Terenówka do 20 k

09 Lis 2018, 18:51

Siemanko
Jestem bardzo zadowolony z waszych porad w moim poprzednim temacie "auto do 1,5 k zł", accent jeździ.
Szykuję się w przyszłym roku na wymianę trupka, od zawsze marzyła mi się taka prawdziwa, duża terenówka. Nie suv tylko takie prawdziwe auto w dzicz. Zastanawiam się nad jeep gran cheeroki, rr, land rover discovery 2 itd.
Który z takich samochodów się opłaca? Najlepiej PB+LPG, mile widziany automat no i sprawna klima. Dobrze by było żeby nie gnił. Rocznik nie ma znaczenia, liczy się stan. Zakładam temat może za wcześnie ale wiecie, pooglądać już można :) Będzie jeździł codziennie +/- 20 km.
A accent poleci na złom (w takich pieniądzach nawet mi się go wystawiać nie będzie chciało)
Divinity
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: ford focus mk2 kombi
Silnik: 1.8 tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Lis 2018, 20:58

Powiem Ci szczerze, że słaby budżet jak na w.w terenówki.

Bardziej realny jest jakiś Hyundai Galloper, Opel Frontera
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

09 Lis 2018, 21:23

Divinity napisał(a):Dobrze by było żeby nie gnił.
W Pl takich nie ma.
Grand i Landek to auto dla dłubaczy, Landkiem podobno strach wyjezdzać dalej jak 100 km od domu. Grand w benzynie pali średnio 20-25 litrów, najlepiej szukać z Quadra Drive, w v8 łatwiej będzie upolować bo w 4.0 ciężko trafić. Cóż więcej ? Grand jest bardzo wygodny nawet w trasy, dobrze wyposażone i dobrze wykończone wnętrze (najlepiej z tych które wymieniłeś) o tym budzecie spokojnie kupisz jeden jak i drugi. Oczywiście pierwsze co przy oględzinach to się sprawdza stan ramy a potem dopiero resztę, przy terenówkach polecam sprowadzić auto z ciepłych krajów gdyż tam nie gnije nic, ja całkiem niedawno miałem GC który uchodzi za zgnilaka a u mnie nawet malutkiej centuni rdzy nie było. Ale co się dziwić jak nie widział nigdy śniegu ani błota. Jakbyś chciał coś z ciepłych krajów to we Francji mogę pomóc.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Lis 2018, 16:43

Dzięki koledzy za odpowiedzi, właśnie choruję na grandka dwójkę, koniecznie benzyniak z automatem. Spalanie wiadomo - zakłada się gaz.
Tak myślałem szukać auta z Włoch lub we Włoszech.
To który z silników w cheeroki jest najlepszy ?
Divinity
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: ford focus mk2 kombi
Silnik: 1.8 tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Lis 2018, 17:32

4.0 i v8 jest warty polecenia z tym ze 4.0 taki bez szału
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Lis 2018, 18:05

Kao napisał(a): tym budzecie spokojnie kupisz jeden jak i drugi
przepraszam, nie doprecyzowałem - kupić kupi, ale jest dość spora różnica między autem, w którym należy zrobić tylko pakiet startowy, a takim, w którym trzeba np zreanimować elektrykę, napędy czy załatać ramę :roll: 20k to grzebanie się na granicy, ale raczej więcej aut będzie z tej drugiej kategorii.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Turbo 1972
    BMW Turbo to pierwszy samochód koncepcyjny zbudowany przez firmę BMW. Nowoczesny projekt pierwszego na świecie sportowego samochodu promującego bezpieczeństwo – który nie był tylko bazą testową dla nowych ...

10 Lis 2018, 18:22

Nie masz racji, przy takich autach cena rozchodzi się tylko o mody, seria nie jest droga sama w sobie, jak widzisz WJa za 40k to nie jest seryjny tylko ma zderzaki w stali, bagażnik wyprowowy, oponki za kilka tyś itd. A karoseria wraz pozostawia wiele do zyczenia W pl ciężko będzie kupić coś w zadowalającym stanie. Za to za granicą są droższe. W PL to jest walka z rdzą więc wszystkie będą do naprawy lub po naprawie blacharsko lakierniczej, taki klimat.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Lis 2018, 21:21

Ty też nie masz do końca racji, bo w szeroko rozumianym segmencie aut typu "zabawka" rozróżniamy jeszcze kategorię "gruz". Sprowadzając to na język bardziej znany ogółowi, można kupić e30 czy e36 za 3-4k, tylko co one będą sobą reprezentować?

Wiem, że trochę co innego, ale nie dalej jak przedwczoraj gdzieś na necie widziałem jak gość kupował wyprawówkę za 25-30k. Na tapecie był LC J90 bez podłogi i połowy ramy (przypominam, ponad 20 letnie auto) za 25k) Disco 2 w TDSie... za 27.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

10 Lis 2018, 21:36

Powtarzam, w PL terenówkę i za 40k z korozją kupisz, brać to co nie zgnite i sprawne technicznie i już jest sukces, ja bym się ceną nie sugerował za bardzo.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4