Szarpie przy przyspieszaniu audi A4

09 Gru 2011, 22:05

Witam! Mam problem z autem a4 2.8 V6 V30 Quattro benzyna + LPG. A mianowicie auto szarpi na każdym biegu przy przyśpieszaniu bez różnicy czy jest rozgrzany czy nie, dostaje bardzo mocnych drgawek, nie chce przyspieszać tak jakby go coś trzymało, jest wtedy przymulony. dzieje się tak zarówno na benzynie jak i na gazie. byłem na komputerze 2 razy sprawdzałem i nie ma żadnych błędów. auto zachowywało się tak już wcześniej ale po wykasowaniu błędów przepustnicy szarpania znacznie się zmniejszyły, rzadziej występowały. teraz od założenia LPG sekwencji- wcześniej była tylko benzyna) problem powrócił i to bardzo często tak szarpie praktycznie cały czas od miesiąca- bo tyle minęło od założenia LPG. auto nie gaśnie ale ma lekkie miotania. nie mam pojęcia co się dzieje. znajomy mechanik sugerował ze przy zakładaniu instalacji przy wierceniu otworów na wtryski opiłki mogły się przedostał na cylindry i pozostać na zaworach. na forach wyczytałem że to może być problem z czujnikami spalania stukowego. sam nie wiem od czego zacząć , co sprawdzić. może ktoś miał podobny problem? proszę o jakieś wskazówki :D
Oliwier07
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Audi A4 2.8 v6 1997 193km.

09 Gru 2011, 22:54

A mzoe to po prostu wina swiec, czy przewodow WN? Kiedy swiece wymieniales?
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

10 Gru 2011, 02:49

sprawdz tez weże z odmy i szczelność kolektora ssącego silnik może zaciągać lewe powietże i bendzie wtedy falować na obrotach
Janusz00
Początkujący
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 10 03 2000
Auto: peugeot 306

10 Gru 2011, 12:44

Szarpanie w tym wypadku,tak jak sugeruje Czimi ,wskazuje na defekt układu zapłonowego,sprawdź także cewkę,czasami taki objaw występuje gdy cewka zaczyna dogorywać(miałem też tak).
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Gru 2011, 12:45

A jaką masz skrzynię, automat czy manuala?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Gru 2011, 17:50

Skrzynia manualna, świece w porządku. A co myślicie o czujnikach spalania sutkowego, może to właśnie to?
Oliwier07
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Audi A4 2.8 v6 1997 193km.
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wstrzymane rejestracje pojazdów w Polsce
    W związku ze stanem epidemicznym w Polsce wiele powiatów zdecydowało się na wstrzymanie rejestracji pojazdów zakupionych i uprzednio zarejestrowanych w Polsce. Mając na uwadze przepisy które nie nakładają ...

10 Gru 2011, 17:58

Nie sądzę,sprawdziłbym przewody zapłonowe(przebicia),jak chodzi na wolnych,jest falowanie obrotów?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Gru 2011, 18:26

Mozesz miec zaplon przestawiony, ale on tak z siebie sam by sie nie przestawil.

Szybciej to bedzie czujnik halla, jak masz swiece, przewody itp sprawne.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

10 Gru 2011, 19:22

instalację gazową zakkłada sie jak jest silnik całkiem sprawny , tu widze że problemy były wcześniej- tym bardziej że przy pracy na gazie pewne nieprawidłowości są zwielokrotnione
dzieje się tak zarówno na benzynie jak i na gazie. byłem na komputerze 2 razy sprawdzałem i nie ma żadnych błędów. auto zachowywało się tak już wcześniej ale po wykasowaniu błędów przepustnicy szarpania znacznie się zmniejszyły, rzadziej występowały. teraz od założenia LPG sekwencji-wcześniej była tylko benzyna
-
troche niekonsekwencji :?
jeśli masz dobre i właściwe świece i kable WN nie sieją iskrą przy zwiększaniu obciązenia ?
to kieruj się na mechanika co zna ten silnik i jego osprzet -chyba, że chcesz miec zajęcie do wiosny
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna