Tiguan z salonu

15 Paź 2023, 10:56

Hej! Marzy mi się Tiguan z salonu. Potrzebuję auta na trasy + po mieście. Czy o czymś powinnam wiedzieć? Lepiej benzyna czy diesel przyszłościowo? Automat czy manual? Czy jest jakiś problem z tymi Tiguanami? VW chce współpracować czy nie bardzo? Może któraś seria jest lepsza? Każde info mile widziane :) Jak o czymś zapomniałam to pytajcie :)
aribeth
Nowicjusz
 
Posty: 8

15 Paź 2023, 11:09

Kurcze jak ja bym chciał kieć takie marzenie :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10105
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Paź 2023, 15:04

W Dwa lata temu tez stalem przed tym pytaniem. Tyle, ze VW szybko mnie wyleczyl.

Za cene jaka mi zaproponowano kupilbym prawie dwie Mazda'y CX 30 lub Jedna CX 5 i jeszcze by mi 16 000 € w kieszeni zostalo.

Oblookaj CX5 w diesel'u, zrob jazde probna i opisz wrazenia ! :mrgreen:

:wink:

.
AndySL
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 3
Paliwo: Inne

15 Paź 2023, 18:00

myślisz że ta mazda lepsza? Nie będę oszukiwać, mam w tej chwili golfa - zabytek 2001, 270k zrobione, benzyna - od 8lat w gazie... Ani razu mnie nie zawiódł, zbudował całą moją miłość do VW :D Ten Tiguan podoba mi się najbardziej, ale nie chcę wtopić, dużo robię tras więc jednak zależy mi żeby za dużo nie palił, a przy okazji żeby był wygodny i za bardzo się nie psuł....
aribeth
Nowicjusz
 
Posty: 8

15 Paź 2023, 18:13

aribeth napisał(a): Ani razu mnie nie zawiódł, zbudował całą moją miłość do VW :D


No widzisz, a gdybyś miała też coś innego niż vw to doskonale byś wiedziała, że ta "miłość" przezwycięża wiele zła :mrgreen: Bo vw to nic ciekawego jeśli chodzi o współczesną motoryzację a taki golf iv jest, powiedzmy dobry, bo ludzie się na niego przesiadali z maluchów czy polonezów które były złomem już wyjeżdżając z fabryki.

aribeth napisał(a): dużo robię tras więc jednak zależy mi żeby za dużo nie palił


trasa, wysoka prędkość, słaba aerodynamika więc gdzie tu szukać niskiego spalania? Noooo może jeśli jeździsz 100kmh po autostradzie
Chcesz mało palić to szukaj czegoś niższego

aribeth napisał(a):a przy okazji żeby był wygodny


Po przesiadce ze starego golfa wszystko będzie jak prezydencka limuzyna. Obiektywnie suv'y tej wielkości (wszystkie, nie tylko tiguan) za wiele z komfortem nie mają wspólnego a szum powietrza przy większych prędkościach daje się we znaki

aribeth napisał(a): i za bardzo się nie psuł....


loteria
Jeśli ma być bezpiecznie to nic lepszego niż hybrydy od toyoty nie kupisz
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2373
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Paź 2023, 19:20

franccc napisał(a):Bo vw to nic ciekawego jeśli chodzi o współczesną motoryzację a taki golf iv jest
Nie chce zaczynać zbędnej dyskusji tylko zobacz że te golfy nadal jeżdzą a kokurencja (poza może Astrą G) dawno przetopiona w hucie :D
Poza tym Tiguan Allspace ma sporo zalet, bo akurat miałem styczność, niesamowicie komfortowy i przestronny "suv", generalnie mowa o aucie z salonu i każdy reprezentuje podobny poziom więc co komu się podoba

P.S. niezłymi osobami się otaczasz ktoś z malucha na golfa iv się przesiadał? Gdzie w tamtych czasach to jak dzisiaj Arteon to powodziło się komuś widzę :)

aribeth, jak dużo tras robisz to diesla kupuj i tyle, kupujesz nowe auto rozkminy o usterkach są bezsensu
Edquar
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 199
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczne hamowanie w warunkach zimowych
    Podczas zimowej pory roku, wielu kierowców doświadcza wydłużonej drogi hamowania na nawierzchniach pokrytych śniegiem lub oblodzonych. Czy jednak wszyscy zastanawiają się, co dokładnie wpływa na odległość, jaką pokonuje ...
    Toyota Avensis Verso (1995–2006)
    Znana również jako Toyota Picnic, Ipsum albo SportsVan, Toyota Avensis Verso doczekała się dwóch generacji. W założeniu była 6- lub 7-osobowym minivanem z dużym bagażnikiem. Samochodem rodzinnym, który ...

