Suzuki Vitara '96 2.0 D

Suzuki Vitara '96 2.0 D

13 Cze 2010, 23:01

Witam Kolegów.
Problem dotyczy skrzyni automatycznej w moim aucie.Otóż w czasie jazdy (dzwignia w pozycji D) skrzynia redukuje bieg do pierwszego i tylko ten bieg mam do dyspozycji.Kiedy przesunę dzwignię w pozycję 2 na desce rozdzielczej zaczyna migać kontrolka ODD/OFF-nadal do dyspozycji mam tylko jeden bieg.
Czasami sprawę pomaga rozwiązać krótka jazda na przełożeniu L po której to jeżdzie biegi zmieniają się prawidłowo.Tydzień auto jeździ dobrze i historia się powtarza.
Dodam ,że olej zmieniałem jakieś 5tyś km temu.Nie wiem czy problem nie leży po stronie elektryki ale nie mam pomysłu co to może być.
Będę wdzięczny za podpowiedź.
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowany przez zimnyleszcz, 14 Cze 2010, 11:50, edytowano w sumie 1 raz
zimnyleszcz
Nowicjusz
 
Posty: 20
Rejestracja: 17 Cze 2008, 22:37

Re: Suzuki Vitara '96 2.0 D

14 Cze 2010, 11:51

Czy dział " Samochody osobowe " służy do pisania o problemach technicznych z samochodem?
Proszę się zapoznać z regulaminem oraz tematyką poszczególnych działów na forum i umieszczać tematy we właściwych działach.
Przeniesiono i poprawiono temat.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14145
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Suzuki Vitara '96 2.0 D

14 Cze 2010, 13:29

olej w skrzyni kiedy zmieniałeś?? filtr w skrzyni kiedy zmieniałeś??
ewidentnie skrzynia pracuje w trybie awaryjnym jak będziesz miał szczęście to będzie to poierdoła typu za mało oleju :mrgreen: jak nie to będzie drogo :neutral:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6643
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: Suzuki Vitara '96 2.0 D

14 Cze 2010, 19:53

Jak już pisałem olej zmieniłem i przejechałem na nim 5 tyś km.
Mamy podejrzenia co do wybieraka elektromagnetycznego(chyba tak to się nazywa).Może tam jakiś styk zaśniedział?Jutro będziemy rozbierać i czyścić.Oby to było to :???:
zimnyleszcz
Nowicjusz
 
Posty: 20
Rejestracja: 17 Cze 2008, 22:37

Re: Suzuki Vitara '96 2.0 D

14 Cze 2010, 21:02

sorki nie doczytałem że zmiana była :mrgreen:
kumpel miał podobnie z wybierakiem w jeepie :mrgreen: tam był problem z "plasticzkiem który dociskał styk" :mrgreen: mam nadziej że u Ciebie też będzie taka pierdoła
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6643
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: Suzuki Vitara '96 2.0 D

14 Cze 2010, 21:56

Jak dojdę co to jest na pewno napiszę.

[ Dodano: Wto Cze 22, 2010 07:42 ]
Witam .
Tak jak przypuszczałem problem tkwił w elektryce "pozycjonera"znajdującego się na skrzyni.
Wiązka przewodów wchodząca do gniazda pozycjonera uległa uszkodzeniu na skutek utlenienia.Dwa z dziewięciu bolców odpadły i raz zwierały a raz nie-dlatego biegi były a to znowu znikały.Urządzenie to jest nierozbieralne , całe oblane żywicą.Myślałem że coś znajdę na Allegro lub w serwisie autom.skrzyń biegów-niestety.Część była dostępna w serwisie Suzuki na magazynie w Niemczech do ściągnięcia za 3 dni , za jedyne 1500.00PLN :shock:
Mój zaprzyjaźniny mechanik postanowił spróbować naprawić owy pozycjoner.
Po dwóch godź. pracy sprzęt działał.
Pozdrawiam Henryka z Grotnik k.Zgierza dzięki któremu zaoszczędziłem sporo pieniędzy(Polak potrafi).
zimnyleszcz
Nowicjusz
 
Posty: 20
Rejestracja: 17 Cze 2008, 22:37
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [K-VAN] Berlingo I 1,6 / Tourneo Con. I 1,8 / Vaneo 1,7 / Combo C 1,7 [K-VAN] Berlingo I 1,6 / Tourneo Con. I 1,8 / Vaneo 1,7 / Combo C 1,7
    Podstawowe kryteria zestawienia: - segment kombivan - silnik diesla o mocy ok. 90KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2005 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Citroen Berlingo I 1,6 HDi - 90KM - Ford ...
    Sprinter 319 CDI z podwójną kabiną i skrzynią 7G-Tronic Sprinter 319 CDI z podwójną kabiną i skrzynią 7G-Tronic
    Sprinter 319 CDI z podwójną kabiną, wyposażony w 4-cylindrowy, 3-litrowy silnik Diesla o mocy 140 kW (190 KM) i 7-biegową automatyczną skrzynię 7G-Tronic. Rozstaw osi samochodu to 4325 mm, masa własna – 2736 ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Zabytkowy kabriolet
      1/4 mili Bemowo
      Lexus IS Sriracha, bok
      Moto Piknik Tychy 2009