Toczenie się auta. Ważne

10 Cze 2009, 11:08

prędzej nie wytracił, co przeniósł na Twoje auto
Lukxxx
Początkujący
 
Posty: 149
Rejestracja: 04 Mar 2009, 21:32
Miejscowość: Lublin

10 Cze 2009, 12:11

wolfenstein napisał(a):Pewnie hak wgniatając się w tamten samochód jakoś wytracił energię... A tak w ogóle do czego jest w Twoim aucie przymocowany?


Przymocowany jest do podwójnej głównej ramy która biegnie przez cały samochód.
Nie wiem czy wytracił czy przeniósł wiem że szarpnęło cholernie mocno w przód, dobrze że miałem akurat jak nigdy ustawiony zagłówek bo obawiam się że kręgosłup szyjny mógłbym mieć porządnie uszkodzony.
stasiowski121
 

10 Cze 2009, 15:09

prędzej nie wytracił, co przeniósł na Twoje auto


Miałem na myśli, że wytracił część niszcząc przód tamtego samochodu. W tym przypadku siła jest zarówno przenoszona, jak wytracana podczas odkształceń. Wszystko tylko zależy od proporcji w jakich ona isę rozchodzi. Gdyby energia nie wytraciła się podczas gięcia jakiś elementów, cała sytuacja pewnie by była gorsza.

Przymocowany jest do podwójnej głównej ramy która biegnie przez cały samochód.
Nie wiem czy wytracił czy przeniósł wiem że szarpnęło cholernie mocno w przód, dobrze że miałem akurat jak nigdy ustawiony zagłówek bo obawiam się że kręgosłup szyjny mógłbym mieć porządnie uszkodzony.


Całe szczęście że nic poważnego się nie stało. Chyba jednak wolałbym solidny zderzak, który ma możliwość zgniotu niż taki hak na sztywno przymocowany do ramy... Wtedy jest większa powierzchnia i siła nie działa w jednym punkcie. W tym przypadku niewielka część siły przeniosła się na Twój samochód, ale co by było gdyby tamten samochód miał np. ciężki, sztywny zderzak... Oczywiście pomijam klasyczne zastosowanie tego haka:)
wolfenstein
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 134
Rejestracja: 04 Maj 2009, 22:18
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy od: 01 01 2001

10 Cze 2009, 21:48

Hahaha to sie uśmiałem. Ładna bajka przy 110 uszkodzony tylko hak. Coś sie to niemożliwe wydaje.
radko17
Nowicjusz
 
Posty: 14
Rejestracja: 09 Cze 2007, 19:30

11 Cze 2009, 10:50

Z pewnością była by wiele gorsza sytuacja masz racje .
Kolego radko17 nie musisz wierzyć, nikt Cię nie zmusza.
A jeśli nie wierzysz to mało jeszcze w życiu widziałeś ;)
stasiowski121
 

22 Lip 2009, 11:04

Hmmm... wszystko OK, ale...
No właśnie zawsze jest jakieś ale... Tak na zdrowy rozum biorąc (przepisy jeszcze o tym ni mowią, bo nasi ustawodawcy nie są fizykami, a uchwalają tylko to, co da im przewagę nad końkurencją w następnych wyborach...), to hak powinieneś wymienić po każdym najechaniu na niego przez inne auto... Dokladnie tak samo jak powinno się wymieniać wszystkie pasy bezpieczeństwa które były zapięte w chili słuczki!
Niczyim marzeniem na pewno nie jest, aby auto jadące przed nim na autostradzie zgubiło przyczepkę, bo właściciel zamiast wymienić hak po dzwonie - cieszył się, że nic mu nie było, a ten co Go najechał miał auto do kasaji... :roll:
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Rejestracja: 20 Wrz 2006, 06:20
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy od: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jedź swoim torem i trzymaj się właściwego pasa Jedź swoim torem i trzymaj się właściwego pasa
    Niebezpieczne zjeżdżanie samochodów na sąsiedni pas ruchu, zwłaszcza na zakrętach oraz przekraczanie linii wyznaczającej granice toru jazdy to tylko niektóre z bardzo niebezpiecznych nawyków kierowców, ...
    Master Truck 2013 / relacja Master Truck 2013 / relacja
    Międzynarodowy Zlot Ciężarowych Pojazdów Tuningowanyh MASTER TRUCK 2013, odbył się już po raz dziewiąty na Autodromie Delta mieszczącym się na terenie lotniska Aeroklubu Opolskiego w Polskiej Nowej Wsi pod Opolem. ...

  • 27 Lip 2009, 03:37

    opancerzajmy więc samochody - tak będzie bezpieczniej, z tyłu hak, z przodu solidne stalowe orurowanie!
    wystarczy pomyśleć chwile po co w autach są strefy zgniotu
    Serce bije w tempie obrotów maszyny
    bodziokardasz
    Zaawansowany
     
    Posty: 623
    Rejestracja: 28 Lut 2008, 16:04
    Miejscowość: Czarna Ziemia

    29 Lip 2009, 22:01

    bodziokardasz napisał(a):opancerzajmy więc samochody - tak będzie bezpieczniej, z tyłu hak, z przodu solidne stalowe orurowanie!
    wystarczy pomyśleć chwile po co w autach są strefy zgniotu

    Do mnie pijesz :?: :mrgreen:

    A strefy zgniotu są po to, aby... zwiększyć drogę zatrzymania auta z dużej szybkości do zera, w celu zmniejszenia przeciążenia, które to z kolei jest dla nas zabójcze.... A dokładniej - dla naszych organów wewnętrznych...

    Co wygrałem?? :mrgreen:
    Pozdr
    fourup
    Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
    fourup
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 974
    Rejestracja: 20 Wrz 2006, 06:20
    Miejscowość: Kraków, Słomniki
    Prawo jazdy od: 08 01 1999
    Auto: Mercedes S124 250D
    Silnik: OM602
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1990

    31 Lip 2009, 22:29

    Wytoczone juz ? ;)
    DUCATI
    Początkujący
     
    Posty: 85
    Rejestracja: 05 Kwi 2009, 13:47

    31 Lip 2009, 23:23

    nie fourup, oczywiście to nie do ciebie piję, tylko do tych co myślą że założony hak pozytywnie wpływa na bezpieczeństwo,
    i tak jak napisałeś o strefach zgniotu że zwiększają drogę wytracania prędkości, tak np. zamontowany hak skutecznie to utrudnia, a moja poprzednia wypowiedź przesączona była ironią
    Serce bije w tempie obrotów maszyny
    bodziokardasz
    Zaawansowany
     
    Posty: 623
    Rejestracja: 28 Lut 2008, 16:04
    Miejscowość: Czarna Ziemia