15 Paź 2023, 19:41

Edquar napisał(a):Nie chce zaczynać zbędnej dyskusji tylko zobacz że te golfy nadal jeżdzą a kokurencja (poza może Astrą G) dawno przetopiona w hucie :D


Tylko ile miałeś na PL rynku w latach świetności golfów i astr a ile tej konkurencji
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2373
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Paź 2023, 19:52

aribeth napisał(a):myślisz że ta mazda lepsza? Nie będę oszukiwać, mam w tej chwili golfa - zabytek 2001, 270k zrobione, benzyna - od 8lat w gazie... Ani razu mnie nie zawiódł, zbudował całą moją miłość do VW Ten Tiguan podoba mi się najbardziej, alePol zycia tluklem sie nie chcę wtopić, dużo robię tras więc jednak zależy mi żeby za dużo nie palił, a przy okazji żeby był wygodny i za bardzo się nie psuł....


Nie mysle a wiem ! Pol zycia tluklem sie niemiecka motoryzacja aby w 1995 sprobowac gorna polke Japoni. Po kliku lataqch zrezygnowalem z niemieckiej motoryzacji i przesiadlem sie juz calkowcie na Japonie, Glownie Honda i Mazda. W miedzy czasie mialem jeszcze dwa Golfy i POLO.

Cuz, powiem tak Golf V jakos jezdzil, co prawda zarowki tylnych lamp wymienialem co chwila, jakies bzdurne komunikaty....

W POLO podobnie. Niby sie nie psuje ale do palni szczescia daleko.

W Japni tego niema, po prostu jezdzi mimo katowania. Wierz lub nie ale moje auta dostaja naprawde w doope i jezdza.

Milosc, no coz, ta przechodzi, powinnas o tym wiedziec ! :mrgreen:

Sprawdz sobie ceny mowi wszystko za siebie.

:wink:




.
AndySL
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 3
Paliwo: Inne

15 Paź 2023, 19:57

aribeth napisał(a):Ani razu mnie nie zawiódł, zbudował całą moją miłość do VW

Grubo :D
Żeby to chociaż był corrado 2,0 16v ale golf 2 :mrgreen:

Sprawdził bym różne auta i różne napędy.

Co do Mazdy (benzyna) to pod względem stabilności mechanicznej całkowicie inna liga vs VW.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10105
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Paź 2023, 20:50

No te Japońce to strasznie kradną w Warszawie, u mnie w okolicy to co noc znikają niestety… jakoś ten Tiguan mi się wydawał „stabilny” pod różnymi względami, doradźcie… nie chciałam diesla bo to jest chyba trudne przyszłościowo…
aribeth
Nowicjusz
 
Posty: 8

16 Paź 2023, 07:27

aribeth napisał(a):jakoś ten Tiguan mi się wydawał „stabilny” pod różnymi względami,

Pod rożnymi względami jest stabilny ale technicznie przy np. Maździe cz nawet nie stał.

aribeth napisał(a):nie chciałam diesla bo to jest chyba trudne przyszłościowo…

Nowy diesel Diesel jest dobry na gwarancji potem już tylko $$$.
I tu nie ma co porównywać do starszych diesli.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10105
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Paź 2023, 07:28

no to właśnie może lepiej benzyna?
aribeth
Nowicjusz
 
Posty: 8

16 Paź 2023, 08:06

Jeśli chcesz spokój serwisowy na lata to tylko benzyna i najlepiej wolnossąca.

Tylko to też pytanie jakich przebiegów oczekujesz, bo jak ktoś robi 5k rocznie to i przez 10 lat taki TSI się nie będzie psuł, bo 50 kkm to śmiech, a nie przebieg. Tutaj bym brał coś fajnego do jazdy i korzystał.

Znowu jak masz zamiar robić 20kkm to przy 10 latach masz 200 kkm, a tu przy TSI/dieslu możesz już mieć za sobą wtryski, dwumasę, DSG, turbo, EGR, naście czujników i innych bolączek.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Paź 2023, 08:08

robię od 20 do 25k rocznie, i to się raczej nie zmieni :)
aribeth
Nowicjusz
 
Posty: 8

16 Paź 2023, 13:03

szybki napisał(a):Nowy diesel Diesel jest dobry na gwarancji potem już tylko $$$.
I tu nie ma co porównywać do starszych diesli.


He, he,

Gwarancje mozesz sobie fabrycznie przedluzyc w przypadku mazdy to bodajze w sumie 8 lat. Krotko przed uplywem zawsze mozesz sprzedac.

<moja Mazda 3 w ,6 diesel zrobila cos pod 400 000 km i nastepny wlasciciel dalej sie nia cieszy. Wymieniane bylo dwumasa na gwarancji, zawor i jeden ostatni wtryskiwacz w ciagu 8 lat.

:wink:

..
AndySL
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 3
Paliwo: Inne