T22. Sprawdź czy masz regulację reflektorów góra/dół (na desce takie pokrętło 1,2,3 chyba :))

Tu masz wszystkie które będę pasowały do twojego modelu [link do oferty na Allegro wygasł]