Stuki silnika! Hyundai 2.0 16v Pomocy!!!

23 Maj 2011, 14:18

Witam wszystkich.
Problem pojawił się od niedawna, był niski poziom oleju w silniku, stuki słychać na zimnym i ciepłym silniku intensywnie słychać je po przekroczeniu 2tys obrotów, ciężko stwierdzić skąd one dobiegają. Wydaje się ze z góry silnika w okolicy kolektora ssącego lub z pod pokrywy zaworów. przytrzymując silnik na obrotach są słyszalne równo z praca silnika lecz gdy popuszczę troche obroty chwile wydaje się jakby były nierówne z pracą silnika. ,,Szperałem" trochę w internecie na rożne tematy nie wykluczam tez panewek do mojego przypadku. Mechanikiem nie jestem, doświadczenia nie posiadam w tych sprawach, chciałbym się dowiedzieć choć trochę na czym stoję. Dodam jeszcze ze silnik odpala normalnie, praca wydaje się tez normalna.
-Filmik pracy silnika
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9XMbVNtvp7w[/youtube]
Ostatnio edytowany przez 89KAROL89, 24 Maj 2011, 08:35, edytowano w sumie 1 raz
89KAROL89
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Poznan

23 Maj 2011, 15:46

ja bym obstawiał panewki, przytarły się pewnie, a jeszcze można ściągnąć pokrywe i sprawdzić luzy zaworowe;)
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007

23 Maj 2011, 17:46

zdjąłem prawe koło, odkręciłem osłonę od pasków klinowych i z tego co wysłuchałem przy misce olejowej nie słychać tak bardzo tego stukania, wyrazistsze stuki słychać na górze silnika, możliwe jest ze zawór tak dzwoni?? czy porostu tak dźwięk się przenosić i mój słuch zawodzi?
a jeżeli to panewki to w oleju będą opiłki metalu?? silnik po kilkuset kilometrach powinien się rozlecieć na takich panewkach?? jakie w ogóle są objawy panewek?? silnik normalnie pracuje?
89KAROL89
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Poznan

23 Maj 2011, 18:35

normalnie pracuje ale stuk raczej jest ewidetny. opiłków nie bedzie, jak cos to sa minimalnie starte i stukaja. rozleciec sie nie rozleci odrazu ale ryzko jest;)
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007

23 Maj 2011, 18:57

dodam jeszcze ze po odpaleniu gdy jest zimny stuki słychać tylko po przekroczeniu 2 tys obrotów na wolnych nic nie stuka jak silnik pochodzi i sie rozgrzeje wtedy stuki nawet na wolnych są słyszane.
89KAROL89
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Poznan

23 Maj 2011, 21:03

najlepiej jedź do mechanika niech to zdiagnozuje, możliwe że to panewki
chociaż słucham jeszcze raz, możliwe że to samoregulatory są nie dosmarowane i dlatego tak klepie...ciśnienie oleju dobre? dolaleś oleju ?
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Yaris 1.5 Hybrid - test spalania
    Jak przystało na miejskie auto, Toyota Yaris Hybrid nowej generacji okazała się najoszczędniejszym z modeli testowanych przez What Car w kategorii ulicznej eksploatacji, osiągając w mieście wynik 2,94 l/100 km. Zastosowany ...
    Mercedes-Benz A 45 AMG fascynujący samochód kompaktowy
    Po raz pierwszy w historii sportowy oddział Mercedes-Benz prezentuje fascynujący samochód kompaktowy. A 45 AMG to element strategii "AMG Performance 50", stworzonej dla uczczenia 50. urodzin AMG w 2017 roku. Do jego ...

  • 23 Maj 2011, 21:35

    dolałem olej syntetyczny castrol taki na jakim jezdzil ale teraz zmienie na półsyntetyczny
    ciśnienie oleju nie wiem czy jest dobre, jest sposób na sprawdzenie ciśnienia oleju?
    89KAROL89
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: Poznan

    23 Maj 2011, 22:10

    to zmień na 10w40, jak ustąpi chodź trochę to pojeździj trochu i zmień na 15w40...ciśnienie sprawdzisz wkręcając manometr zamiast czujnika ciśnienia oleju.
    ten silnik duzo oleju ci bierze? ile ma przejechane?
    tibu1
    Początkujący
     
    Posty: 164
    Miejscowość: kraków
    Prawo jazdy: 18 11 2007

    23 Maj 2011, 22:13

    Jak to ciśnienie sprawdzasz manometrem.
    kant95
    Zaawansowany
     
    Posty: 695
    Miejscowość: lublin
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Chrysler Voyager
    Silnik: 2.5
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1995

    24 Maj 2011, 05:56

    Mogę odrazu wlac do niego 15w40? Czy lepiej 10w40? Przejechane ma 90 tys km, silnik chodził na wysokich obrotach trochę oleju schlał, ale to przez moje zaniedbanie bo przekroczyłem termin wymiany tego oleju, o kilka tys km. Do mechanika jadę ale muszę kupić uszczelkę pod pokrywę zaworów, niech to zdjagnozuje przy mnie.
    89KAROL89
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: Poznan

    08 Lut 2019, 16:20

    Mam Sonatę NF czyli wersję V, rocznik 2007, silnik benzynowy 2.0 16V. Przebieg 161 tys. Instalacja gazowa założona od razu po zakupie czyli przy 146 tys. Nie pamiętam jak silnik działał bez instalacji gazowej, ponieważ na benzynie przejechałem dosłownie 200 km. Wydaje mi się, że trzeba było się wsłuchać, żeby usłyszeć stukanie/klekot a teraz już nie :)

    Właśnie wróciłem z przeglądu okresowego i diagnosta odgrzał temat stukania/klekotania silnika, ponieważ już wcześniej byłem z tym problemem u mojego mechanika.

