Toyota RAV4 III zacinający się centralny zamek

09 Wrz 2019, 14:52

Witam, posiadam samochód Toyotę RAV4 III generacji, 2007 rok. Problem z centralnym zamkiem wystąpił wczoraj, za pomocą pilota nie mogłem zamknąć samochodu, zero reakcji. Również zero reakcji było przy przyciskaniu czarnego guzika przy klamce. Po kilku minutach samochód zareagował i zamknął się za pomocą pilota. Wymieniłem baterię w pilocie ale to nic nie dało. Auto tak jakby się "zacina" i reaguje dopiero po kilkunastu próbach w czasie otwierania i zamykania auta. Również przy rozruchu kilka razy auto nie wykryło mi kluczyka, gdy odpali to wszystko jest w porządku. Pojechałem do elektryka i centralny zaczął działać ale godzinę później znów to samo. Co to może być? To wygląda tak jak by komputer samochodu się zawieszał Proszę o pomoc
devil162
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 14 06 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

09 Wrz 2019, 18:02

Akumulator masz w dobry stanie, trzyma odpowiednie napięcie? Jeżeli problem jest taki sam przy naciskaniu przycisku we wnętrzu auta to pilot możesz wyeliminować. I przyczyny trzeba szukać w samochodzie. Sprawdzałeś czy siłowniki działają lekko od centralnego?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5196
Zdjęcia: 68
Auto: Mam, często zmieniam!

09 Wrz 2019, 18:36

Akumulator działa bez zarzutu, chociaż raz się dziś zdarzyło że tak miał problemy z odpaleniem i sekundę dwie zakręcił zanim zapalił. Ale to był tylko jeden raz. Przed chwilą próbowałem i zapalił od strzała. Na wszelki wypadek wyciągnąłem akumulator i podłączyłem do ładowania na noc zobaczymy czy to coś da.

Siłowniki działają lekko.
devil162
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 14 06 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

10 Wrz 2019, 13:05

Moim zdaniem albo jakaś korozja albo sterownik centralnego nawala. Aku raczej nie ma tu nic do tego, bo jak można uruchomić silnik, to centralny będzie działał na 100%. Nawet jak aku jest na tyle rozładowany, że nie ma już siły kręcić rozrusznikiem, to central;ny i rozkładanie lusterek jeszcze działa.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16383
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Wrz 2019, 13:21

MotoAlbercik napisał(a):Nawet jak aku jest na tyle rozładowany, że nie ma już siły kręcić rozrusznikiem, to central;ny i rozkładanie lusterek jeszcze działa.
No to chyba zależy od modelu samochodu ja miałem już tak że jak spadło napięcie na aku tak, że rozrusznik jeszcze kilka razy zakręcił ale centralny przy otwieraniu tylko cykał i nie otwierał siłowników musiałem dostać się otwierając kluczem manualnie drzwi.

@devil162 sprawdź masę centralki bo może ona jest przyczyną problemów to może mieć związek z korozją o której wspomniał @MotoAlbercik.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5196
Zdjęcia: 68
Auto: Mam, często zmieniam!

10 Wrz 2019, 13:35

Cichy77 napisał(a):No to chyba zależy od modelu samochodu ja miałem już tak że jak spadło napięcie na aku tak, że rozrusznik jeszcze kilka razy zakręcił ale centralny przy otwieraniu tylko cykał i nie otwierał siłowników musiałem dostać się otwierając kluczem manualnie drzwi.

Też się z tym spotkałem, ale przyczyną takiego zachowania c.z. były słabe siłowniki - poprostu potrzebowały więcej prądu, żeby ruszyć zamkiem. Zwykle w takim przypadku, był problem z otwieraniem c.z. zimą, przy mrozie. Ten sam problem był też spowodowany zaśniedziałymi stykami.
Ale jak wszystko jest sprawne, to c.z. nie potrzebuje dużo prądu, żeby otworzyć zamek.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16383
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Voyager - boczne drzwi elektryczne ciężko odsuwają się ręcznie
    Wszyscy pewnie który mają Voyagera z elektrycznymi drzwiami doświadczyli z nimi pewnych problemów. Jednym z nich jest właśnie odsuwanie ich przy którym trzeba używać bardzo dużo siły. Elektrycznie chodzą ...
    Audi Design Close-Up - wzornictwo Audi obiera nowy kierunek
    Wzornictwo Audi obiera nowy kierunek. Z jednej strony jego celem jest zwiększenie różnic pomiędzy poszczególnymi seriami modelowymi, z drugiej w stylistyce przyszłych generacji Audi mają być bardziej widoczne ...

  • 10 Wrz 2019, 16:18

    Po podłączeniu do komputera okazało się że jest błąd w którejś z 3 anten od centralnego zamka. Z tego co powiedział mechanik to któraś z tych anten wariuje i trzeba ją wymienić. Bo dziś rano auto normalnie się otwierało zamykało, po kilku godzinach od nowa ten sam problem ;)

    może wie ktoś jak to znaleźć na allegro?
    devil162
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Prawo jazdy: 14 06 2010
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Skoda Octavia I
    Silnik: 1.6
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    12 Wrz 2019, 10:53

    A jaki to był błąd? Pamiętasz? Ewentualnie zapytaj tego mechanika. Chodzi oczywiście o kod błędu. Może będzie łatwiej co pomóc.
    Zapewne chodzi o antenę Smart Key. Będzie ciężko kupić. Musiałbyś się dowiedzieć, czy antenka z np. RAV IV jest ta sama. Ewentualnie z innych samochodów posiadających moduł Smart Key.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16383
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    12 Wrz 2019, 10:58

    Niestety nie mam pojęcia jaki był kod błędu. Z drugiej strony kolega mi zasugerował że może do modułu dostała się wilgoć itd. akurat wtedy gdy centralny wariował to padał całą noc deszcz, a na drugi dzień w nocy na aucie zrobiła się rosa i wtedy właśnie nie mogłem go zamknąć. Od dwóch dni jest ciepło nie pada i auto wróciło do normy.
    devil162
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Prawo jazdy: 14 06 2010
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Skoda Octavia I
    Silnik: 1.6
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    12 Wrz 2019, 11:09

    Może być więc wilgoć. Sprawdź czy sterownik nie jest zroszony, czy wtyczki nie są wilgotne.
    Niestety, jest z tym troszkę roboty.
    Drugie niestety, nie wiem, gdzie ten sterownik jest schowany :(
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16383
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
     
    • Warto przeczytać