Toyota Proace II D4D 2.2 122KM warto z tym silnikiem - wady i zalety?

20 Wrz 2021, 22:21

Witam wszystkich serdecznie.
Panowie ( a może i Panie ;-)), pytanie moje dotyczy Toyoty Proace II czyli model od 2017 roku z jednostką napędową
2.0 diesel d4d 122KM 90KW . Wiem że podobne modele silników montowane były w Avensissach III generacji lecz o mocy 124 KM 126 KM lub 143 KM to jednak nie ma tej jednostki 122KM 90 kW.
W Proace dla wersji d4d 2.0 litra do wyboru są jednostki oprócz wspomnianej 122kw także 150 i 177KM . Lecz najmniej informacji i opinii użytkowników jest na temat tej wersji ze 122KM . Czy ktoś z Was , mógłby mi przybliżyć jakieś porównanie tego silnika do wspomnianych pozostałych. Tzn najbardziej mi zależy na informacji czy ten konkretny silnik 122KM znacznie odbiega osiągami i np. awaryjnością od pozostałych itp>>>//
Z góry dziękuję za wszelkie info

Pozdrawiam
ramirez77
Nowicjusz
 
Posty: 4

20 Wrz 2021, 22:59

ramirez77 napisał(a):Tzn najbardziej mi zalezy na informacji czy ten konkretny silnik 122KM znacznie odbiega osiagami i np. awaryjnoscia od pozostałych itp

To auto nic nie ma wspólnego tojotą a diesle serii ad są max kiepskie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11117
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Wrz 2021, 08:30

szybki napisał(a):To auto nic nie ma wspólnego tojotą a diesle serii ad są max kiepskie.

Czy mógłbyś nieco rozwinąć swoją wypowiedź rzeczowo ją uzasadniając ?
ramirez77
Nowicjusz
 
Posty: 4

21 Wrz 2021, 09:28

Proace to nie toyota tylko auto od PSA (jumpy, expert, vivaro) z innym znaczkiem.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2817
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Wrz 2021, 10:02

ramirez77 napisał(a):Wiem, że podobne modele silników montowane były w Avensissach III generacji lecz o mocy 124 KM 126 KM lub 143 KM to jednak nie ma tej jednostki 122KM 90 kW.
Ale to nie są te same silniki, a moc jest ustawiana odpowiednio programowo jedynie z tego co wiem D-CAT 177KM miał trochę inny osprzęt. On był najbardziej awaryjny i niepolecany. Toyotę dużo bezpieczniej było brać z silnikiem benzynowym i tu już wszystkie uchodziły za mało problematyczne. Diesle D4D borykały się z problemami nadmiernego zużycia oleju, przepalającą się uszczelką pod głowicą, tworzenie się zbyt dużej warstwy nagaru na denkach tłoków itd.

Jak wspomniał @szybki silniki z oznaczeniem serii 1AD oraz 2AD nie są polecane bo to one uchodzą za awaryjne. Na szybko będą to na pewno jednostki 2.0 D4D 126KM, 2.2 D4D 150KM i 2.2 D4D D-CAT 177KM. One były w Avensisach do 2018 roku.

ramirez77 napisał(a):W Proace dla wersji d4d 2.0 litra do wyboru są jednostki oprócz wspomnianej 122kw także 150 i 177KM
Te silniki mają już inne oznaczenie 4WZ-FHV (177KM) i 4WZ-FTV (122KM i 150KM). Są to silniki pochodzące ze stajni PSA o oznaczeniu DW10 czyli wychodzi na to że całkiem udane jednostki. Które z oznaczeniem HDi były montowane w Peugeotach i TDCi w Fordach.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10198
Zdjęcia: 35

21 Wrz 2021, 11:37

Rokiko napisał(a): silniki z oznaczeniem serii 1AD oraz 2AD nie są polecane bo to one uchodzą za awaryjne.

tzn że silnik o którym wspomniałem wypuszczony w modelu od 2017 roku należy do serii 1AD badź 2AD ?
Rokiko napisał(a):Te silniki mają już inne oznaczenie 4WZ-FHV (177KM) i 4WZ-FTV (122KM i 150KM). Są to silniki pochodzące ze stajni PSA o oznaczeniu DW10 czyli wychodzi na to że całkiem udane jednostki. Które z oznaczeniem HDi były montowane w Peugeotach i TDCi w Fordach

