Szereg problemów po naprawie głowicy

01 Cze 2016, 12:06

Witajcie, to mój pierwszy post. Potrzebuję pomocy we diagnostyce problemu w Corolla E12 benzyna 1,6 kombi.

Historia wygląda tak:
Pierwsze objawy - uciekanie płynu chłodniczego - test obecności spalin w obiegu chłodzenia - pozytywny - w wyniku tego diagnoza - uszkodzona uszczelka pod głowicą.
Głowica planowana, naprawione zużyte elementy. Przyczyną okazała się pęknięta jedna ze szpilek trzymających głowicę. Pęknięta kilka cm poniżej krawędzi bloku silnika.
Czekałem 2 2ygodnie (blok na fryzarni) i gdy już się tym zajęli to uszkodzili gwint:( W efekcie trzeba było zawieźć silnik w inne miejsce wstawić tuleję w blok silnika o większej średnicy i jedna ze szpilek jest teraz większa i wkręcona w tę tuleję. Jakby ktoś miał podobny problem z pękniętą szpilą z okolic Piły to polecam od razu uderzać tu 9reklama] Oni wstawili tuleję w blok silnika i z robili to w 2 dni.

Samochód poskładany, ale pojawił się nowy problem - terkotanie na całkowicie zimnym silniku (jak samochód postoi dobę).
Dźwięk mniej więcej taki jak tutaj:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Przed naprawą tego dźwięku nie było - samochód odpalał normalnie tzn. jak żyleta :)
Brzmi jak uwypuklone terkotanie diesla, trwa około 2 sekundy.

Całość robiłem w warsztacie u kolegi. Kolega po usłyszeniu jak odpala zimny silnik stwierdził że jest to napinacz łańcucha rozrządu. Wspomniał też że może przyczyną może być wymiana oleju na nowy.
Poza tym momentem odpalania zimnego auta silnik zdaje się pracować dobrze.
Istotny jest jeszcze fakt, że w połowie 2015r ten napinacz był wymieniany na nowy w ASO, była to wymiana profilaktyczna.

Pytania
1) Co sądzicie - co może być przyczyną tego dźwięku?
2) Jeżeli był wymieniany napinacz łańcucha to jest sens go znów wymieniać (kolega powiedział, że bierze to na siebie).
3) Czy jeśli silnik pracuje normalnie po odpaleniu można wykluczyć jakiś błąd w poskładaniu rozrządu?
4) Dźwięk - wygląda faktycznie na łańcuch - czy taka usterka jest groźna i może powodować w dłuższym okresie czasu inne problemy?
5) Jak ogólnie mam podchodzić do tego typu naprawy. Mam zrobioną jedną rzecz, ale po naprawie wychodzi inna?

Z góry dziękuję za pomoc.
Ostatnio edytowany przez srebrnylis 02 Cze 2016, 22:24, edytowano w sumie 4 razy
srebrnylis
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Toyota Corolla E12 1,6 benzyna
Silnik: 1.6 VVT-i
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

01 Cze 2016, 17:31

Mnie się wydaje,że to kompensatory luzu zaworowego,gdyż po chwili cichnie,czyli wtedy gdy napełnią się olejem,to jest tak jakby olej ściekał z filtra oleju do miski olejowej,wtedy potrzeba chwili dłuższej na napełnienie ,normalnie przebiega to błyskawicznie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

01 Cze 2016, 22:11

PhantomASA1 - dziękuję za odpowiedź.
Co gorsza po naprawie zapaliła się kontrolka "check engine", która nigdy nie zapaliła się przed tą naprawą. Została skasowana, ale po przejechaniu ok.15km zapaliła się znów. Nie wiem czy te 2 problemy są ze sobą związane.

W jaki sposób mam podejść do problemu? Nie chcę jeździć z palacą się kontrolką i świadomością że coś jest nie tak. Mam ponownie oddać mechanikowi samochód, czy takie rzeczy zrobią tylko w ASO?
srebrnylis
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Toyota Corolla E12 1,6 benzyna
Silnik: 1.6 VVT-i
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

01 Cze 2016, 22:33

srebrnylis napisał(a):Co gorsza po naprawie zapaliła się kontrolka "check engine",
Więc coś nie domaga. Jaki to błąd się zapisuje ? Numerek proszę podać.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

02 Cze 2016, 04:11

Możesz mieć problem z systemem VVT-i
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

02 Cze 2016, 09:50

Dziękuję za podpowiedzi.

bonifacy
Pojawił się błąd jednego cylindra. Nie znam kodu błędu - oprogramowanie diagnostyczne było z logo Delphi - nie jest to chyba to czym dysponuje ASO. Takie oprogramowanie też pokazuje kody błędu?

Z informacji jakie otrzymałem głowica była nie tylko planowana, ale coś też było w niej naprawiane. Może ma to coś wspólnego z tym błędem.

PhantomASA1
Odnośnie VVT-i - chodzi o poprawne poskładanie silnika po jego rozłożeniu? Regulację? Jak to sprawdzić? Po odpaleniu zachowuje się normalnie.


Jak mam podejść do naprawy za którą zapłaciłem? Dać poprawić, reklamować, prosić o zwrot pieniędzy i oddać do ASO? Na razie jestem umówiony na ponowne oddanie samochodu. Wolałbym aby kolega dokończył tę naprawę i aby sprawa zakończyła się dobrze. Za taką uznaję - prawidłowe zapalanie, brak błędu silnika, normalną kulturę pracy no i eliminację pierwotnej usterki - uciekania płynu chłodniczego.

Za ostateczność przyjmuję diagnostykę w ASO i raport co było zrobione nie tak i reklamację.
Dodam że samochód ma dość mały przebieg i był garażowany więc jego ogólny stan sprzed naprawy był naprawdę dobry.
srebrnylis
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Toyota Corolla E12 1,6 benzyna
Silnik: 1.6 VVT-i
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mercedes-Benz Arocs, warianty modelowe, silniki, budowa
    Mercedes-Benz zostawia konkurentów z tyłu, konsekwentnie odświeżając swoją paletę produktową i rozszerzając ofertę silników zgodnych z normą Euro VI. Pod koniec stycznia uczestniczyliśmy w premierze Arocsa – ...

02 Cze 2016, 22:24

Pojawił się jeszcze jeden problem: cieknie płyn chłodniczy. Czylu reasumując:
1) Samochód strasznie hałasuje przy zapalaniu - boję się, że coś się może uszkodzić - jest to zupełnie nienaturalny dźwięk.
2) Pojawia się alarm silnika - po skasowaniu znów się pojawia - pokazał jakiś błąd na jednym cylindrze. Kasowanie oczywiście nic nie da - jest jakaś przyczyna.
3) Cieknie płyn chłodniczy.

W takiej sytuacji najchętniej poprosiłbym o zwrot pieniędzy i udał się do ASO. Moim zdaniem naprawa przyniosła więcej szkód niż pożytku. Jak zachować się w takiej sytuacji? Czy dać jeszcze jedną szansę naprawy tych rzeczy?
Jeśli uda się wyeliminować problemy i tak rozważam wizytę w ASO celem diagnostyki - co sądzicie?
srebrnylis
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Toyota Corolla E12 1,6 benzyna
Silnik: 1.6 VVT-i
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002