Stuki z maglownicy, krzyżak kolumny

30 Lis 2020, 13:07

Witam.
Mam Opla Astrę J z 2011 roku, w którym pojawił się problem stuków. Dochodziło to jakby gdzieś spod nóg kierowcy, na początku myślałem że to łączniki jednak bo weryfikacji z mechanikiem okazało się że to stuka maglownica. Auto prowadzi się normalnie, jednak słuchac ten stuk, dochodzi on przy wejściu kolumny kierowniczej do podłogi, najprawdopodobniej wyrobiony jest ten krzyżak. Według mechanika można z tym jeździć i on by tego nie ruszał, bo po regeneracji może być jeszcze gorzej.
Na forum Insigni znalazłem opis, gdzie jedna osoba napsikala tam smaru silikokwego i ten dźwięk ustal.
Doradźcie czy regenerowac, spróbować sposobu z forum Insigni czy zostawic i jeździć?
dmj
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Opel Astra J ST
Silnik: A14NET
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

30 Lis 2020, 13:37

Zacznijmy od tego że stuki na maglu czy kolumnie to śliski temat bo niby słyszysz to w jednym miejscu a stuk pochodzi z całkiem innej strony, w Twoim poście są sprzeczne informacje, maglownica to jeden temat a kolumna i krzyżak to drugi temat, krzyzak to część kolumny a nie maglownicy. Zregenerujesz maglownice i może to niczego nie zmienić bo problem będzie leżał w kolumnie i odwrotnie. Ja raz nawet miałem taki przypadek je podkładka pod kierownicą była już wyrobiona i styki przy skręcie były, wszyscy typowali na przekładnie a tu niespodzianka, podkładka za 2 zl i sprawa załatwiona dlatego w tym przypadku bardzo ważna jest dobra diagnoza. Daj do weryfikacji kilkoru mechanikom nie polegaj na opinii jednego.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Lis 2020, 16:04

Dzięki za odpowiedź.
W sumie masz rację, ten dźwięk stukania jest słyszalny tak jak mówie bliżej stop kierowcy, występuje głównie na nierównościach kiedy jadę powoli tak do 40 km/h, jeśli byłby to krzyżak to powinno go być słychać zobu stron z przodu czy tylko z lewej? Jadąc jako pasażer ja nic nie słyszałem. Teraz pytanie jeśli były sprawdzone końcówki drazkow i są ok to czy on też mogą stukać? Może całe drazki sa winne? Nie wiem czy to ważne ale jeszcze jadąc 60 km/h czuć wibracje na kierownicy i szum i występuje tylko przy tej prędkości i najbardziej przy zwalnianiu z wyższej prędkości, nie wiem czy to może jakiś związek.
dmj
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Opel Astra J ST
Silnik: A14NET
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

30 Lis 2020, 19:53

Luz możesz mieć na końcówkach, na drążkach, w samej maglownicy, na krzyżaku.... Jest sporo możliwości
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4