Toyota Proace II D4D 2.2 122KM warto z tym silnikiem - wady i zalety?

20 Wrz 2021, 22:21

Witam wszystkich serdecznie.
Panowie ( a może i Panie ;-)), pytanie moje dotyczy Toyoty Proace II czyli model od 2017 roku z jednostką napędową
2.0 diesel d4d 122KM 90KW . Wiem że podobne modele silników montowane były w Avensissach III generacji lecz o mocy 124 KM 126 KM lub 143 KM to jednak nie ma tej jednostki 122KM 90 kW.
W Proace dla wersji d4d 2.0 litra do wyboru są jednostki oprócz wspomnianej 122kw także 150 i 177KM . Lecz najmniej informacji i opinii użytkowników jest na temat tej wersji ze 122KM . Czy ktoś z Was , mógłby mi przybliżyć jakieś porównanie tego silnika do wspomnianych pozostałych. Tzn najbardziej mi zależy na informacji czy ten konkretny silnik 122KM znacznie odbiega osiągami i np. awaryjnością od pozostałych itp>>>//
Z góry dziękuję za wszelkie info

Pozdrawiam
ramirez77
Nowicjusz
 
Posty: 4

20 Wrz 2021, 22:59

ramirez77 napisał(a):Tzn najbardziej mi zalezy na informacji czy ten konkretny silnik 122KM znacznie odbiega osiagami i np. awaryjnoscia od pozostałych itp

To auto nic nie ma wspólnego tojotą a diesle serii ad są max kiepskie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 8028
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Wrz 2021, 08:30

szybki napisał(a):To auto nic nie ma wspólnego tojotą a diesle serii ad są max kiepskie.

Czy mógłbyś nieco rozwinąć swoją wypowiedź rzeczowo ją uzasadniając ?
ramirez77
Nowicjusz
 
Posty: 4

21 Wrz 2021, 09:28

Proace to nie toyota tylko auto od PSA (jumpy, expert, vivaro) z innym znaczkiem.
franccc
Aktywny
 
Posty: 459
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Wrz 2021, 10:02

ramirez77 napisał(a):Wiem, że podobne modele silników montowane były w Avensissach III generacji lecz o mocy 124 KM 126 KM lub 143 KM to jednak nie ma tej jednostki 122KM 90 kW.
Ale to nie są te same silniki, a moc jest ustawiana odpowiednio programowo jedynie z tego co wiem D-CAT 177KM miał trochę inny osprzęt. On był najbardziej awaryjny i niepolecany. Toyotę dużo bezpieczniej było brać z silnikiem benzynowym i tu już wszystkie uchodziły za mało problematyczne. Diesle D4D borykały się z problemami nadmiernego zużycia oleju, przepalającą się uszczelką pod głowicą, tworzenie się zbyt dużej warstwy nagaru na denkach tłoków itd.

Jak wspomniał @szybki silniki z oznaczeniem serii 1AD oraz 2AD nie są polecane bo to one uchodzą za awaryjne. Na szybko będą to na pewno jednostki 2.0 D4D 126KM, 2.2 D4D 150KM i 2.2 D4D D-CAT 177KM. One były w Avensisach do 2018 roku.

ramirez77 napisał(a):W Proace dla wersji d4d 2.0 litra do wyboru są jednostki oprócz wspomnianej 122kw także 150 i 177KM
Te silniki mają już inne oznaczenie 4WZ-FHV (177KM) i 4WZ-FTV (122KM i 150KM). Są to silniki pochodzące ze stajni PSA o oznaczeniu DW10 czyli wychodzi na to że całkiem udane jednostki. Które z oznaczeniem HDi były montowane w Peugeotach i TDCi w Fordach.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4403
Zdjęcia: 12

21 Wrz 2021, 11:37

Rokiko napisał(a): silniki z oznaczeniem serii 1AD oraz 2AD nie są polecane bo to one uchodzą za awaryjne.

tzn że silnik o którym wspomniałem wypuszczony w modelu od 2017 roku należy do serii 1AD badź 2AD ?
Rokiko napisał(a):Te silniki mają już inne oznaczenie 4WZ-FHV (177KM) i 4WZ-FTV (122KM i 150KM). Są to silniki pochodzące ze stajni PSA o oznaczeniu DW10 czyli wychodzi na to że całkiem udane jednostki. Które z oznaczeniem HDi były montowane w Peugeotach i TDCi w Fordach

No to więc suma sumarum auto z silnikiem 122km 90 kW 2.0 l warte jest uwagi czy też powinienem sobie go odpuścić ?
ramirez77
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bądź sprytny, wybierz zasilanie gazem - silnik TCe 100 LPG
    A gdybyśmy uznali, że nie ma lepszego paliwa do napędzania pojazdów niż właśnie LPG? Trzeba przyznać, że łączy ono w sobie liczne, często nieznane zalety: jest ekologiczne, ekonomiczne i bezpieczne. W dobie stałego ...
    Golf GTI Clubsport - jubileuszowa wersja na 40. urodziny
    Bardzo mocny, bardzo szybki i bardzo bogato wyposażony Golf GTI Clubsport debiutuje w polskich salonach. Specjalna wersja Golfa GTI nawiązuje do jubileuszowych edycji tego modelu, które Volkswagen prezentował przy ...

  • 21 Wrz 2021, 12:01

    Ogólnie proace jest zlepkiem motoryzacyjnym. Silniki psa są ok.tylko tak naprawdę nie wiemy co jest z osprzętem. Czy to jest inwencja twórcza tojoty czy może psa. Tojka tez używała silników 1,6d z bmw które podobno są jeszcze gorsze od AD.
    Tak więc słupek może być psa a reszta tojki i wtedy przy awarii różnie może być z kosztami a jak się doliczy wadliwe skrzynie biegów to robi się konkret.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8028
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    21 Wrz 2021, 12:17

    ramirez77 napisał(a):No to więc suma sumarum auto z silnikiem 122km 90 kW 2.0 l warte jest uwagi czy też powinienem sobie go odpuścić ?
    PSA czyli Citroen i Peugeot produkują samochody dostawcze dla koncernu Toyota jak w tym przypadku Proace. Silniki są raczej identyczne ale warto wziąć pod uwagę to co napisał @szybki o osprzęcie. Ja bym wolał szukać Citroena Berlingo lub Peugeota Riftera. Dlaczego bo dostajesz generalnie w tych trzech przypadkach to samo, a Toyota jest tu najdroższa. Kupując samochody z koncernu PSA będziesz wiedział że silnik DW10 jest taki i z takim samym osprzętem jak w innych samochodach z tego koncernu.

    ramirez77 napisał(a):tzn że silnik o którym wspomniałem wypuszczony w modelu od 2017 roku należy do serii 1AD badź 2AD ?
    Nie będzie tam tego silnika tylko będzie DW10 oznaczonym przez Toyotę 4WZ-FHV (177KM) lub 4WZ-FTV (122KM i 150KM).

    Moim zdaniem kupowanie Proace nie ma sensu bo można kupić to samo taniej. Ten samochód ma tylko znaczek Toyoty.
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4403
    Zdjęcia: 12

    21 Wrz 2021, 17:58

    Peugeot produkuje także dla Mercedesa,np Citan-a:)Rzeczywiscie nazywanie takich aut Mercedesami jest niezbyt na miejscu i tylko tyle.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8116
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: Z prawdy :)

    21 Wrz 2021, 18:28

    Rokiko napisał(a):Moim zdaniem kupowanie Proace nie ma sensu bo można kupić to samo taniej. Ten samochód ma tylko znaczek Toyot


    Jedyną sensowną opcją jesli chodzi o Citroena to Berlingo bo Jumpy i Expert bardzo ceną nie odskakują w dół. Kurka czwórka jeśli sprawa ma sie już rozgrywać we francuzach to najrozsądniej byłoby wejść chyba w Renault. Jaka tu opcję byście doradzili : Trafic ?
    Tak naprawdę to zanim nie zabiłem sobie głowy tą Proace to moje poszukiwania dostawczaka krązyły głownie wokół Mercedesa Vito tylko z silnikiem 2,2 (136 lub 163 KM) ale tu musiałbym rocznikowo znacznie zejść aby wykorzystać ten sam budżet co na 2017 modele z PSA. Co o tym myślicie o takiej niemieckiej opcji ?
    ramirez77
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    21 Wrz 2021, 19:47

    PhantomASA1 napisał(a):Peugeot produkuje także dla Mercedesa,np Citan-a:
    Citan to Renault Kangoo
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13823
    Zdjęcia: 13
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
    Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    21 Wrz 2021, 22:23

    I cena za pojazd od razu w górę, co nie znaczy, że Kangoo byłby gorszym wytworem od auta wyprodukowanego przez Mercedesa, obecne Mercedesy to żadne mecyje, jedynie może wizualnie, po prostu się psują.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8116
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: Z prawdy :)