Szybki, ekonomiczny^^, wygodny na długie trasy

23 Lip 2015, 05:27

Nie podałem wcześniej przedziałów cenowych, więc aktualizuję
Do 120 tysięcy, ale jeśli chodzi o nówkę. Jeśli miałbym brać używaną, nie chciałbym wydać tak dużej kwoty, pewnie coś w okolicach 50-60 tysięcy +20 tysięcy na doprowadzenie tego do perfekcyjnego stanu i założenie jakiegoś gazu(benzyna).



Niestety, moim pierwszym autem była mazda 3 BK z silnikiem 2.0 - niby 150km, ale auto jest dynamiczne, z osiągami w okolicy 7,5-8s do 100km/h. Wygląd również ma nieprzeciętny, funkcjonalność jest ok, a składane fotele robią z niej mini ciężarówkę. Na obecną chwilę, bardzo mi się znudziło, pali też sporo powyżej 10 litrów PB95 do 12 litrów, zresztą producent zaleca pb98, więc i tak oszczędzam. Części są drogie, twarde zawieszenie i dość awaryjne. Wchodzi już też powoli rdza.



Szukam samochodu, którym w miarę ekonomicznie pokonam trasy w okolicy 500-1000km i raz na ruski rok więcej. Fotele mają być wygodne, tak by po takiej trasie nie włączył mi się efekt "kaca". Zawieszenie powinno wybierać nierówności, ale jednocześnie nie psuć jazdy w zakrętach. Bagażnik też niezbyt mały. Przy tym wszystkim, nie może być to diesel, jednostka musi być jak najprostsza. Przydałoby się też poniżej 10s do setki i normalny w miarę wygląd.

Trudne zadanie, pod uwagę brałem kilka suvów, 4x4 i rozmiar jest miłym dodatkiem:
-Subaru Forester
-Toyota LC w gazie (troszkę mnie nie stać na nowsze konstrukcje ;/ )
-jeep renegade (2015, trochę strach z nową konstrukcją)
-jeep cherokee w gazie

Auta innej klasy:
-różne hybrydy toyoty (ale chyba nie nadają się w trasę, są niewygodne i przyspieszenia w okolicy 12s)

Jakieś inne propozycje? Fajnie byłoby mieć 4x4. Nie chcę żadnej tylnonapędówki.
UWAGA: proszę nie podawać na siłę samochodów niemieckich, nigdy nie kupię żadnego VW, BMW czy Audi. Te samochody widać co 10 metrów i niedobrze od samego patrzenia.
Ostatnio edytowany przez ramzixp, 23 Lip 2015, 15:00, edytowano w sumie 1 raz
ramzixp
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Nie mam

23 Lip 2015, 09:27

Nie podałeś budżetu!

Zrezygnuj z SUVów, nie będą komfortowe (może jakiś Range Rover będzie), ale mają wyższe spalanie (tym bardziej z 4x4), drogi serwis i części i mniej miejsca w środku.

Jeśli chcesz komfort to polecam Citroena C5 (proste silniki benzynowe 2.0, dobre pod LPG) - za 15-20 tysięcy II generacja, za 30 III.

Jeśli bierzesz pod uwagę nowe auta z salonu - to brak już praktycznie prostych konstrukcji z tanią (~2-3 tysiące) instalacją gazową.
Ostatnio edytowany przez Ossy, 23 Lip 2015, 09:30, edytowano w sumie 1 raz
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Lip 2015, 09:29

1. nie napisałeś czy to ma być nówka czy używka
2. nie napisałeś budżetu
3.
ramzixp napisał(a):nie psuć jazdy w zakrętach

to co tu robią SUVy?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

23 Lip 2015, 09:46

Również polecam citroena C5, zawieszenie super pneumatyczne i wcale nie takie awaryjne, koszt wymiany gruszki jest stosunkowo niewielki,
Polecam również Volvo v50 lub v40 (jak masz mały budżet) mega bezpieczne a do tego komfort jazdy przedni :P
Tom93
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 24 02 2012
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: VW GOLF III
Silnik: 1,9 TDI 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

23 Lip 2015, 10:02

Ossy napisał(a):Zrezygnuj z SUVów, nie będą komfortowe (może jakiś Range Rover będzie), ale mają wyższe spalanie (tym bardziej z 4x4), drogi serwis i części i mniej miejsca w środku.

W range roverze mało miejsca w środku :lol: ? Wręcz przeciwnie, wnętrze jest ogromne. Z resztą się zgadzam.

Tom93 napisał(a):Również polecam citroena C5, zawieszenie super pneumatyczne i wcale nie takie awaryjne, koszt wymiany gruszki jest stosunkowo niewielki,

Awaryjne były pierwsze wersje C5 na pneumatyce, nowsze są już znacząco poprawione w kwestii elektroniki sterującej jak i szczelności całego układu.
Fakt faktem serwis zawieszenia będzie droższy niz w przypadku klasycznego zawiasu jednak komfort jest nieporównywalny oczywiście na plus dla pneumatyki.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

23 Lip 2015, 10:28

kirin88 napisał(a):serwis zawieszenia będzie droższy niz w przypadku klasycznego zawiasu

w żadnym wypadku - wychodzi tak samo jak wymiana wszystkich amortyzatorów i sprężyn, których wtedy nie ma i jest trwalsze od tych podzespołów - grunt to nie dać do partacza
Pneumatyka Cytryny jest bardzo trwała co nie można powiedzieć o Mercedesowskiej czy RR/LR
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak producenci zarabiają na częściach
    Bezawaryjność? To dla producenta bankructwo. Dlatego producenci robią wszystko, żeby części, które psują się często lub są konieczne do wymiany po danym przebiegu, połączyć z częsciami drogimi, któe psują się rzadko albo ...

23 Lip 2015, 10:33

Nie wiem czy to nadal aktualne, ale Citroen do niedawna dawał 10 lat gwarancji na zawieszenie hydropneumatyczne.

Mało miejsca - nie dotyczyło RR, tym bardziej taki Land Cruiser jest bardzo przestronny.

Z nowszych aut - Mercedes C W204, niestety ceny tych aut są dość wysokie - klasa premium. Chyba najlepszy Mercedes w ostatnich 20 latach, ciężko wskazać znaczące wady. Należy unikać jedynie silnika 2.1 CDI z wtryskiem Delphi.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Lip 2015, 11:39

Widzę tu jedna bzdurę. Polecanie s40/v50. Nie warto przepłacać za Fokę mk2 w innej budzie. Jak widzę aspekt bezpieczeństwa to mnie krew zalewa. Focus wychodzi tak samo, już kiedy wklejalem crash testy. Tak wiec argument inwalida.
Ode mnie mondeo mk5, insignia i nowy talismam.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

23 Lip 2015, 12:02

Niezgodzę się z tym, w mojej rodzinie najpierw było v40 z 2002 roku a pozniej v50 i musze przyznać że komfort jazdy jest dla mnie mega, a chyba nie bez powodu volvo ma opinie najbezpieczniejszego auta a nie ford z blacharką która gnije po pierwszej zimie pod chmurką
Tom93
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 24 02 2012
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: VW GOLF III
Silnik: 1,9 TDI 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

23 Lip 2015, 12:06

No i co ze ma? A vw ma opinie auta trwałego. Obecnie nie ma dobrych silników w VAF-ach. Jakbyś januszu troche sie interesił motoryzacja to byś wiedział ze w Foce mk2 gniją tylko doły drzwi, po FL poprawili już nawet to. Co do komfortu to jest tak sobie, dobrze jak na kompakt ale z autami w/w nie ma startu. Także poczytaj troche, nabierz doświadczenia i nie spam tematami bo dostaniesz Warna.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

23 Lip 2015, 13:35

Tom93 napisał(a):Niezgodzę się z tym, w mojej rodzinie najpierw było v40 z 2002 roku a pozniej v50 i musze przyznać że komfort jazdy jest dla mnie mega,


A jechałeś kiedyś czymś co oferuje komfort... :?: :mrgreen:

V40 mega komfort fajny tekst :shock:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11185
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Lip 2015, 13:42

Parę osób wymieniło cytrynki, byłoby super, gdyby nie wyglądały jak plastikowe dziadkowozy. Jedynie silnik 3.0 HDI ma jako takie osiągi, ale z racji na swoją pojemność, będzie brał, gazu nie zamontuje i jest multum elementów typowo dieslowskich.

Volva owszem, bardzo ładne, niezbyt się na nich znam, ale obiecuję poczytać.
ramzixp
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Nie mam

23 Lip 2015, 13:48

Tylko że V40 2002 a V50 to dwa różne auta :yes:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14213
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Lip 2015, 13:49

Koniu napisał(a):Widzę tu jedna bzdurę. Polecanie s40/v50. Nie warto przepłacać za Fokę mk2 w innej budzie. Jak widzę aspekt bezpieczeństwa to mnie krew zalewa. Focus wychodzi tak samo, już kiedy wklejalem crash testy. Tak wiec argument inwalida.


Pełna zgoda - kompletnie nie warto pakować się w Focusa z lepszymi plastikami, tym bardziej, że w zamian za te plastiki i "prestiżowy" znaczek otrzymujemy droższy serwis i większy koszt części, które nie są wspólne z Focusem. Tak samo pozbawiony większego sensu jest zakup zbudowanej na tej samej płycie podłogowej Mazdy 3, która koroduje jeszcze bardziej niż Focus i jest od niego droższa w utrzymaniu.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

23 Lip 2015, 14:07

[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł] (klubowy?)
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - Tutaj konkret 430 z pakietem stylistycznym TTE,klubowicz sprzedaje.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam