Szybkie auto do 18 tys.

13 Sie 2014, 21:30

Witam,

szukam szybkiego hatchbacka/coupe ew. sedana do miasta. Obecnię jeżdżę niezawodną Hondą Civic 1.4 99 rocznik, ale czas na coś lepszego i nowszego, najmłodszy 2002 rocznik, preferowane młodsze. Budżet do 18-20 tys. zł i ani grosza więcej. W sumie patrzyłem na diesel'e ze względu na duży moment, ale benzyna w gazie też się nada.

Myślałem o Seacie Ibiza 1.9 TDI 160KM, ew. podobnym Audi A3. 1.8T też fajny silnik, ale podobno dość awaryjny. BMW raczej odpada, chciałbym coś z full wypasem w środku i żeby serwis był w miarę do ogarnięcia kosztowo :)

Jakieś propozycje? Jestem niemal przekonany do tego Seata, ew. Leon też wchodziłby w grę.
Tomsonowy
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 13 02 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel Corsa
Silnik: 1.4 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

13 Sie 2014, 23:19

Tomsonowy napisał(a):najmłodszy 2002 rocznik,

Rocznikiem się nie jeździ. :wink:
Tomsonowy napisał(a):Audi A3. 1.8T też fajny silnik, ale podobno dość awaryjny.

1,8T grupy VAG jest awaryjny pierwsze słyszę to jest raczej jeden z bardziej udanych silników grupy VAG. To silniki TSI są awaryjne.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Sie 2014, 09:01

Miałem zarówno Ibizę (tyle, że z małym silnikiem benzynowym), jak i A3 z 1.8T 150KM - polecam zdecydowanie to drugie. Tak jak napisał Krzysiek4000 1.8T to silnik nie do zajechania, bardzo dynamiczny, ładnie brzmi i - przynajmniej u mnie - był kompletnie bezawaryjny (dodatkowy plus - dobrze znosi LPG). Seacik po dziurach to jednak trochę taki skakaniec :) Dodatkowym atutem Audi będzie większa ilość miejsca w kabinie, lepszy lakier i trwalsze plastiki.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

14 Sie 2014, 09:37

Tomsonowy napisał(a):W sumie patrzyłem na diesel'e ze względu na duży moment, ale benzyna w gazie też się nada.
A więcej jeździsz w mieście czy w trasie?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

14 Sie 2014, 21:29

Głównie miasto, ale zdarza mi się pojechać gdzieś dalej w Polskę, uśredniając raz na 2-3 miesiące trasa.

A jak ze spalaniem takiego 1.8T w mieście jeśli chodzi o benzynę i gaz? Trochę się obawiam tej turbiny, że zje mi portfel. Diesel trochę ekonomiczniejszy mi się wydaje, a do tego ma wysoki moment obrotowy.
Tomsonowy
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 13 02 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel Corsa
Silnik: 1.4 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

14 Sie 2014, 21:44

Diesel do miasta nie jest dobry. Poza tym żwawy diesel ma tez turbo.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

14 Sie 2014, 21:48

Nie masz co się bać aż tak bardzo turbiny bo wcale nie jest aż tak zła. W dieslu też masz turbo i raczej się ich nie boisz to i nie ma co się bać turbo w benzynie bo jak jest zadbany silnik to turbina tak szybko się nie zepsuje.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Sie 2014, 08:19

Tomsonowy napisał(a):A jak ze spalaniem takiego 1.8T w mieście jeśli chodzi o benzynę i gaz? Trochę się obawiam tej turbiny, że zje mi portfel. Diesel trochę ekonomiczniejszy mi się wydaje, a do tego ma wysoki moment obrotowy.


Wszystko będzie zależało od Twojego stylu jazdy. Mi przy w miarę spokojnej jeździe łykał w mieście 10 litrów Pb, kiedy jednak chciałem trochę poszaleć wartość ta drastycznie szła w górę :) W trasie da się zejść do 7 litrów, ale jeśli lubisz wyprzedzać (a w tym wypadku zdecydowanie będziesz miał czym) to licz się z większym spalaniem. Gazu nie zakładałem, ale z tego co wiem ten silnik jest wprost do tego stworzony :)
W 1.8T z tego co pamiętam jest turbo bez zmiennej geometrii łopatek, wystarczy je profilaktycznie chłodzić po autostradowej jeździe i nie pałować na zimnym silniku, a będzie tylko cieszyć. No i moment obrotowy jest taki jak w dieslu - coś koło 210 Nm dostępnych praktycznie od razu (brak efektu turbodziury).
Jeśli szukasz auta do miasta, które byłoby bardzo oszczędne, ale przy tym dynamiczne to odpuść auta z grupy VAG - 1.6 i 1.8 palą niemal tyle samo co 1.8T nie dając wiele w zamian, a te bardziej wysilone TDI nie przepadają za jazdą na krótkich dystansach z wiecznie niedogrzanym silnikiem.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

15 Sie 2014, 10:31

Poczytałem trochę o eksploatacji diesla w mieście i faktycznie, w moim przypadku, może się tylko zamęczyć. A że mieszkam w Łodzi, to tutaj co chwila start-stop to norma :)

Czyli została benzyna. 1.8T fajnie jedzie faktycznie, najlepsza byłaby opcja z gazem, jeśli jest do tego stworzona. Dawno, dawno o nim myślałem, ale funduszy w owym czasie starczyło mi tylko na Civica 1.4, w środku sam plastik i średni komfort jazdy. Teraz szukam czegoś lepiej spasowanego i bardziej komfortowego, ale takie A3 z alcantarą i climatronic powinno zdać egzamin :)
Tomsonowy
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 13 02 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel Corsa
Silnik: 1.4 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994