    Silnik wydaje dźwięki stukania/klekotania, praktycznie cały czas, na zimnym silniku i na ciepłym też, jest również słyszalny z wnętrza samochodu, w zasadzie bardziej go słychać przy zamkniętej klapie silnika niż przy otwartej co słychać na filmie. Tutaj nagranie na zimnym silniku, tuż po odpaleniu, przy temperaturze powietrze +3 st. Warto obejrzeć i posłuchać do końca, ponieważ ostatnie sekundy przy zamkniętej klapie pokazują jaki ten dźwięk jest:

    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



    Dźwięk słyszany jest raczej u góry silnika a nie od dołu. Jest to bardziej stukanie niż klekotanie. Jakby metal o metal, ale nie jest to wycie jakby silnik miał się rozpaść tak jak w niektórych filmikach, które oglądałem.

    Zasięgałem opinii i poznałem 3 wersje:

    1. Mechanik po osłuchaniu silnika: "Rzeczywiście stukot jest, ciężko go zlokalizować i ciężko powiedzieć co jest do wymiany."
    2. Diagnosta: "Klekot jest głośniejszy niż w dieslu, to najpewniej zawory albo panewki, silnik zaraz się rozleci i będzie konieczny remont generalny."
    3. Internet: "Te silniki już tak mają. Nie ma czym się przejmować."

    W internecie poczytałem i pooglądałem filmiki i podobne objawy występowały, gdy do wymiany były:
    - samoregulatory (chyba tzw. popychacze)
    - zawory
    - panewki

    ale były też inne ciekawe potwierdzone i naprawione defekty:

    1.

    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    (tutaj akurat Peugeot ale dźwięk silnika jest identyczny jak w mojej Sonacie): "Rozwiązaniem były luźno umocowane plastikowe obudowy od dolotów do filtra powietrza. Po zastosowaniu wzmocnienia (zwykłych trytek) problem stukania zanikł na dobre."
    Inna osoba potwierdziła, że miała to samo.

    2. Z forum Hyundai: "pierwotnie mechanik mi zdiagnozował że rolka napinająca słabo trzyma czy klekocze, wymieniłem rolkę ale o dziwo problem nie ustał. Drugi mechanik znalazł problem, a mianowicie było to po części związane z rolką napinającą, ale winowajcą było koło pasowe alternatora. Jak jest zatarte to stoi w miejscu i wtedy całość trudu i wysiłku spada na rolkę napinającą, która trzyma do czasu aż się nie wyrobi. Koszt wymiany kółka marginalny a problem klekotu, stukotu czy jakby tam nie inaczej nie nazwać problemu ustał jak ręką odjął a i obroty wróciły do normy. Więc może zobacz stan koła pasowego"

    Z alternatorem kojarzy mi się akumulator - wymieniłem pół roku temu. Może to jakiś trop?

    Napiszcie co Wy o tym sądzicie.
    pabik
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    08 Lut 2019, 23:31

    Napisz czy stukanie jest cykliczne
    czy w każdym zakresie obrotów czy tylko na wolnych
    czy tak samo jest na LPG i na benzynie?
    jaki olej jest zalany?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11342
    Zdjęcia: 56
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km

    08 Lut 2019, 23:36

    Na wolnych obrotach jest cykliczne. Po dodaniu gazu przyspiesza aż w końcu zanika. Nie wiem tak naprawdę czy ciężko usłyszeć przez hałas ogólny silnika czy może stukot zlewa się w jeden jednolity dźwięk a może w ogóle zanika...

    Klekot występuje na PB i LPG identycznie.

    Olej to 10W40 półsyntetyk.
    pabik
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    08 Lut 2019, 23:46

    pabik napisał(a):Olej to 10W40 półsyntetyk
    proponuje syntetyk :yes:

    Stuknie może być spowodowane rozrządem, dokładnie chodzi o napinacz który w tych silnikach był słaby. Zdemnować pokrywę rozrządu i zobaczyć czy nie jest luźny.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11342
    Zdjęcia: 56
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km

    08 Lut 2019, 23:56

    Dzięki za wskazówkę! Czy chodzi o rolkę napinacza czy coś więcej?

    Jeśli uszkodzony jest napinacz, to czy trzeba też wymieniać coś więcej z rozrządu hurtowo?
    pabik
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
     
    • Warto przeczytać