Zamek centralny - jaki dobrać żeby nie było problemów?

01 Maj 2023, 18:34

Witam, mam problem z zamkiem centralnym, jaki dobrać, kupiłem raz zamiennik i się okazało (ogólnie działał), że na zegarze, w trakcie jazdy po nierównościach, pokazuje że drzwi otwarte, zakupiłem marki WRC, szarpałem za drzwi i się okazywało że mają delikatny luz i nie trzeba głęboko ciągnąć za klamkę aby je otworzyć, czy zna ktoś innej marki zamiennik który będzie jak oryginał? Zakupiłem też oryginał, po założeniu chwilę podziałał a po chwili się okazało że wogóle drzwi nie mogłem otworzyć ani od zewnątrz ani od wewnątrz
Pomocy, nie wiem co robić
krzychu4120
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • 01 Maj 2023, 20:41

    Jakie to auto?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16212
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    01 Maj 2023, 21:17

    Seat Leon II, po lifcie, 1.8 TSI 160km
    krzychu4120
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    02 Maj 2023, 07:35

    Wymieniłeś trzy różnej jakości zamki więc nie wiem co tu doradzić bo z każdym z nich miałeś problem, a rzadko się coś takiego zdarza. Może problemem jest kwestia samej instalacji i założenia zamka choć tu też ciężko coś źle zrobić.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 9774
    Zdjęcia: 34

    02 Maj 2023, 07:44

    krzychu4120 napisał(a):mam problem z zamkiem centralnym, jaki dobrać, kupiłem raz zamiennik i się okazało (ogólnie działał), że na zegarze, w trakcie jazdy po nierównościach, pokazuje że drzwi otwarte

    Ale to chyba nie wina zamka, a raczej krańcówki...
    krzychu4120 napisał(a):zakupiłem marki WRC, szarpałem za drzwi i się okazywało że mają delikatny luz i nie trzeba głęboko ciągnąć za klamkę aby je otworzyć

    A nie masz na cięgnach zamka regulacji?
    krzychu4120 napisał(a):Zakupiłem też oryginał, po założeniu chwilę podziałał a po chwili się okazało że wogóle drzwi nie mogłem otworzyć ani od zewnątrz ani od wewnątrz

    No jeżeli już oryginał był nie tak, to ja proponuję, żebyś to dał do zrobienia komuś, kto się na tym zna. Bo tu chyba ewidentnie to nie wina samych tych zamków, tylko tego, że sam nie umiesz tego złożyć jak powinno to być.
    Myślę, że wszystkie te zestawy są ok, tylko nie umiesz sam ogarnąć tematu.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    02 Maj 2023, 10:42

    Myślę,że wina nie leży po stronie zamka a gdzieś w okablowaniu, wtyczce itp. Daj to gdzieś do naprawy do kogoś co się na tym zna. A tak na marginesie co to za wynalazek te WRC ?Nie spotkałem się z tą marką.
    najdek
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    02 Maj 2023, 10:55

    Wyrób Rączek Chińskich od co i to jeszcze bardzo mizernych
    wokjan
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    02 Maj 2023, 12:28

    Jedyne co zauważyłem to w kostce która wpina się w zamek, jeden z pinów uległ uszkodzeniu bo teraz wogóle jak by prąd do zamka nie dochodził, nie chce drzwi złapać, główny problem od którego się zaczęło to takie że drzwi po otwarciu z kluczyka z pilota, nie otwierało ich, dopiero od środka otwierałem i za każdym razem się otwierały dalej, dam do wymiany kostkę która zamówiłem, u może stary ten pierwszy zamek będzie działać prawidłowo, bo może wcześniej był delikatnie nadłamany ten pin, a po próbach naprawy całkiem się uszkodził z co myślicie
    krzychu4120
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    03 Maj 2023, 10:22

    Generalnie, temat jest prosty do ogarnięcia, ale dla kogoś, kto się zna na elektryce. Wystarczy wziąść miernik do ręki i posprawdzać czy do modułu dochodzi plus, masa, pomierzyć przejścia master i slave ( nie wiemy jakie masz ), pomierzyć przejścia z krańcówek drzwi itd. Troszkę roboty jest, ale w miarę prostej. Nie wiemy też skąd brałeś zasilanie do tego modułu, czyli czy jest na nim cały czas napięcie - być może wpiąłeś się w jakieś zasilanie, które zanika po jakimś czasie ( tzw oszczędzanie energii, uśpienie itd - różnie to nazywają w różnych autach, a nie wszystkie to mają ).
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    04 Maj 2023, 19:12

    Mam inną zagwostke, zamek który był zamontowany jako pierwszy, jest na 7pin, a teraz uwaga, kostka do zamka w aucie jest na 6, dwa miejsca w kostce są zaślepione, a kabelków które wchodzą w kostkę jest tylko 6, to tak ma być czy coś tu nie tak?
    krzychu4120
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    04 Maj 2023, 21:36

    Podaj numer części / zamka . Napisz w końcu o które drzwi chodzi . Piszesz ten temat a nic nie wiadome tak dokładnie .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4729
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    04 Maj 2023, 23:08

    Witam!

    Rozumiem, że masz problem z zamkiem centralnym w swoim samochodzie. Wybór odpowiedniego zamiennika może być trudny, zwłaszcza jeśli już spotkałeś się z problemami zarówno z zamiennikami, jak i oryginałami.

    Oto kilka wskazówek, które mogą Ci pomóc:

    Spróbuj dokładniej sprawdzić zamki, które już zakupiłeś - oryginalny i zamiennik. Upewnij się, że są prawidłowo zamontowane, a ich usterki nie wynikają z błędu montażu.

    Jeśli problem występuje również z oryginalnym zamkiem, warto sprawdzić inne elementy systemu zamka centralnego, takie jak przewody elektryczne, czujniki drzwi, moduły sterujące itp. Może okazać się, że przyczyna problemu leży gdzie indziej.

    Jeśli jednak nadal potrzebujesz nowego zamka, warto poszukać sprawdzonych marek zamienników. Niektóre z nich to: Febi Bilstein, VDO, Bosch, ATE czy Valeo. Są to znane i renomowane marki, które oferują części o dobrej jakości.

    Zawsze warto skonsultować się z warsztatem samochodowym lub innymi specjalistami, którzy mogą pomóc Ci dobrać odpowiednią część i prawidłowo ją zamontować. Jeśli nie jesteś pewien, jak to zrobić, zleć zadanie doświadczonym mechanikom.

    Jeśli masz możliwość, spróbuj znaleźć opinie lub rekomendacje dotyczące konkretnych marek zamienników od innych właścicieli samochodów z podobnym problemem. Możesz szukać na forach samochodowych, grupach na Facebooku czy innych platformach społecznościowych.

    Mam nadzieję, że te wskazówki pomogą Ci rozwiązać problem z zamkiem centralnym w Twoim samochodzie. Powodzenia i pozdrawiam!
    keygentris
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    05 Maj 2023, 10:33

    No i napisz co to są za zamki, jakieś schematy podrzuć. Bo nie wiemy o czym piszesz. Nie wiemy jakie masz w tych zestawach siłowniki ( czy master czy slave, a one różnią sie iloscią przewodów ).
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000