Szybki, ekonomiczny^^, wygodny na długie trasy

23 Lip 2015, 04:27

Nie podałem wcześniej przedziałów cenowych, więc aktualizuję
Do 120 tysięcy, ale jeśli chodzi o nówkę. Jeśli miałbym brać używaną, nie chciałbym wydać tak dużej kwoty, pewnie coś w okolicach 50-60 tysięcy +20 tysięcy na doprowadzenie tego do perfekcyjnego stanu i założenie jakiegoś gazu(benzyna).



Niestety, moim pierwszym autem była mazda 3 BK z silnikiem 2.0 - niby 150km, ale auto jest dynamiczne, z osiągami w okolicy 7,5-8s do 100km/h. Wygląd również ma nieprzeciętny, funkcjonalność jest ok, a składane fotele robią z niej mini ciężarówkę. Na obecną chwilę, bardzo mi się znudziło, pali też sporo powyżej 10 litrów PB95 do 12 litrów, zresztą producent zaleca pb98, więc i tak oszczędzam. Części są drogie, twarde zawieszenie i dość awaryjne. Wchodzi już też powoli rdza.



Szukam samochodu, którym w miarę ekonomicznie pokonam trasy w okolicy 500-1000km i raz na ruski rok więcej. Fotele mają być wygodne, tak by po takiej trasie nie włączył mi się efekt "kaca". Zawieszenie powinno wybierać nierówności, ale jednocześnie nie psuć jazdy w zakrętach. Bagażnik też niezbyt mały. Przy tym wszystkim, nie może być to diesel, jednostka musi być jak najprostsza. Przydałoby się też poniżej 10s do setki i normalny w miarę wygląd.

Trudne zadanie, pod uwagę brałem kilka suvów, 4x4 i rozmiar jest miłym dodatkiem:
-Subaru Forester
-Toyota LC w gazie (troszkę mnie nie stać na nowsze konstrukcje ;/ )
-jeep renegade (2015, trochę strach z nową konstrukcją)
-jeep cherokee w gazie

Auta innej klasy:
-różne hybrydy toyoty (ale chyba nie nadają się w trasę, są niewygodne i przyspieszenia w okolicy 12s)

Jakieś inne propozycje? Fajnie byłoby mieć 4x4. Nie chcę żadnej tylnonapędówki.
UWAGA: proszę nie podawać na siłę samochodów niemieckich, nigdy nie kupię żadnego VW, BMW czy Audi. Te samochody widać co 10 metrów i niedobrze od samego patrzenia.
Ostatnio edytowany przez ramzixp, 23 Lip 2015, 14:00, edytowano w sumie 1 raz
ramzixp
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Nie mam

23 Lip 2015, 08:27

Nie podałeś budżetu!

Zrezygnuj z SUVów, nie będą komfortowe (może jakiś Range Rover będzie), ale mają wyższe spalanie (tym bardziej z 4x4), drogi serwis i części i mniej miejsca w środku.

Jeśli chcesz komfort to polecam Citroena C5 (proste silniki benzynowe 2.0, dobre pod LPG) - za 15-20 tysięcy II generacja, za 30 III.

Jeśli bierzesz pod uwagę nowe auta z salonu - to brak już praktycznie prostych konstrukcji z tanią (~2-3 tysiące) instalacją gazową.
Ostatnio edytowany przez Ossy, 23 Lip 2015, 08:30, edytowano w sumie 1 raz
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Lip 2015, 08:29

1. nie napisałeś czy to ma być nówka czy używka
2. nie napisałeś budżetu
3.
ramzixp napisał(a):nie psuć jazdy w zakrętach

to co tu robią SUVy?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

23 Lip 2015, 08:46

Również polecam citroena C5, zawieszenie super pneumatyczne i wcale nie takie awaryjne, koszt wymiany gruszki jest stosunkowo niewielki,
Polecam również Volvo v50 lub v40 (jak masz mały budżet) mega bezpieczne a do tego komfort jazdy przedni :P
Tom93
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 24 02 2012
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: VW GOLF III
Silnik: 1,9 TDI 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

23 Lip 2015, 09:02

Ossy napisał(a):Zrezygnuj z SUVów, nie będą komfortowe (może jakiś Range Rover będzie), ale mają wyższe spalanie (tym bardziej z 4x4), drogi serwis i części i mniej miejsca w środku.

W range roverze mało miejsca w środku :lol: ? Wręcz przeciwnie, wnętrze jest ogromne. Z resztą się zgadzam.

