Szybkie i niezawodne do 40.000

12 Paź 2022, 08:04

Opcje typu GS z V8 nie są dla ludzi którzy patrzą przez pryzmat cena/rocznik, tu się innymi kryteriami kieruje. Albo to lubisz i akceptujesz, albo szukasz nowszego kompakta pokroju Megane. Dla mnie 40k za takie auto dzisiaj to gruba przesada, bo czy będzie dalej drożeć? Dziś wszystko drożeje, ale w końcu musi przestać :mrgreen:

PS. Ja na swoim Ceedzie też bym zarobił, a to tylko klekot :P
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8233
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Paź 2022, 08:50

galakty napisał(a):Opcje typu GS z V8 nie są dla ludzi którzy patrzą przez pryzmat cena/rocznik, tu się innymi kryteriami kieruje. Albo to lubisz i akceptujesz, albo szukasz nowszego kompakta pokroju Megane. Dla mnie 40k za takie auto dzisiaj to gruba przesada, bo czy będzie dalej drożeć? Dziś wszystko drożeje, ale w końcu musi przestać

PS. Ja na swoim Ceedzie też bym zarobił, a to tylko klekot


To nie jest tak.

Ten konkretnie Gs jest po włoskim rynku a to jest spory + dla zawiasu a do tego możesz negocjować.
Co do kwoty to też nie patrz tak bardzo skrupulatnie bo zapominasz że to jest v8 więc np.v8 w mb m113 starter pochłonie Ci około 8k.a m273 15-20k a w 3uz oleje, rozrząd z pompą wody zrobisz za ... 2,5k.

Do tego jak kupisz wersję Mark Levinson z nagłośnieniem scenicznym i siedzeniea będą z perforowana skórą to takie zestawienie Cię skrzywdzi :D . Zobaczysz jak powinno być zrobione auto w środku czego już nie uświadczysz bo nawet następca Gs MK3 się nie umywa do tego co daje MK2.

Co do wzrostu cen też nie jest tak czyli my nie mówimy o ogólnym wzroście cen aut tylko o konkretnych modelach które wystrzeliły.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9155
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Paź 2022, 09:22

szybki napisał(a):To nie jest tak.

Ten konkretnie Gs jest po włoskim rynku a to jest spory + dla zawiasu a do tego możesz negocjować.
Co do kwoty to też nie patrz tak bardzo skrupulatnie bo zapominasz że to jest v8 więc np.v8 w mb m113 starter pochłonie Ci około 8k.a m273 15-20k a w 3uz oleje, rozrząd z pompą wody zrobisz za ... 2,5k.

Do tego jak kupisz wersję Mark Levinson z nagłośnieniem scenicznym i siedzeniea będą z perforowana skórą to takie zestawienie Cię skrzywdzi . Zobaczysz jak powinno być zrobione auto w środku czego już nie uświadczysz bo nawet następca Gs MK3 się nie umywa do tego co daje MK2.


Tylko nadal musisz lubić taką motoryzację i model, bo dla laika to po prostu stare i duże auto. Nie doceni tego o czym mówisz ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8233
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Paź 2022, 09:26

No jasne że nie doceni, z tym że nie wiem czy laik, stare w środku auto, przypominające lata 90 i mieszkania z PRL, przyciski jak z magnetofonu na komunie 95 rok, niby 160 przejechane ale porozrywany bok fotelu, no dziś niestety byle auto klasy miejskiej wygląda dużo nowocześniej, dzisiaj jest moda na chrom, a nie jakieś ala drewno z PRL.
Także patrząc na cenę auta to jedynie wg mnie silnik coś znaczy, ale to jednak 40 tys za prawie 25 letni zabytek.
Pytanie zasadne wg mnie też o poziom bezpieczeństwa auta sprzed 25 lat.
Edquar
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 105
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

12 Paź 2022, 10:12

Edquar napisał(a):jasne że nie doceni, z tym że nie wiem czy laik, stare w środku auto, przypominające lata 90 i mieszkania z PRL, przyciski jak z magnetofonu na komunie 95 rok, niby 160 przejechane ale porozrywany bok fotelu, no dziś niestety byle auto klasy miejskiej wygląda dużo nowocześniej, dzisiaj jest moda na chrom, a nie jakieś ala drewno z PRL.
Także patrząc na cenę auta to jedynie wg mnie silnik coś znaczy, ale to jednak 40 tys za prawie 25 letni zabytek.
Pytanie zasadne wg mnie też o poziom bezpieczeństwa auta sprzed 25 lat.


Nie udzielają się w temacie o którym nie masz zielonego pojęcia. Taka drobna rada :ok:

galakty napisał(a):Tylko nadal musisz lubić taką motoryzację i model, bo dla laika to po prostu stare i duże auto. Nie doceni tego o czym mówisz


Rozmawialiśmy o is fl hmmm zakryjesz oczy przejedziesz się jednym i drugim i ...zgadnij co wybierzesz :?: :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9155
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Paź 2022, 10:14

szybki napisał(a):Rozmawialiśmy o is fl hmmm zakryjesz oczy przejedziesz się jednym i drugim i ...zgadnij co wybierzesz


Nie wiem bo nie jechałem żadnych z nich ;)

GS niestety zbyt duża krowa dla mnie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8233
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jeśli wybierasz się w góry, to nie zapomnij o łańcuchach
    Jeżeli wybieramy się w podróż, podczas której możemy napotkać nieprzejezdne i zasypane śniegiem drogi, warto zaopatrzyć się w łańcuchy przeciwśniegowe, które ułatwią nam pokonanie takich tras. Dodatkowo ...
    Te samochody są najbardziej trwałe
    Trwałość samochodu ma znaczenie zarówno dla tych kierowców, którzy kupują samochód raz na wiele lat, jak i dla tych, którzy rozglądają się za dobrym autem używanym. Amerykański portal zajmujący ...

12 Paź 2022, 10:25

szybki napisał(a):Nie udzielają się w temacie o którym nie masz zielonego pojęcia. Taka drobna rada


A o czym trzeba mieć pojęcie żeby zwracać uwagę na design czy brak nowoczesnych systemów? Możecie się spuszczać nad mechaniką ale tego, że auto jest stare i wygląda staro nie da się przeskoczyć a nie każdy chce czymś takim jeździć. Ludzie bardziej doceniają apple car play czy asystent parkowania niż dźwięk v8 i nic w tym złego
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1791
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Paź 2022, 10:52

franccc napisał(a): Ludzie bardziej doceniają apple car play czy asystent parkowania niż dźwięk v8 i nic w tym złego

Zacznijmy od tego że autor sam zaproponował to auto więc chyba na podstawie zdjęć zewnątrz i wewnątrz auta prawda?
A ja piszę nie o żadnym dźwięku v8 tylko o kosztach + samym poziomie wykończenia środka którego nie uświadczysz w nowoczesnym aucie. Żeby poczuć jak może być wyciszone wnętrze, jak spasowane, jak można siedzieć wygodnie d.ą.na fotelu trzeba czymś takim się przejechać a potem porównać do innych aut.
A niestety tak jak Ty i Twój przedmówca nie jechaliście i nie porównywaliście bo operuje cię obiegowymi sloganami które można przypisać do każdego starego kredensu v8.

I francc nie powtarzaj tych głupot o dźwięku v8 bo akurat przy 3uz nie daje żadnych dźwięków :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9155
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Paź 2022, 10:58

Kolega raczy żartować, poziom wykończenia środka w aucie z 97 roku lepszy niż we współczesnym samochodzie ... tego jeszcze nie grali :mrgreen:
dzisiaj byle kompakt ma drzwi które zamykają się jak lodówka i wszystko dotykowe i cyfrowe
Edquar
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 105
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

12 Paź 2022, 11:15

Przecież współczesne kompakty to kupa plastiku, tablety doklejone do deski i cyfrowe przyciski które są tragiczne w obsłudze... Zresztą marki premium też nie brylują.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8233
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Paź 2022, 11:20

Edquar napisał(a):Kolega raczy żartować, poziom wykończenia środka w aucie z 97 roku lepszy niż we współczesnym samochodzie ... tego jeszcze nie grali
dzisiaj byle kompakt ma drzwi które zamykają się jak lodówka i wszystko dotykowe i cyfrowe


Chłopie nie ośmieszaj się :ok:

Daj sobie spokój :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9155
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Paź 2022, 15:14

Niestety 5 lat nie mogę czekać, muszę zmienić auto. Czytałem właśnie trochę o GS 430 ostatnio - nie lubi zamienników, a do oryginalnych części też nie jest łatwy dostęp i warto pomyśleć o zawieszeniu z poli jeśli przyjdzie coś grzebać?
Megane to była luźna propozycja, nie mogę przy niej zostać, ponieważ to opcja z manualną skrzynią, a poza tym jakoś tego nie widzę zestawiać z GS430.
Nie patrzę przez pryzmat tego co mogę dostać najnowszego za te pieniądze, bo nie taki był temat.
Trochę mam obawy, żeby się skłonić ku gs430 2 gen. Niewielu doceni właśnie to auto na pierwszy rzut.
Tylko czy to się sprawdzi jako auto do codziennego użytku, tłuczenia po korkach, jazdy po krótkich odcinkach?
To jest ten problem, że bardziej bym to traktował jako drugie auto niż auto 'do wszystkiego' chyba, że niepotrzebnie się martwię.
Pytanie jak bardzo kosztami utrzymania odbiega GS430 2 gen. czy GS450H?
szymons
Nowicjusz
 
Posty: 13

13 Paź 2022, 15:51

szymons napisał(a):Czytałem właśnie trochę o GS 430 ostatnio - nie lubi zamienników

Chyba coś ktoś pomylił z bmw. Są kiepskie zamienniki i dobre zamienniki. Jest też aso które do czasów wojny w Ukrainie oferowało części ze zniżkami w cenie dobrych zamienników albo niewiele więcej. Mówię tu o eksploatacji.
Kiedyś było więcej używek ale ukrócił się rynek UK.
szymons napisał(a):Trochę mam obawy, żeby się skłonić ku gs430 2 gen

Ale czego się boisz ?
W ciągu 15lat trafiłem jedną sztukę z zajechanym silnikiem i małym nalotem. Przyjechało do mnie całe konsylium badaczy zjawisk paranormalnych bo nikt takiego czegoś nie widział.
szymons napisał(a):Tylko czy to się sprawdzi jako auto do codziennego użytku, tłuczenia po korkach, jazdy po krótkich odcinkach?

Tak. Kwestia odcinków drogi i korków. Warszawę zmieścisz w 15-16l.lpg.
szymons napisał(a):chyba, że niepotrzebnie się martwię.

Tak niepotrzebnie.
szymons napisał(a):Pytanie jak bardzo kosztami utrzymania odbiega GS430 2 gen. czy GS450H?

MK3 450h technologii x3 więc co z tego że jest stabilnie jak jest w razie czego więcej do wymiany/naprawy.
Jedynie jak dzwona walniesz to wydaje się trochę łatwiej z naprawą hmmm ale to może być złudzenie.
GS450h przegrywa jakością wnętrza z mk2.

Jak to ma być drugie auto i nie przeszkadza Ci wizual 2ki to wybieram 2kę.

p.s.

Tego z Wawy negocjuj. Zapytaj o VIN (sprawdż na stronkach w necie) i czy reflektują wyjazd do warsztatu.

Jak coś kiedyś sprowadziłem mk2 która teraz ma już 500k.km.z lpg do teraz ją serwisuje. Jeżdzi na taxi dasz panu 50zł i pojeżdzi z Tobą i opowie Ci o serwisie czy jest czego się lękać :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9155
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Paź 2022, 15:12

Czytałem jak narazie opinie na autocentrum stąd te przytoczenia. Potrzebuję zamiany Vectry C i będzie to główne auto. Ten lex z Wwy trochę wysoko stoi cenowo jak na delikatne mankamenty, do tego pakiet startowy + lpg i zamknę się gdzieś w 45tys?...
Jestem szczerze zainteresowany GS mk2 tylko jedno co mnie zastanawia czy to dobry wybór jako auto 'do wszystkiego' a przede wszystkim tłuczenia. Meganka czy Citroen, Volvo, Mazda wiem, że to nie jest nawet to samo.
Jest jeszcze ta oferta:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Ale też finalnie wszystko wyjdzie pewnie ponad 40tys
Nie wiem, gs mk3 w opcji 430 czy 450h, aż tak bardzo jednak wyjdzie drożej w utrzymaniu jak mk2?
Ostatecznie może mógłbym przeczekać, aż się pojawi coś z mk2 tylko czy się w ogóle pojawi...
szymons
Nowicjusz
 
Posty: 13

14 Paź 2022, 15:42

szymons napisał(a):Ten lex z Wwy trochę wysoko stoi cenowo jak na delikatne mankamenty, do tego pakiet startowy + lpg i zamknę się gdzieś w 45tys?...
Jestem szczerze zainteresowany GS mk2 tylko jedno co mnie zastanawia czy to dobry wybór jako auto 'do wszystkiego' a przede wszystkim tłuczenia. Meganka czy Citroen, Volvo, Mazda wiem, że to nie jest nawet to samo.
Jest jeszcze ta oferta:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ... EXr1d.html


Sorki pogubiłem się. Piszesz o jakiś mankamentach tego z Wawy i że drogo a wklejasz innego i drożej który jest bardziej odpicowany :bored:

Jakie masz mankamenty tego z Wawy które widać po fotach?

szymons napisał(a):Nie wiem, gs mk3 w opcji 430 czy 450h, aż tak bardzo jednak wyjdzie drożej w utrzymaniu jak mk2?

Ja zawsze rozpatruje najgorsze opcje.

Zestaw amorów do gs450 około 7k nowe tylko ASO regenerowane 4k a Gs MK2 nowe około 2k. Chcesz żebym dalej wymieniał ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9155
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe