SZUKAM JUŻ 2 MIESIĄCE I NIC... CO KUPIĆ, ŻEBY BYŁO FAJNE? do 40 tys.

19 Cze 2020, 11:00

Witajcie!
Założyłem profil na Forum, bo szukam pomocy.

Nadszedł czas na zmianę samochodu. Od ponad 2 miesięcy szukam auta i nie wiem na co się zdecydować. Zaplanowany budżet z początkowych 30 tys. poszybował do 40 tys. i to jest granica, której nie chciałbym już przekroczyć (zaznaczam, że pięknie by było gdyby w tej kwocie zamknąć się z ubezpieczeniem, ale wiem, że może być trudno).

Mój problem polega na tym, że nie mam jednej upatrzonej marki albo modelu. Pewne jest tylko to, że to ma być benzyna. Do tej pory oglądałem następujące modele:
- Honda Civic (1.4 i 1.8), Toyota Auris/Corolla (1.2, 1.6 lub hybryda), Mazda 3 (1.5 i 2.0), Suzuki SX4 S-Cross (1.6), Kia Ceed (1.4 i 1.6), Peugeot 308 (1.2), DS4 (1.2)

Wiem, że auto z turbiną kupie młodsze, niż to z jednostką wolnossącą.
Nie ukrywam, że najlepiej gdyby było to auto bez turbo, ale z drugiej strony kusi fakt, że auto z turbo z roku 2016-7 może kosztować tyle samo co auto bez turbo z 2013.

Dużo czytałem opinii i tak na serio, to wszystkie te silniki są polecane. Mnie zależy przede wszystkim na tym, aby tak silnik jak i samo auto cechowało się niezawodnością, a ceny części nie zwalały z nóg.

Stąd też pojawiają się dylematy. Czy lepiej kupić np. SX4 z 100 tys przebiegu z 2014 lub civica 1.8 z 180 tys. przebiegu z 2014 roku czy może lepiej 308 z 2016 z 50 tys.

Domyślam się, że nie ma aut niezawodnych, wszytko zależny od egzemplarza etc. ale też można minimalizować ryzyko.

Jak widzicie jestem mocno niezdecydowany i nie wiem na czym tak na serio się powinienem skupić. Dodam, że nie mam dużej rodziny, jeżdżę ok. 10 -15 tys rocznie i byłoby super gdyby auto miało wyświetlacz lcd, automatyczna klimatyzację, elektryczne szyby, a gdyby był jeszcze szklany dach to byłaby pełnia szczęścia. Do tej pory, przez ponad 10 lat jeździłem audi a3 1,9 tdi 130km z 2002 roku i nigdy mnie to auto nie zawiodło na trasie.

Już teraz bardzo dziękuję wszystkim za pomoc!
maciek
Maciek84
Nowicjusz
 
Posty: 4

19 Cze 2020, 12:22

Jak chcesz kupić auto na następne 10 lat to raczej wybierz coś bez turbo lub turbo, ale z prostszą konstrukcją (bez wtrysku bezpośredniego). Popatrz sobie na:
Fiat Bravo/Lancia Delta 1.4T
Ford Focus MK3 1.6
Hyundai i30 II 1.6 MPI
Kia Cee'd II 1.6
Mazda 3 2.0 DISI
Mitsubishi Lancer
Opel Astra J 1.4T/1.6T
Renault Megane III 1.6
Toyota Auris/Corolla 1.6 lub 1.8 hybryda
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

19 Cze 2020, 12:57

Bardzo dziekuję.
Znów jednak za dużo propozycji :) Chodzi mi o to, żeby ograniczyć zakres.
Z racji tego, że mam za dużo typów nie mogę się skupić, bo zawsze znajdę inny model, który też wpisuje się w moje kryteria. w Twojej ocenie na jakich 3 modelach i wariantach silnikowych najlepiej jest się skupić?
Jak będzie najlepszy stosunek ceny i rocznika do jakości ?
Rozumiem, że francuzy (308 i ds4) lepiej sobie odpuścić, to już coś.
Maciek84
Nowicjusz
 
Posty: 4

19 Cze 2020, 14:24

1.2 puretech jest ok na jakieś 200 tys.km (jeśli ktoś zmienia olej częściej niż zaleca producent). Na 10 lat tego auta bym nie kupował...

Ja oglądałbym wszystkie wymienione przeze mnie auta, ale tylko w Twojej najbliższej okolicy i wziął to co się trafi w najlepszym stanie. Pojedziesz raz czy dwa na drugi koniec Polski po wymarzony model auta, który okaże się złomem to będziesz zniesmaczony...
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

19 Cze 2020, 22:30

Ossy napisał(a):ale z prostszą konstrukcją (bez wtrysku bezpośredniego). Popatrz sobie na:


Ossy napisał(a):Mazda 3 2.0 DISI


2.0 DISI odmazdy ma wtrysk bezpośredni, i to już nie jest tak udana konstrukcja jak przedliftowa, aczkolwiek nie zła , ale ma już swoje kaprysy :mrgreen:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

20 Cze 2020, 09:49

Ossy napisał(a):bez turbo lub turbo, ale z prostszą konstrukcją (bez wtrysku bezpośredniego).


Andrew cytuj w całości - miałem na myśli:
-silnik z turbo bez wtrysku bezpośredniego lub
-silnik wolnossący bez względu na wtrysk

2.0 DISI nie jest może idealny, ale ma fajne spalanie jak na 2.0, jak ktoś delikatnie jeździ to nie spali mu więcej jak 8-8,5l w cyklu mieszanym
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Maksymalna sprawność i osiągi w hybrydowym BMW 3
    Całkowicie elektryczny tryb jazdy dostępny do prędkości 75 km/h. Tryb jazdy wybiegiem z wyłączonym silnikiem spalinowym może być aktywowany do prędkości 160 km/h. Funkcja start-stop w wersji hybrydowej, przy klimatyzacji ...
    Volkswagen Beetle Cabriolet
    VW Beetle Cabriolet to kontynuacja wyjątkowej historii samochodu po zaprezentowanym po raz pierwszy w 1949 roku Garbusie Cabriolet (typ 15) i New Beetle Cabriolet z 2002 roku. Obecny Beetle Cabriolet jest trzecią generacją ...

20 Cze 2020, 11:47

spalanie to nie wszystko.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

20 Cze 2020, 14:30

Czyli rozumiem, że w przypadku Mazdy może jednak lepiej skupić się na 1.5?
Maciek84
Nowicjusz
 
Posty: 4

21 Cze 2020, 14:23

Przesiadka z 1.9TDI na 1.5 będzie bolesna, słaba elastyczność w benzynie. Chyba, że jesteś bardzo rozsądnym i spokojnym kierowcą. 2.0 DISI nie jest zły, ma łańcuch rozrządu, 6 biegów, jedyny warunek to mieć warsztat w okolicy, który się zna na tych autach/silnikach.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

21 Cze 2020, 14:31

2.0 DISI OK ale żeby pojeździć w miarę bezawaryjnie i bezkosztowo trzeba to zakupić z przebiegiem do 100 tys,
Przy 180-200 tys. lubi odzywać się już rozrząd, wtryski, pompa wysokiego ciśnienia, koło zmiennych faz...a to są nie tanie rzeczy, tzn. inaczej... można kupić ale trzeba mieć świadomość że będzie to do wymiany i trzeba będzie zainwestować.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

21 Cze 2020, 19:46

Demonem prędkości raczej nie jestem ;)
Co do zasady ja w trasy nie jeżdżę, zazwyczaj max ok 150 km.
Jak zauważyłem, w moim budżecie jestem raczej w stanie kupić mazdę 3 (2015) z niskim przebiegiem (ok 50 tys), ale 1.5, 2.0 są droższe a większość z nich jest z USA. Ja osobiście nie mam nic do tego rodzaju samochodów, ale ponoć pomimo, że są to te same modele, to mogą znacznie się różnic, m.in. zawieszeniem i to powoduje, że ceny części szybują w górę.

Jest kilka SX4 1.6 z 2014 z przebiegiem ok 60 tys - 120 tys. i o dziwo ceny pomiędzy nimi nie są, aż tak różne wszystko oscyluje w kwocie 37 - 39. rozumiem, że są to tak dobre silniki i auta, że ta różnica w przebiegu nie ma aż tak dużego znaczenia?
Maciek84
Nowicjusz
 
Posty: 4