No to więc suma sumarum auto z silnikiem 122km 90 kW 2.0 l warte jest uwagi czy też powinienem sobie go odpuścić ?
ramirez77
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Legendarna SKODA 966 Supersport
    Jedyny zachowany egzemplarz wyścigowej ŠKODY 966 Supersport odzyskał swój blask dzięki pieczołowitej pracy specjalistów marki. Jeden z najefektowniejszych okazów czechosłowackiej sceny wyścigowej ...

21 Wrz 2021, 12:01

Ogólnie proace jest zlepkiem motoryzacyjnym. Silniki psa są ok.tylko tak naprawdę nie wiemy co jest z osprzętem. Czy to jest inwencja twórcza tojoty czy może psa. Tojka tez używała silników 1,6d z bmw które podobno są jeszcze gorsze od AD.
Tak więc słupek może być psa a reszta tojki i wtedy przy awarii różnie może być z kosztami a jak się doliczy wadliwe skrzynie biegów to robi się konkret.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11117
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Wrz 2021, 12:17

ramirez77 napisał(a):No to więc suma sumarum auto z silnikiem 122km 90 kW 2.0 l warte jest uwagi czy też powinienem sobie go odpuścić ?
PSA czyli Citroen i Peugeot produkują samochody dostawcze dla koncernu Toyota jak w tym przypadku Proace. Silniki są raczej identyczne ale warto wziąć pod uwagę to co napisał @szybki o osprzęcie. Ja bym wolał szukać Citroena Berlingo lub Peugeota Riftera. Dlaczego bo dostajesz generalnie w tych trzech przypadkach to samo, a Toyota jest tu najdroższa. Kupując samochody z koncernu PSA będziesz wiedział że silnik DW10 jest taki i z takim samym osprzętem jak w innych samochodach z tego koncernu.

ramirez77 napisał(a):tzn że silnik o którym wspomniałem wypuszczony w modelu od 2017 roku należy do serii 1AD badź 2AD ?
Nie będzie tam tego silnika tylko będzie DW10 oznaczonym przez Toyotę 4WZ-FHV (177KM) lub 4WZ-FTV (122KM i 150KM).

Moim zdaniem kupowanie Proace nie ma sensu bo można kupić to samo taniej. Ten samochód ma tylko znaczek Toyoty.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10198
Zdjęcia: 35

21 Wrz 2021, 17:58

Peugeot produkuje także dla Mercedesa,np Citan-a:)Rzeczywiscie nazywanie takich aut Mercedesami jest niezbyt na miejscu i tylko tyle.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

21 Wrz 2021, 18:28

Rokiko napisał(a):Moim zdaniem kupowanie Proace nie ma sensu bo można kupić to samo taniej. Ten samochód ma tylko znaczek Toyot


Jedyną sensowną opcją jesli chodzi o Citroena to Berlingo bo Jumpy i Expert bardzo ceną nie odskakują w dół. Kurka czwórka jeśli sprawa ma sie już rozgrywać we francuzach to najrozsądniej byłoby wejść chyba w Renault. Jaka tu opcję byście doradzili : Trafic ?
Tak naprawdę to zanim nie zabiłem sobie głowy tą Proace to moje poszukiwania dostawczaka krązyły głownie wokół Mercedesa Vito tylko z silnikiem 2,2 (136 lub 163 KM) ale tu musiałbym rocznikowo znacznie zejść aby wykorzystać ten sam budżet co na 2017 modele z PSA. Co o tym myślicie o takiej niemieckiej opcji ?
ramirez77
Nowicjusz
 
Posty: 4

21 Wrz 2021, 19:47

PhantomASA1 napisał(a):Peugeot produkuje także dla Mercedesa,np Citan-a:
Citan to Renault Kangoo
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Wrz 2021, 22:23

I cena za pojazd od razu w górę, co nie znaczy, że Kangoo byłby gorszym wytworem od auta wyprodukowanego przez Mercedesa, obecne Mercedesy to żadne mecyje, jedynie może wizualnie, po prostu się psują.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)