Tom93 napisał(a):Również polecam citroena C5, zawieszenie super pneumatyczne i wcale nie takie awaryjne, koszt wymiany gruszki jest stosunkowo niewielki,

Awaryjne były pierwsze wersje C5 na pneumatyce, nowsze są już znacząco poprawione w kwestii elektroniki sterującej jak i szczelności całego układu.
Fakt faktem serwis zawieszenia będzie droższy niz w przypadku klasycznego zawiasu jednak komfort jest nieporównywalny oczywiście na plus dla pneumatyki.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

23 Lip 2015, 09:28

kirin88 napisał(a):serwis zawieszenia będzie droższy niz w przypadku klasycznego zawiasu

w żadnym wypadku - wychodzi tak samo jak wymiana wszystkich amortyzatorów i sprężyn, których wtedy nie ma i jest trwalsze od tych podzespołów - grunt to nie dać do partacza
Pneumatyka Cytryny jest bardzo trwała co nie można powiedzieć o Mercedesowskiej czy RR/LR
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

23 Lip 2015, 09:33

Nie wiem czy to nadal aktualne, ale Citroen do niedawna dawał 10 lat gwarancji na zawieszenie hydropneumatyczne.

Mało miejsca - nie dotyczyło RR, tym bardziej taki Land Cruiser jest bardzo przestronny.

Z nowszych aut - Mercedes C W204, niestety ceny tych aut są dość wysokie - klasa premium. Chyba najlepszy Mercedes w ostatnich 20 latach, ciężko wskazać znaczące wady. Należy unikać jedynie silnika 2.1 CDI z wtryskiem Delphi.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Lip 2015, 10:39

Widzę tu jedna bzdurę. Polecanie s40/v50. Nie warto przepłacać za Fokę mk2 w innej budzie. Jak widzę aspekt bezpieczeństwa to mnie krew zalewa. Focus wychodzi tak samo, już kiedy wklejalem crash testy. Tak wiec argument inwalida.
Ode mnie mondeo mk5, insignia i nowy talismam.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

23 Lip 2015, 11:02

Niezgodzę się z tym, w mojej rodzinie najpierw było v40 z 2002 roku a pozniej v50 i musze przyznać że komfort jazdy jest dla mnie mega, a chyba nie bez powodu volvo ma opinie najbezpieczniejszego auta a nie ford z blacharką która gnije po pierwszej zimie pod chmurką
Tom93
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 24 02 2012
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: VW GOLF III
Silnik: 1,9 TDI 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

23 Lip 2015, 11:06

No i co ze ma? A vw ma opinie auta trwałego. Obecnie nie ma dobrych silników w VAF-ach. Jakbyś januszu troche sie interesił motoryzacja to byś wiedział ze w Foce mk2 gniją tylko doły drzwi, po FL poprawili już nawet to. Co do komfortu to jest tak sobie, dobrze jak na kompakt ale z autami w/w nie ma startu. Także poczytaj troche, nabierz doświadczenia i nie spam tematami bo dostaniesz Warna.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

23 Lip 2015, 12:35

Tom93 napisał(a):Niezgodzę się z tym, w mojej rodzinie najpierw było v40 z 2002 roku a pozniej v50 i musze przyznać że komfort jazdy jest dla mnie mega,


A jechałeś kiedyś czymś co oferuje komfort... :?: :mrgreen:

V40 mega komfort fajny tekst :shock:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Lip 2015, 12:42

Parę osób wymieniło cytrynki, byłoby super, gdyby nie wyglądały jak plastikowe dziadkowozy. Jedynie silnik 3.0 HDI ma jako takie osiągi, ale z racji na swoją pojemność, będzie brał, gazu nie zamontuje i jest multum elementów typowo dieslowskich.

Volva owszem, bardzo ładne, niezbyt się na nich znam, ale obiecuję poczytać.
ramzixp
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Nie mam

23 Lip 2015, 12:48

Tylko że V40 2002 a V50 to dwa różne auta :yes:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14080
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Lip 2015, 12:49

Koniu napisał(a):Widzę tu jedna bzdurę. Polecanie s40/v50. Nie warto przepłacać za Fokę mk2 w innej budzie. Jak widzę aspekt bezpieczeństwa to mnie krew zalewa. Focus wychodzi tak samo, już kiedy wklejalem crash testy. Tak wiec argument inwalida.


Pełna zgoda - kompletnie nie warto pakować się w Focusa z lepszymi plastikami, tym bardziej, że w zamian za te plastiki i "prestiżowy" znaczek otrzymujemy droższy serwis i większy koszt części, które nie są wspólne z Focusem. Tak samo pozbawiony większego sensu jest zakup zbudowanej na tej samej płycie podłogowej Mazdy 3, która koroduje jeszcze bardziej niż Focus i jest od niego droższa w utrzymaniu.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

23 Lip 2015, 13:07

[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł] (klubowy?)
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - Tutaj konkret 430 z pakietem stylistycznym TTE,klubowicz sprzedaje.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam