T4 Bierze duze ilosci oleju ...

25 Kwi 2011, 22:38

Witam
Kupilem we wrzesniu T4 94 r 1.9 td . Przebieg mial 280 tys. Po jakims czasie zauwazylem ze bierze olej ,trzeba bylo dolewac raz w tygodniu ,dziennie robie jakies 300 km nim. Lecz nie kopcil na czarno a ni na zadne inne kolory ,przedmuchow tez nie mial jakis wielkich , no i tak jedzilem do teraz . Heh w tej chwili nawet 5l oleju nie wystarcza na 5 dni jazdy ... Zauwazylem ze zaczal kopcic na czarno , jak rowniez dymi bardzo z korka wlewu oleju i smierdzi spalinami . Czy zycie silnika powoli dobiega konca czy to wina turbo ? Silnik chodzi rowno ,odpala za pierwszym strzalem ( z reszta zawsze tak bylo ,nawet przy -18) no a od kiedy go kupilem to bral olej stopniowo coraz wiecej ... Prosze o pomoc co to moze byc ?

Dzieki i pozdrawiam!
Polferries pzdr.
polferries
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: opole

25 Kwi 2011, 23:28

Nie no Turbina tutaj nie ma nic do rzeczy, jakim olejem masz go zalanego tak z ciekawosci? Mozesz czyms gestszym go zalac, to bedzie bral troche mniej, ale pewnie za duzo to nie zmieni, pewnie masz walnieta uszczelke pod glowica
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

26 Kwi 2011, 10:57

castrol 15 w 40

[ Dodano: 26 Kwiecień 2011, 11:03 ]
A co do uszczelki to mechanik jeden mi powiedzial ze wtedy bym mial trudnosci z odpalaniem i kopcil by na bialo i moglby pojawiac sie olej w zbiorniku z plynem chlodzacym ...
Polferries pzdr.
polferries
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: opole

26 Kwi 2011, 15:58

Wymień filtr powietrza.
Możliwe że pierścienie są zapieczone.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

26 Kwi 2011, 23:39

Jedno jest pewne szykują Ci się wydatki.Powinieneś sprawdzić i najlepiej wymienić pierścienie tłokowe i sprawdzić prowadnice zaworów i uszczelniacze.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

30 Kwi 2011, 09:57

Lub turbina puszcza olej,mój znajomy ma T4 z podobnym przebiegiem(twój będzie miał duuuuużo więcej),też nie kopci a olej znika,turbina gwiżdże i dobrze chodzi,diagnoza,turbina do uszczelnienia,pierścienie zapieczone mogą być.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8482
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Concept serii 1 tii 2007
    Studium stylistyczne skupione wyłącznie na wyścigach motorowych. Samochód zbudowany w oparciu o BMW serii 1 Coupé wpisuje się w tradycję tworzenia kompaktowych, lekkich i sportowych aut coupé produkcji ...